استاندار در جلسه شورای اداری گیلان

اختصاص تسهیلات به واحدهای تولیدی از مطالبات گیلان است/مجلس به افزایش متناسب سهم استان در بودجه سال آینده و برنامه ششم توسعه کمک کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان گفت: انتظار داریم مجلس محترم به افزایش متناسب سهم استان در بودجه سال آینده و برنامه ششم توسعه کمک کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار در جلسه شورای اداری که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه در دولت تدبیر امید به رغم کاهش منابع درآمدی ؛ در بخش های مختلف برای توسعه و حل مشکلات استان از جمله تکمیل پروژه های اقتصادی و عمرانی بزرگ ، محیط زیست و کشاورزی  تحرک بوجود آمده است گفت : انتظار داریم مجلس محترم به افزایش متناسب سهم استان در بودجه سال آینده و برنامه ششم توسعه کمک کند.IMG_8478

نجفی با اشاره به سوابق درخشان دکتر لاریجانی در بخش‌های مدیریتی پس از انقلاب و قدردانی از نقش وی در بحث‌های مختلف بویژه تصویب طرح برجام در مجلس افزود : گام مثبت ایشان در بحث برجام و مدیریت این بخش در تصویب آن بسیار حائز اهمیت بود و بحمدا… در شورای نگهبان نیز مورد تایید قرار گرفت.

وی به کسب رتبه برتر گیلان در بهبود فضای کسب و کار در بیش از ۲ سال اخیر اشاره و تصریح کرد : شرایط بوجود آمده که  از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعلام شده باعث ارتقاء شاخصهای اشتغال در استان گیلان شده است.

رئیس شورای تأمین استان یکپارچگی و همدلی موجود در بین مسئولان اجرائی، نظامی، انتظامی و امنیتی استان را از عوامل توفیقات بدست آمده در بهبود فضای کسب و کار عنوان کرد و گفت : گیلان درپائیز سال ۹۲ رتبه دوم بیکاری در کشور را دارا بود که این رتبه در انتهای سال ۹۳ به رتبه ۹ و در بهار امسال به رتبه هجدهم ارتقا یافته است و امیدواریم این استان جزو ۱۰ استان برتر کشور قرار گیرد.

استاندار در ادامه کمبود نقدینگی را از مشکلات واحدهای تولیدی استان خواند و یادآور شد: اختصاص تسهیلات به واحدهای تولیدی از مطالبات گیلان است.

وی تصریح کرد : علیرغم مشکلات موجود در نقدینگی استان توفیقات خوبی در بحث اشتغال، رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری داشته است.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت : امیدواریم با بسته اقتصادی جدید دولت، بانک‌های استان از نظر نقدینگی تقویت شوند تا در بخش‌های مختلف تحرک خوبی شکل بگیرد.

استاندار به تحرک ایجاد شده در بخش های مختلف استان بویژه پس از سفر هیئت دولت به گیلان اشاره و خاطر نشان کرد : تسریع در تکمیل راه آهن قزوین- رشت و آغاز مطالعات راه آهن رشت- آستارا یکی از مصوبات این سفر بوده است که دولت به صورت جدی پیگیر عملیاتی شدن آن است.

وی افزود : در هفته اخیر با تشکیل کمیسیون اتصال راه آهن جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان ۸ کیلومتر باقیمانده در خاک جمهوری آذربایجان به ایران وصل می‌شود.

محمدعلی نجفی خاطر نشان کرد : با امتداد این راه آهن ۵ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آهن از اروپای شمال به هندوستان وصل می‌شود.

وی ایجاد راه آهن خط کناره رشت به مازندران را از خواسته‌های مردم شمال کشور عنوان کرد و افزود : این راه آهن علاوه بر هزینه کم به دلیل عدم نیاز به ایجاد تونل جزء مسیرهای تردد ریلی زیبای کشور خواهد بود.

نماینده عالی دولت در گیلان تکمیل سدهای در دست احداث استان را از دیگر مطالبات مردم گیلان دانست و افزود : باتوجه به مشکلاتی که در ظرفیت سد سفیدرود وجود دارد با استفاده از آب‌های موجود در جلگه باید مشکل کم آبی استان مرتفع گردد.

وی گفت : در این خصوص ۱۱ سد لاستیکی از جمله مصوبات سفر است که خواستار تسریع در تحقق آن هستیم.

استاندار گیلان بر ضرورت مکانیزه شدن اراضی شالیزاری استان تأکید و خاطر نشان کرد : در ۳۰ سال قبل در این حوزه کم کاری شده است و در این مدت حدود ۵۰ هزار هکتار از شالیزارها تسطیح و یکپارچه سازی شده است.

وی به مصوبه دولت درخصوص تسطیح ۵۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان درمدت ۵ سال اشاره کرد و گفت : امیدواریم با اهتمامی که از سوی رئیس مجلس صورت می‌گیرد، ارتقای میزان اعتبار  مکانیزاسیون اراضی و نیز راه آهن خط کناره در برنامه ششم و  بودجه سال آینده یکی از ره‌آوردهای این سفر باشد.

نجفی در بخش دیگر تالاب انزلی را یکی از تالاب‌های بین المللی توصیف کرد و افزود : متأسفانه در حال حاضر این تالاب با خطرات جدی روبه روست که توجه ویژه دولت و مجلس را می‌طلبد.

وی ایجاد تحرک در استان را در برگزاری انتخاباتی پرشور که جزو تأکیدات رهبری و رئیس جمهور می‌باشد بسیار موثر دانست و افزود : آمادگی لازم برای حفاظت از آرا و برگزاری انتخاباتی با حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی وجود دارد.

teledintitled

Share