در جلسه شورای شهر فومن مطرح شد

۱۱ سوال نعمتی از شهردار فومن/ابراهیمی: بازار فومن سریعا منتقل شود/شهردار فومن:برخی تنها به ضعف ها می پردازند/ اشکالات را می پذیریم/ باید با برنامه پیش برویم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار فومن ار مهمترین موضوعات بخش عمرانی را بحث آسفالت دانست و گفت: رضایت مردم تا حدی جلب شده اما دوستان به جای اینکه به نتایج آن کارها بیشتر اهمیت بدهند به ضعف می پردازند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یکصدوسی وششمین جلسه شورای شهر فومن با حضور شهردار این شهر برگزار شد.shorag_img_1485

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن, مختار ابراهیمی رئیس شورای شهر فومن در ابتدای جلسه با تبریک ماه مبارک رمضان خواستار آسفالت خیابانها جهت جلوگیری از آبگرفتگی شد و با اشاره به اینکه قرار است بازار هفتگی به مکان دیگری منتقل شود اظهار کرد: در زمینه انتقال بازار پیشرفت خوبی داشته ایم و در بحث اجرا همت بیشتری نیاز و از مدیریت محترم شهری در خصوص کارهای انجام شده تشکر می کنیم از آنجاییکه بعد از ماه مبارک رمضان شاهد ورود گردشگران خواهیم بود تسریع در انتقال بازار ضرورت دارد.

ابراهیمی افزود: در خیابان شهدا و اصولاً در اداراتی که رفت و آمد زیاد است ورودی نباید نارسایی داشته باشد مثلا درب ورودی اداره امور مالیاتی ۳۰-۴۰ متر بهسازی پیاده رو را داریم. مسیر بازار برنج فروشان فومن نیز شرایط مناسبی ندارد.

سید نورالدین نعمتی در نطق پیش از دستور خود نامه ی زیر را که خطاب به ریاست شورای اسلامی شهر فومن نوشته شده بود قرائت کرد.

احتراما ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، با توجه به گذشت مدت ۲۸ ماه از دوران مسئولیت شهردار محترم و تذکرات اعضای محترم شورای شهر و عدم رفع تذکرات؛ لذا خواهشمند است دستورات لازم جهت ابلاغ سئوالات ذیل به شهردار محترم جهت پاسخ ابلاغ گردد :
۱-بدهی شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی چقدر است ؟
۲-با توجه به تصویب مرکز خرید محله در خیابان جانبازان در سال ۹۳ تا کنون چه اقداماتی انجام شده است؟
۳-زمان دقیق خاتمه پروژه هایی که توسط شهردار محترم شروع شده است اعلام گردد؟
۴-در مدت ۲۸ ماه مسئولیت شهردار محترم تا کنون با کدام کانونهای تبلیغاتی قرارداد بسته شده است و مبلغ دریافتی در این مدت چقدر می باشد؟
۵-به چه دلیل شهرداری فومن پیشنهاد ایجاد ایستگاهای کرایه برون شهری را به داخل شهر نموده و در شورای ترافیک شهرستان به تصویب رسیده است و باعث تداخل و اختلاف بین رانندگان برون شهری و درون شهری شده است؟
۶-لکه گیری خیابان علامه طباطبایی- شهدا که توسط آبفای فومن حفاری شده است کی انجام می گیرد ؟
۷-لکه گیری کنار گذر شهید شکوری که مدت سه سال می باشد برای انتقال کابل برق توسط اداره برق فومن حفاری شده است کی انجام می گیرد؟
۸-با توجه به اینکه ممنوعیت استفاده داربست بجز در مراسم های ملی و مذهبی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان به تصویب رسیده است و همچنین تذکر شهرداری به عوامل نصب داربست و تاکید به عدم استفاده از درختان چگونه می باشد که برای اطلاع رسانی شهرداری از داربست حتی بر روی درختان استفاده می نماید؟
۹-اقدامات انجام شده به جهت جابجایی درختان کاج ورودی حاجی آباد و بلوار علامه طباطبایی و ارتباطی شهید منتظری اعلام گردد؟
۱۰-اقدامات انجام شده برای رفع سدمعبر (مغازه داران و دست فروشان) گزارش گردد .
۱۱-اقدامات انجام شده در مورد ممیزی املاک گزارش گردد.

از رفع سد معبر تا فروش زمین

در ادامه جلسه شورای شهر فومن که تا پاسی از شب طول کشید, علی ولیزاده در نطق پیش از دستور با تشکر از تیم فوتبال شهرداری فومن گفت: پاسخهای سوالهای مردم در جلسه پرسش و پاسخ داده شود.

