در جلسه امروز شورا مطرح شد

رفیعی نوده: همیشه مخالف شهردار رشت بودم/ قدردانی شیرزاد از احداث تصفیه خانه سه بیمارستان رشت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسماعیل حاجی پور اظهار کرد: در شهرداری رشت کارهای غیرقانونی در حال انجام است و از شهردار رشت تقاضا دارم به این موضوع رسیدگی کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یکصد و شصت و پنجمین جلسه شورای شهر رشت صبح امروز در عمارت شورا برگزار شد.shirzad20_13-12-48_a6c9ae673e3749e58c28f01f8a4b4b76

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، فاطمه شیرزاد با تسلیت شهادت محسن خزایی، احداث تصفیه خانه سه بیمارستان رازی، ولایت و پورسینای رشت توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان را اقدامی ارزشمند خواند و گفت: اتمام پروژه تصفیه خانه این بیمارستانها ده ماه بطول می انجامد و امید است با چنین اقداماتی شاهد رفع مشکلات زیست محیطی به ویژه در سراوان باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به کودکان اتیسمی افزود: جامعه اتیسم گیلان نیازمند خدمات آموزشی و رفاهی بیشتری است و یکی از بزرگترین مشکلات کودکان اتیسم عدم اطلاع عموم جامعه از وضعیت آنان است.

شیرزاد اظهار کرد: باتوجه به طرح تحول سلامت باید برای حمایت از جامعه اتیسم رشت و گیلان خدمات ویژه ای در نظرگرفت و از آنجائیکه برخی از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی عضو کمیسیون بهداشت مجلس هستند تقاضاداریم درخصوص رفع مشکلات جامعه اتیسم توجه بیشتری داشته باشند.

عضو شورای شهر رشتبا اشاره به عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری رشت، گفت: پرداخت حقوق بطور یکسان هرچه سریعتر برنامه ریزی شود و حقوق معوقه مهرماه کارگران بخش رفت و وب و آتش نشانی پرداخت گردد.

رفیعی نوده: همیشه مخالف شهردار رشت بودم۰۱۸rafiei

محمدعلی رفیعی نیز در ادامه جلسه با تسلیت شهادت محسن خزایی خبرنگار صدا و سیما در سوریه برای محمود باقری خطیبانی آرزوی سلامتی کرد و گفت: در جلسات گذشته شاهد تذکرات مکرر از سوی اعضای شورا به شهردار رشت بودیم.

رفیعینوده با بیان اینکه همیشه مخالف ثابت قدم بوده است اظهار کرد: بنده مخالف شخصیت حقوقی ایشان بوده ام نه شخصیت حقیقی و از همینجا می‎گویم که این تذکرات برای استیضاح نیست و صرفا جهت رفاه حال شهروندان صورت گرفته است.

رفیعی نوده افزود: شهردار باید خیابان های کنده کاری شده راسر و سامان دهد و بجای جدول کاری کنار خیابان ها به اسفالت خیابان ها رسیدگی کند تا مردم در روزهای بارانی با مشکل مواجه نشوند.

وی فعالیت برخی اعضای شورا را انتخاباتی دانست و گفت: برخی از اعضای شورا با اهدای کارتهای هدیه به آتش نشان ها مشغول کارهای انتخاباتی هستند و از سوی دیگر شهردار رشت نباید تحت فشار انتخاباتی اعضای شورا قرار گیرد.

عضو شورای شهر رشت بر پرداخت به موقع حقوق کارکنان شهرداری و زیباسازی ورودی‎های رشت  تاکید کرد و گفت: در شهر رشت قرار بود دو خیابان سعدی به سرگل و احسانبخش به معلم را متصل کنند اما این کار صورت نگرفته است.

رفیعی نوده در پایان از انصراف خود برای ورود به انتخابات آینده شورای شهر رشت خبر داد.

حاجی پور: شهردار رشت در مباحث اجرایی فردی توانمند است/ شهرداری در راستای قانون حرکت کند

اسماعیل حاجی پور دیگر عضو شورای رشت اظهار کرد: در شهرداری رشت کارهای غیرقانونی در حال انجام است و از شهردار رشت تقاضا دارم به این موضوع رسیدگی کند.۰۱۷hajipoor

حاجی پور افزود: پرداخت به موقع حقوق کارگران شهرداری رشت، عدم پرداخت حق ۵ درصدی آموزش و پرورش از عوارض شهرداری و… از جمله تخلفاتی است که درشهرداری رشت درحال انجام می باشد.

وی در ادامه خطاب به رسانه ها گفت: رسانه ها سخنان اعضای شورا را تحریف نکنند و همانند آینه واقعیتها را انعکاس بدهند. متاسفانه برخی از رسانه ها سواستفاده می کنند و واقعیات را آنگونه که لازم است انعکاس نمی‎دهند.

عضو شورای شهر رشت اظهار کرد: بارها اعلام کردم شهردار رشت فردی توانمند در مباحث اجرایی است اما باید کارها را براساس قانون انجام دهیم. شهرداری رشت در حال حاضر ۱۴۰ میلیارد تومان بدهی دارد و بخش عمده ای از بودجه محقق نشده است.

حاجی پور افزود: بودجه شهرداری رشت باید توانایی تحقق یافتن داشته باشد و در بودجه نویسی کمیت مهم است و از دیگر ایراداتی که به شهردار رشت میتوان وارد کرد این است که در اجرای پروژه های عمرانی به نظرات شورا توجه نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه پروژه ها باید براساس اولویت باشد یادآور شد: با شهردار رشت دشمنی ندارم و lوافق انتخابش بودم و از استیضاح هم حمایت نکرده ام.

حاجی پور با بیان اینکه باید پرداخت حق و حقوق کارکنان در اولویت باشد گفت: پرسنل با مشکل مواجه هستند و به موقع پرداخت کردن حقوق سبب رفع مشکلات این زحمت کشان میشود.

وی افزود: بارها درصحن شورا بابت پرداخت به موقع حقوق کارگران شهرداری رشت تذکرداده ایم اما متاسفانه هیچ اقدام مناسبی در این زمینه ندیده ایم.

عضو شورای شهر رشت متذکر شد: چنانچه شهردار رشت به این رفتارها ادامه بدهد بنده نیز پیگیری هایم را ادامه خواهم داد.

حاجی پور در پایان با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات اظهار کرد: از اعضای شورا می خواهم که اخلاق انتخاباتی را در دستور کار خود قرار دهند.

Share