دیارمیرزا گزارش می‌دهد

انتخاب شهردار فومن به ایستگاه دوم رسید | حرکت دنده عقب احمدزاده با معرفی عضو سابق شورا

گزینه مطرح شده از سوی احمدزاده، با عکس العمل های مختلف مردمی همراه شد که بسیاری آن را حرکت دنده عقب و بی توجهی این عضو شورا و همراهان آن به رای های مردمی دانستن

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پس از برگزاری جلسه رای گیری سه گزینه ابتدایی شهرداری فومن، هیچکدام از آن ها نتوانستند اکثریت آرای اعضای شورا را کسب کنند و از دستیابی به سمت شهرداری فومن باز ماندند.

جلسه هشتم شورای شهر فومن نیز روز سه شنبه با موضوع معرفی گزینه های جدید، با حضور همه اعضا و خبرنگاران برگزار شد.

در این جلسه، رییس شورا یکی از کاندیداهای باز مانده از انتخابات شورای شهر را معرفی کرد تا شاید یکی از بحث برانگیز ترین حرکت های یک عضو شورا در دو دهه اخیر گذشته از عمر شورای شهر را رقم بزند و وارد عرصه جدیدی از روند سیاسی خود بشود.

سید نورالدین نعمتی نیز در این جلسه از کریم سرپرست، کارمند شهرداری رشت و سرپرست سابق شهرداری این کلانشهر و سید تقی موسویان، شهردار اسبق انزلی بعنوان گزینه های احتمالی خود اسم برد.

جلیل سندی و حسین غلام نیا هم در این جلسه از گزینه و رویکردهای خود برای انتخاب شهردار فومن پرده برنداشته و با این حرکت و در کمترین زمان شائبه تحت تاثیر بودن فشار های بیرونی و پشت پرده که چند روزی است در برخی محافل عنوان می شود را تقویت کنند.

علیرضا علیدوست نیز، بهترین روش انتخاب شهردار را‌ فرصت دادن‌ به عموم جوانان متخصص و علاقه مند به آینده شهر واگذار کرد و خواستار‌ برگزاری فراخوان عمومی با شرایط های ویژه شد تا این فضا فقط برای برخی از افراد خاص فراهم نشود.

اما در این شرایط، گزینه مطرح شده از سوی احمدزاده، با عکس العمل های مختلف مردمی همراه شد که بسیاری آن را حرکت دنده عقب و بی توجهی این عضو شورا و همراهان آن به رای های مردمی دانستند و برخی دیگر نیز آن را اعتماد به جوانان شهر آنالیز کردند.

سیامک احمدزاده که در جلسات گذشته یکی از مهره های کارکشته فومنی را معرفی کرده بود و برای دفاع از وی حرف های زیادی در آستین داشت، در پایان موفق به کسب نظر دیگر اعضا برای پیروزی حسن زاده نشد.

احمدزاده در سخنرانی های انتخاباتی خود یکی از منتقدان اصلی شورای شهر گذشته بوده و مردم نیز با صحه گذاری بر انتقادهای فراوان از این جمع هفت نفره و با رد ۸۰ درصدی شورای چهارم ، به نوعی عملکرد ضعیف آن ها را تایید کردند. اما او برخلاف نتیجه انتخابات و آرای مردمی، گزینه ای بهتر از مختار ابراهیمی کاندیدای بازمانده از انتخابات شورای پنجم را در بین ۳۰ هزار شهروند فومنی نیافت.

فومن یکی از شهرهای پیشرو در حوزه پرورش افراد علمی در حوزه مهندسی عمران و شهرسازی است که دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان آن بیش از ۲۵۰ عضو فعال دارد. با وجود این افراد کارکشته که عمر تحصیلی و تجربی خود را صرف حوزه های عمرانی کرده و بدون دلبستگی به افراد و جریان های خاص، به دنبال خدمت حقیقی و دور از حاشیه به مردم هستند، بسیار مطلوب بود تا برخی از اعضای شورای شهر بجای بها دادن به افراد محترمی که در حوزه شهرداری بدون تخصص و تجربه هستند، به مهندسان و افراد با تجربه کاری و فرهیخته حوزه عمران و شهرسازی فرصت می دادند.

Share