استاندار گیلان در نشست شورای اداری

قاچاق چای آثار تخریب امنیتی و اقتصادی دارد/امیدوارم از واردات برنج در فصل برداشت جلوگیری شود/نگاه به گیلان در بودجه ریزی باید تغییر کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار عصر امروز در دومین نشست شورای اداری استان در سال ۹۴ که با حضور رییس کل دیوان محاسبات کشور در سالن غدیر استانداری برگزار شد گفت: قاچاق چای آثار تخریب امنیتی و اقتصادی در کشور دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار عصر امروز در دومین نشست شورای اداری استان در سال ۹۴ که با حضور رییس کل دیوان محاسبات کشور در سالن غدیر استانداری برگزار شد گفت: قاچاق چای آثار تخریب امنیتی و اقتصادی در کشور دارد.jpg4102

نجفی در این نشست قاچاق چای را موجب تخریب امنیتی و اقتصادی عنوان کرد و گفت: قیمت چای داخلی پایین تر از میانگین کشورهای دنیا است و باید با ارتقاء کیفیت آن و کنترل تعرفه از قاچاق این محصول جلوگیری به عمل آید.

استاندار گیلان با بیان اینکه مصرف چای کشور حدود ۱۱۰هزارتن است گفت : سال گذشته حدود ۱۴هزارتن چای در کشور تولید شد وعلاوه بر آن  آمارهای رسمی حاکی از واردات ۴۶ هزارتن چای خشک است.

نماینده عالی دولت در گیلان واردات بی رویه برنج در سالهای گذشته را یکی از معضلات کشاورزان دانست و تصریح کرد: امیدواریم با تدبیری که در دولت اتخاذ خواهد شد از واردات برنج در فصل برداشت محصول جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه گیلان از استان های حادثه خیز کشور است افزود: با اقدامات پیشگیرانه ای که در بخش های مختلف صورت گرفته توانستیم بحران ها و حوادث غیرمترقبه را کاهش دهیم و امیدواریم با جذب اعتبار تخصیص یافته ۵۲۰ میلیارد ریالی حوادث سال گذشته روند جبران خسارت ها سرعت یابد.
وی همچنین به کمبود منابع آبی کشاورزی استان اشاره و یادآور شد: گیلان به رغم تصور عمومی ، با مشکل تأمین آب مواجه است که با دستور رییس جمهور در سفر اخیر هیئت دولت به گیلان ۱۱ سد لاستیکی به بهره برداری می رسد که باید تخصیص اعتبار آن ۱۰۰ درصد شود.
استاندار به پاک دستی و امانتداری مدیران استان اشاره و خاطر نشان کرد: دستگاه های نظارتی را در کنار خود می دانیم.
نجفی با اشاره به میانگین سفر ۵ میلیون گردشگر به گیلان با جمعیت ۲میلیون و۵۰۰هزار نفری گفت : نگاه به گیلان در بودجه ریزی باید تغییر کند و سهم عمده ای به استعدادهای نهفته در استان بویژه بحث گردشگری وخدماتی که این استان به سراسر کشور می دهد اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات در استان گفت: دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را پیشرو داریم که با تأکیدات رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور حضور پرشور مردم گیلان را با همکاری همه دستگاههای اجرایی رقم خواهیم زد.
نجفی مجریان برگزاری انتخابات را امانتداران آرای مردم دانست و افزود: مجریان و ناظران انتخابات باید خارج از هرگونه اندیشه سیاسی و به صورت فراجناحی در فرآیند برگزاری این امر مهم اقدام نمایند.
وی به کاهش مشکلات موجود در بین شوراها و مدیران شهری اشاره و تصریح کرد: با حفظ حقوق شورا برای تثبیت مدیریت شهری تلاشهای ویژه ای صورت گرفته است.
رئیس شورای اداری استان با اشاره به اعیاد شعبانیه و روز جوان گفت: درک جوانان و موقعیت آنان در جامعه به صورت شعاری نباشد و باید زمینه ایجاد اشتغال جوانان مهیا گردد.
وی اهمیت دادن به بخش خصوصی و سرمایه گذاری در جهت توسعه استان را از اقدامات ضروری مدیران دانست و یادآور شد: با رویکرد جدید دولت در سرمایه گذاری در صنعت امیدواریم با حفاظت از بیت المال و تقویت کارهای اجرایی مدیران ، افزایش بهره وری حاصل گردد.

محمدحسین قربانی رئیس مجمع نمایندگان استان نیز در این جلسه با تأکید بر پاسخگو بودن دستگاهها و ارائه گزارش به دیوان محاسبات گفت: دیوان محاسبات باید با ارتقاء نظارت در توزیع و کنترل اعتبارات ملی با آموزش های تخصصی قوانین از تخلفات و بی انضباطی های مالی احتمالی جلوگیری شود.

در این نشست همچنین رهبری املشی نماینده رودسر و املش در خصوص توجه به چایکاران ،حجت الاسلام والمسلمین حجازی رئیس ستاد اقامه نماز استان در خصوص وضعیت ترویج فرهنگ نماز و شعبانژاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی در خصوص آخرین وضعیت کشاورزی گیلان مطالبی بیان کردند.

jpg4101

 

Share