طالع ماسوله جشنواره غذای محلی شهرستان مرزی بندر آستارا

هفته فرهنگی آستارا در تهران برگزار می شود/ تنوع غذایی منطقه یک مزیت است+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس دبیرخانه شورای عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: هفته فرهنگی آستارا با هدف معرفی ظرفیت ها و قابلیت های فرهنگی این شهرستان، امسال در تهران برگزار می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جشنواره غذای محلی شهرستان مرزی بندر آستارا عصر دیروز ۶ مهر آغاز به کار کرد.در این جشنواره یک روزه ۲۵ رستوران این شهرستان اقدام به عرضه غذاهای محلی منطقه کردند. photo_2016-09-29_11-30-17

دکتر مرتضی طالع ماسوله رییس دبیرخانه شورای عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میهمان این رویداد بود.

طالع ماسوله در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا خبر از راه اندازی هفته فرهنگی آستارا در کلانشهر تهران با مشارکت تمام اهالی ساکن و غیر ساکن آن را داد که تاکنون به صورت استانی برگزار می شد و تنها چند شهر توانستند به این مهم دست پیدا کنند.

وی تنوع غذایی این نقطه را یک مزیت و قابل برندسازی توصیف کرد که تاکنون ناشناخته بوده است.

دکتر طالع همچنین با تاکید بر توانمندی این شهرستان غرب گیلان گفت: تمام ویژگیهای تاریخی، طبیعی، فرهنگی، مردم شناختی و اجتماعی این شهرستان موجب می شود تا از ظرفیتها به درستی استفاده شود.

وی با اشاره به ورود بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به این شهر ۸۰ هزار نفری گفت: تاکنون از ظرفیت موجود به درستی استفاده نشده است. چرا که کشورهایی در جهان هستند که به اندازه این شهرستان ظرفیت ندارند اما سالانه پذیرای ۱۰ میلیون نفر گردشگر هستند.

رییس دبیرخانه شورای عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشارکت بخش خصوصی در برگزاری جشنواره های این چنینی را یک نقطه قوت ذکر کرد و افزود: درآمد گردشگری به حساب مردم و واحدهای فعال این صنعت می رود و دولتها ناظر و راهگشای این صنعت هستند.

tel final1

Share