استاندار گیلان خبر داد:

به شدت دنبال اجرایی کردن سد شفارود هستیم/سبز شدن گیلان در سال ۹۶

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان گفت: امسال ۴۷۰ میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در استان اختصاص داده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح صنعتی آرشام پویش پلیمر ماسال اظهار کرد: وظیفه داریم از سرمایه‌گذاران حمایت کنیم.

photo_2016-07-18_10-55-27وی به شرایط سخت منابع مالی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: اعتبارات دولت به یک ششم کاهش پیدا کرده و به ۳۰ میلیارد ریال رسیده است.

استاندار گیلان با اشاره به افتتاح پروژه‌های عمرانی و تولیدی در استان تصریح کرد: سال گذشته دو هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی و تولیدی در هفته دولت و دهه فجر در گیلان افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در گیلان انجام شده است‌، خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال تعدادی از شهرستان‌های گیلان در بحث گازرسانی سبز اعلام می‌شود و بنا داریم در نیمه سال ۹۶ گیلان را استان سبز در حوزه گازرسانی اعلام کنیم.

نجفی به احداث سد لاستیکی در گیلان اشاره کرد و گفت: از ۱۱ سد لاستیکی، دو سد به اتمام رسیده است و دو سد در حال انجام و هفت سد دیگر در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: باید از باران رحمت الهی استفاده کنیم و به شدت دنبال اجرایی کردن سد شفارود هستیم ضمن اینکه عملیات اجرایی سد پلرود نیز در حال انجام است.

استاندار گیلان احداث سدهای پایین‌دستی را از سیاست‌های دولت در استان عنوان کرد و یادآور شد: اداره‌کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی گیلان در احداث سد شفارود همکاری لازم را دارند.

وی با اشاره به اینکه آب شرب تعدادی از شهرهای گیلان از سد شهر شفارود تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال ۴۷۰ میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در گیلان اختصاص داده شده است.

tel final1

Share