مشروح آخرین جلسه شورای شهر فومن

نعمتی:شهردار فومن به بحث شکایت از اعضای شورا و خبرنگاران خاتمه دهد/ترک جلسه توسط شهردار و آغاز حاشیه و اعتراض اعضاء /نظری: شهردار فومن تحمل انتقاد را ندارد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نعمتی از شهردار فومن خواست تا بحث شکایت از اعضای شورای شهر و خبرنگاران را خاتمه دهد و در ادامه اظهار کرد: اگر چه من در جریان این شکایات نیستم ولی شهرداری و روابط عمومی شهرداری باید جوابگوباشند.

 

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در جلسه یکصد و سی چهارم شورای اسلامی شهر فومن اعضای شورای شهر میزبان رانندگان تاکسی بودند و پای دردلهای این رانندگان نشستند.

اختلاف سلایق نباید بهانه ای برای عدم انجام تعهدات باشدphoto_2016-05-21_21-51-24

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن در این جلسه مهیار ابراهیمی رئیس شورای شهر فومن ضمن تبریک روز جوان, تعامل ,همدلی و همگرایی را راز رسیدن به سر منزل مقصود دانست و گفت: شوراها تبلور عینی مردم در صحنه های تصمیم گیری هستند.

رئیس شورای شهر فومن اختلاف سلیقه در شهرداری و شورا را طبیعی خواند و گفت: این اختلاف سلایق نباید بهانه ای شود تا ما به تعهداتی که نسبت به مردم شهر داریم عمل نکنیم.

وی افزود: مدیریت راهی برای رسیدن به هدف است و برای رسیدن به این اهداف با دقت گام برداریم.

ابراهیمی به حضور شهردار در این جلسه اشاره کرد و افزود: جا دارد از زحمات همه مجموعه شهرداری فومن به خصوص خدمات شهری تشکر کنیم زیرا به ایام گردشگری نزدیک می شویم و زیبایی و نظافت سیمای شهر بر عهده این عزیزان است.

رئیس شورای شهر فومن از انتقال بازار هفتگی شهر خبر داد و از احداث و ایجاد کانال ارضی برای رفع فاضلاب بالا دست شهر که توسط شهرداری انجام شده تقدیر کرد.

 شورای یکدست مشکل ساز است/شهردار فومن بحث شکایت از اعضای شورای شهر و خبرنگاران را خاتمه دهد

photo_2016-05-21_21-51-42سید نور الدین نعمتی دیگر عضو شورای شهر فومن در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک روز جوان گفت: اختلاف سلیغه ها لازمه شوراهاست زیرا شورای یک دست مشکل ساز است.

وی به وجود دیدگاه های مختلف در شورای شهر فومن اشاره کرد و افزود: جرائدی که اتش بیار معرکه هستند و گفتمان ما را جور دیگر می نویسند بر این اختلافات بیشتر دامن می زنند.

این عضو شورا تاکید کرد:در زندگی روزمره گاهی این گونه اختلاف هست و ما نباید برای انتقاد دل گیر نشویم.

نعمتی از شهردار فومن خواست تا بحث شکایت از اعضای شورای شهر و خبرنگاران را خاتمه دهد و در ادامه اظهار کرد: اگر چه من در جریان این شکایات نیستم ولی شهرداری و روابط عمومی شهرداری باید جوابگوباشند.

نعمتی شکایات از اعضای شورا را در شان شهر فومن ندانست و گفت: سعی کنیم خاطرات خوب بجا بگذاریم زیرا شورا ارثی نیست.

وی در ادامه از نیمه کاره ماندن برخی کارها خبر داد و گفت: اگر چه چهره شهرمان دگرگون شده ولی پروژه های نیمه تمام باید با سرعت بیشتری کامل شود.

نعمتی خطاب به شهردار گفت: شما در جلسه پرسش و پاسخ خطاب به شهروندان از جابجایی بازار روز و آسفالت سنگ بیجار گفتید ولی تا امروز انجام نشده است.

این عضو شورا از اشغال معابر توسط گاری‌ها اظهار نگرانی کرد و گفت: برخی خیابانها جدول گذاری شده ولی گاریها وسط خیابان می مانند.باید راه حلی برای این دست فروشان پیدا کنیم.زیرا من از این فضایی که دست فروشان در شهر ایجاد کرده اند حجالت می کشم .

