«استر کیش لاروش»مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو با حضور در رشت:

از اینکه رشت نامزد شهر خلاق خوراک شناسی شده تحت تاثیر قرار گرفتم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،خانم لاروش گفت: من خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم که شما شهرتان را نامزد شهر خلاق خوراک شناسی کردید و مطمئنم که شما می توانید در این کار موفق شوید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،خانم استر کیش لاروش مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو در در نشست مشترک دبیر منطقه‌ای کمیسیون ملی یونسکو و اعضای شورای اسلامی این شهر ابتدا از حضور خود در شهر رشت اظهار خوشحالی کرد و گفت: همه بر سر دو موضوع توافق داریم اولاً غذا بهترین قسمت شهر رشت است و ثانیاً اینکه مردم شهر رشت بسیار مهربان و خونگرم هستند.
laroosh9433به گزارش خبرنگار دیارمیرزا وی با بیان اینکه امروزه گردشگری فرهنگی ۴۰ درصد درآمد گردشگری را به خود اختصاص می دهد عنوان کرد تأثیر و اهمیت گردشگری فرهنگی در جامعه بسیار بالا است.
مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو پیوستن به شبکه شهرهای خلاق دنیا را باعث دسترسی به تجارب تمام شهرهای عضو این شبکه دانست و افزود: پیوستن به این شبکه فقط برای پیشرفت اقتصادی نیست و علاوه بر مباحث اقتصادی باعث می شود که شهر های مختلف با همدیگر و صلح بیشتر آشنا شوند و درک کنند و این تعامل و دعوت کردن از مردم سایر کشورها برای مشاهده فرهنگ شما باعث می شود که درک و زندگی آنها تحت تأثیر قرار بگیرد و این هدف نهایی یونسکو است.
وی عنوان کرد: همانطور که جنگ ها در ذهن مردم ساخته می شوند و شروع می شوند می توانیم صلح را در ذهن انسان ها و در میان انسان ها شروع کنیم.
خانم لاروش درپایان گفت: من خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم که شما شهرتان را نامزد شهر خلاق خوراک شناسی کردید و مطمئنم که شما می توانید در این کار موفق شوید.امیدوارم شما عضو شبکه شهرهای ناملموس شوید و یونسکو بسیار خوشحال می شود که از شما در چنین کاری حمایت کند.
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share