وی افزود: سطلهای زباله شهر جا به جا میشود و خیابان شهدا چندین وقت است منتظر لکه گیری است.
ولیزاده خواستارمشخص شدن وضعیت بیمه کارگران شد و اظهار داشت: باید به فضای سبز توجه ویژه ای شود.همچنین شب ها سرویس بهداشتی خیابان مولوی بسته است که صورت خوشی ندارد.
این عضو شورا در ادامه خواستار رفع سد معبر توسط مغازه دارها شد.

سید سینا میری نرگسی در نطق پیش از دستور گفت: دو سه سال است مطرح می کنیم که آیا کارپرداز می تواند حقوق کمیسیون ماده ۱۰۰ حق الجلسه دریافت نماید, آیا کارپرداز عضو است؟ آماری درباره فروش زمین ها داده شده است مثلا در لیست اسامی آقای شجونی و آقای مهیمنی نیست و این لیست قابل باور نیست.

وی افزود: سوالاتی را که اعضای شورا مطرح می کنند لطفا پاسخ ها داده شود تا رفع ابهام شود.

زهرا نظری در نطق پیش از دستور که از وقت میری نرگسی گرفته شده بود با تبریک ۲۴ خرداد گفت: ۵ پیشنهاد داشتم اما ترتیب اثر داده نشد. مثلا در خصوص آسفالت شیوه ای در نظر بگیریم تا کوچه ها را بعداً خاص و ارتباطی نکنیم.
نظری گفت:شهرداری حق و حقوق افرادی را که برای مراسم نیمه شعبان دعوت کرده پرداخت نمایید.

برخی تنها به ضعف ها می پردازند/ اشکالات را می پذیریم

شهردار فومن نیز در این جلسه ار مهمترین موضوعات بخش عمرانی را بحث آسفالت دانست و گفت: رضایت مردم تا حدی جلب شده اما دوستان به جای اینکه به نتایج آن کارها بیشتر اهمیت بدهند به ضعف می پردازند.

عباسقلیزاده گفت: در پشت صحنه فعالیت های بسیار طاقت فرسایی صورت می گیرد تا کارها انجام شود. آقای استاندار نیز اعلام داشتند کار شهرداری سخت است زیرا باید درآمد جذب نمایید تا کار انجام دهید ،اگر اداره برق دوبار فیش اش را پرداخت نکنید قطع می کنند اما هنوز ادارت پول حفاری به ما بدهکار هستند.

شهردار فومن با بیان اینکه  موارد مربوطه به آسفالت را شخصا تعقیب می کنم تصریح کرد: همان فضایی که در خصوص آسفالت در سطح شهر داشتیم دوباره شروع خواهیم کرد. ما باید با برنامه پیش برویم و کمیته عمران لیستی را تهیه نموده است و اگر نظری دارید نظر خودتان را اعلام دارید.در موضوع کف پوش هم اولویت بندی را به ما بدهید و جاهایی را که مد نظر شما است را اعلام دارید البته نظر من کار در ابتدا در مرکز شهر است.
وی در خصوص تذکر نظری گفت: در بحث نیمه شعبان فکر می کنم شورا دیگر خیلی اجرایی شده اند. بله ما بدهکار هستیم پول کارگر هم بدهکاریم البته حاج خانم اخبارشان سوخته است.
عباسقلیزاده گفت: آمار فروش زمین با درآمد تفکیک ایشان فرق می کند و این از اختیارات من است، ماده ۱۰۱ را مطالعه بفرمایید و زمانی که من اختیار تفکیک را دارم. شهرداری در دوره قبل ۳۱ قطعه زمین را آگهی نموده و فروخته است یعنی از ۸۸ تا ۹۲ ولی ما مجموعاً ۵ قطعه زمین فروخته ایم. در اشکالاتی که در کار شهرداری وجود دارد می پذیریم .

در ادامه جلسه در خصوص ورودی جایگاه سی ان جی شماره۲ در خیابان شاهد صحبت نمودند. که علیرضا عیلدوست عضو حقوق دان شورای شهر در این خصوص صحبت و راهنمایی نمود و ایرادات لازم را متذکر شد.

در ادامه جلسه شهردار پیشنهاد شد ساختمان زیر شیروانی زمین چمن مصنوعی بعنوان قرائت خانه استفاده شود که البته با ۴رای ایجاد قرائت خانه تصویب شد.
در خواست کمک ۴۰۰ هزار تومانی به عوامل شهرداری به صورت مایحتاج و به صورت غیر نقدی با ۷ رای تصویب شد.

همچنین مصوب شد شهرداری فومن ۵ میلیون بابت پرداخت هزینه های مراسم ارتحال امام (ره) پرداخت نماید.

tel final1

Share