نعمتی در مورد کارگران قرار دادی گفت: در فصلهای گردشگری نیاز به پاکبانان و کارگران بیشتر داریم و به این موضوع واقف هستیم که نمی توانیم آنها را تعدیل کنیم.

میزان بدهی شهرداری مشخص شود

سید سینا میر نرگسی در نطق پیش از دستور گفت: من در طول دو سال گذشته نامه  هایی را خدمت اعضا دادم و خواستار میزان بدهی های شهرداری شدم. می خواهیمبدانیم بدهی ها برای چه چیزی و به چه میزان است. ولی تا امروز نامه هایم بدون جواب مانده است و پاسخ ندادن یعنی ناکارامدی امور مالی شهرداری.

وی تصریح کرد: این درخواست بنده مچ گیری نیست و مواردی که در خواست کردیم انتظار دارم نامه ها دوباره خوانده شود زیرا در بایگانی است و جواب داده شود.

وی افزود:قرارداد شرکت مشاوره ای که تخمین هزینه پل شهر بیجار و دیواره گذاری را داشته چگونه بوده و در این مورد توضیح داده شود که ایا روال قانونی طی شده  است یا نه.

میر نرگسی از برگزار نشدن جلسه کمیسیون برنامه و بودجه  تاکنون اظهار نگرانی کرد و گفت: باید این جلسه زودتر برگزار می شد.
photo_2016-05-21_21-51-56
عباسقلی‌زاده: فاضلاب سنتی اشکال عمده شهر است/نمی توان برای هر ماشین شخصی یک مامور گذاشت

شهردار فومن در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه در بحث کارگران طبق استعلام صورت گرفته از وزارت کشور جذب نیروی روز مزد ممنوع است تصریح کرد: چون این نیروها حجمی و کارگر هستند طبق جلسه ای که با مشاور حقوقی داشتیم قرار شد آنها زیر نظر شرکت کار کنند.

عباسقلی زاده از انتقال افراد شرکتی به سمت قراردادی خبر داد و گفت: تا آنجا که در توان داشتیم آسفالت انجام شده و ممکن است در ۱۲ کیلومتر اسفالت ۲۰۰ متر اشتباه رخ دهد.

شهردار فومن از نصب پرده اطلاع رسانی آسفالت در کوچه ها و مکاتبات با دیگر سازمان ها برای انجام کار های تاسیساتی خبر داد و گفت: حتی برخی چیزها که باید شرکت آب و فاضلاب پاسخگو باشد مکاتبه داشتیم.

وی فاضلاب سنتی را اشکال عمده در شهر دانست و اظهار کرد: متاسفانه فاضلاب در برخی مناطق با جریان آب سطحی مخلوط شده است.

شهردار فومن بی نظمی در بحث کرایه های تاکسی را با بحثی که در قیمت بنزین طرح شده عادی دانست و خطاب به اعضای شورا گفت: وقتی مردم از شما درخواست آسفالت می کنند شما خود را کنار بکشید و ورود نکنید و بگویید شهردار خودش انجام می دهد زیرا امروز فضای خوبی در این زمینه ایجاد شده و با تمهیدات صورت گرفته قیر یارانه ای دریافت کرده ایم.

در این جلسه غباسقلیزاده همچنین راجع به نامگذاری برخی کوچه ها و خیابان ها گفت: یکدفعه نمی توان اسم خیابانها و کوچه ها را تغییر داد زیرا این کار چالش ایجاد می کند.

در ادامه این جلسه رانندگان تاکسی درون شهری که ساعاتی بیرون از جلسه منتظر مانده بودند به داخل سالن شورا آمدند.

شهردار فومن در خصوص مشکلات رانندگان تاکسی بیان داشت: در خصوص ساماندهی تاکسی ها وظیفه داریم آن را در جلسه شورای ترافیک مطرح کنیم.

وی افزود: مسئول حمل و نقل باید مورد به مورد مشکل را بگوید تا در شورای ترافیک مطرح کنم.

عباسقلی زاده تصریح کرد: ما تابلوی محدوده شهری را زدیم ولی تعدادی را دهیاران کندند و تعدادی رنگ پاشی شد اما در جلسه شورای ترافیک همیشه از شما رانندگان تاکسی دفاع می کنم.

شهردار فومن اظهار کرد: من وظیفه سرویس دهی به شما را دارم ولی نباید پاسخگو باشم و گشت ما باید مثل مامور پلیس رفتار کند .

وی اظهار کرد: معضل مسافربرهای شخصی در سطح کشور وجود دارد و نمی توان برای هر ماشین شخصی یک مامور گذاشت.

ترک جلسه توسط شهردار و آغاز حاشیه

سید نوالدین نعمتی عضو شورای شهر در این لحظه به بحث ورود کرد و گفت: مسافربرهای شخصی که نا امنی ایجاد کنند باید به دادستانی و دادگستری معرفی شوند .شاهین علیزاده نیز در این مورد اظهار کرد: این عزیزان زحمت کش سه سال است درخواست ایجاد گاراژ را دارند.

در این هنگام یکی از رانندگان گفت: آقای جعفرزاده قائم مقام حمل و نقل شهرداری فومن هستند و مشکلات ما را می دانند ولی نمی دانم چرا هیچ اقدامی نمی کند.

شهردار فومن نیز در پاسخ به این اظهارات بیان داشت: حکم اقای جعفرزاده را معاون وزیر کشور امضا می کند.عباسقلیزاده سپس همزمان با آغاز سخنرانی زهرا نظری جلسه را ترک کرد.

نظری: شهردار فومن تحمل انتقاد را نداردphoto_2016-05-21_21-51-32

زهرا نظری در واکنش به سخنان رانندگان تاکسی و رفتار شهردار فومن در ترک جلسه گفت: شهردار از زیر مجموعه خود نخواسته و یا نمی خواهد که به این مشکلات رسیدگی شود. انتقاد همیشه سازنده است اما شهردار تحمل انتقاد و توان عذر خواهی از شما را نداشت و به همین دلیل بدون خداحافظی جلسه را ترک کرد اما من از شما عذر خواهی می کنم.

وی افزود: شما ساعاتی را بیرون منتظر ماندید و ما حق ورود دادیم باید خواسته های تان را بگویید و ما رای شما را داریم و شهردار رای ما را دارد.

زهرا نظری تصریح کرد: شما چرا به فرمانداری نرفتید مسئول پاسخ گویی شما شهردار است و ایشان باید از آقای جعفرزاده می خواست که در این جلسه حضور داشته باشد و پاسخ دهد.

ولی زاده عضو شورای شهر ضمن تشکر از حضور رانندگان تاکسی در این جلسه گفت: من به شما احترام می گذارم.

علیرضا علیدوست دیگر عضو شورای شهر فومن گفت: این ۸ نفر راننده به احترام شهردار و شورا که متولی رانندگان تاکسی شهر هستند در جلسه حاضر شده بودند و  ترک جلسه توسط شهردار بی احترامی بود.

سید سینا میر نرگسی خطاب به رانندگان؛من عذر خواهی می کنم اگر مشکل شما حل هم نمی شد باید شهردار در جلسه می ماند نه ترک جلسه و رفتن ایشان توجیه پذیر نیست.

در این هنگام یکی از رانندگان تاکسی گفت: شهردار شهر باید به مانند پدر خانه حاکمیت می داشت. ما به احترام ایشان در این جلسه حاضر شدیم اما ایشان نتوانست حرف ما را تحمل کند و جلسه را ترک کرد.

ابراهیمی: شهردار یک کار ضروری داشت

مهیار ابراهیمی رئیس شورای شهر فومن نیز در واکنش به این اتفاقات گفت: من ضمن تشکر از رانندگان تاکسی باید بگویم که ایشان قبل از حضور شما اعلام کرده بود که تا ساعت ۷ می ماند زیرا یک کار ضروری دارد.

وی افزود: برای رسیدن به اهداف خود صبر کنید و از حق خود کوتاه نیاید ولی رابطه ها باید حسنه و دو طرفه و خیر خواهانه باشد.شهردار هم مثل شما میهمان اعضای شورای شهر بود .

سید نوالدین نعمتی گفت: جناب رئیس اگر دفعات بعد شهردار دعوت می شود باید تا آخر بماند. اگر قرار است افراد جامعه در شورا حاضر شوند و این گونه با آنها برخورد شود زشت خواهد بود. باید شهردار تا آخر می نشست. من این حرکت را نمی پسندم.

سید نوالدین نعمتی تصریح کرد: مدیری که نتواند مسئول حمل و نقل خود را به جلسه بیاورد, مدیر نیست. نیامدن جعفرزاده بهتر از آمدن شهردار بود.

tel final1

Share