در جلسه شورای ترافیک شهرستان فومن مطرح شد:

شهرداری مقصر بسیاری از تصادفات شهری است/درفومن همه کارشناس فنی هستند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عباسقلی زاده از نصب تابلو راهنما در سطح شهر با هزینه بالغ بر ۵۱ میلیون تومان خبر داد و گفت: بنده تمام برنامه های خود را برای اصلاح قوس هندسی در تقاطع ها را به کمیته فنی دادم ولی در جلسه کمیته فنی ما را وتو کردند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون فرماندار فومن در جلسه شورای ترافیک شهرستان فومن اعلام کرد :گاراژ فومن به رشت به گاراژ قدیمی انتقال داده می شود.

photo_2015-09-22_10-08-56به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن ,جلسه شورای ترافیک شهرستان فومن با حضور محمدجواد عامر معاون فرماندار و علیزاده فرمانده نیروی انتظامی ,عظیمی رئیس پایانه های غرب گیلان و بخشدار مرکزی و شهرداران و رئیس پلیس راهور و رواسای ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری فومن تشکیل شد.

جواد عامر معاون فرماندار فومن در این جلسه با اشاره به اینکه باید آنچه که مصوب می شود را اجرایی کنیم , اضافه کرد: شورای ترافیک ۵۰ مورد را عنوان نکند که بعد چند مورد را انجام دهد.

وی از شهرداری تخواست قبل از انجام کار با پلیس راهور هماهنگی داشته باشد تا کارها با برنامه ریزی درست انجام شود.

عامر به نصب سرعت گیرها اشاره کرد و گفت: بعضی مواقع سرعت کاه ها در مکانی که پلیس راهور می گوید نصب نمی شود.

معاون فرماندار فومن در خصوص تبدیل میدان کمربندی شکوری به میدان دائمی گفت: آیا این میدان جوابگوی نیازها است و اصلاحات هندسی در آن دیده شده یا خیر!؟

جواد عامر از دستگاهای اجرائی درخواست کرد که به نامه های یکدیگر بصورت شفاف پاسخ دهند زیرا عدم پاسخگویی مناسب به نامه ها باعث ایجاد برخی ادعاها می شود.

وی به گاراژ فومن به رشت اشاره کرد و گفت: اگر این گاراژ به گاراژ قدیمی انتقال داده شود حجم بار ترافیکی شهر را افزایش می دهد ولی تا شش ماه فعلاً از این گاراژ قدیمی استفاده می کنیم تا شهرداری فومن ,پایانه ای برای رانندگان در نظر بگیرد.

معاون فرماندار فومن در رابطه با گاراژ ماسوله که وضعیت نامطلوبی دارد، اظهار کرد: این گاراژ دارای ۲۰ مینی بوس و ۲۷ سواری است که در صورت موافقت مالکان، زمین این گاراژ به مکان جدید انتقال می یابد.

عامر تاکید کرد: باید تلاش کنیم با مشارکت همدیگر، مشکلات را رفع کنیم و توپ در زمین دیگران نیندازیم.

نمی توانم کار سی ساله را یک روزه انجام دهم

در این جلسه شهردار فومن با اشاره به اینکه چرا باید کاری کنیم که با اعتراضات مردمی مواجه شویم؟ ,گفت: مکان هایی برای نصب سرعت گیر مشخص و مصوب کنید تا شهرداری آنها را احداث کند.

وی خطاب به سروان کریمی رئیس پلیس راهور و ترافیک شهرستان گفت: نامه های پنجاه بندی ابلاغ می کنید اما کمتر از پنج بند آن اجرایی می شود.

عباسقلی زاده تاکید کرد: ابتدا باید در شورای ترافیک مصوب شود و سپس سرعت کاه ها نصب شوند تا با اعتراضات مردمی مواجه نشویم.

شهردار فومن از اصلاح ۳۰ مورد قوس هندسی در سطح شهر خبر داد و اظهار نمود: باید قبل از هزینه کردن شهرداری برای این قوس ها، شورای ترافیک برنامه خود را اعلام کند تا ما دوبار هزینه نکنیم.

عباسقلی زاده از نصب تابلو راهنما در سطح شهر با هزینه بالغ بر ۵۱ میلیون تومان خبر داد و گفت: بنده تمام برنامه های خود را برای اصلاح قوس هندسی در تقاطع ها به کمیته فنی ارائه کردم ولی در جلسه کمیته فنی نظرات ما وتو شد.

وی اضافه کرد: بنده نمی توانم کار سی ساله را یک روزه انجام دهم تصریح کرد: علی رغم هزینه بالای نصب سرعت کاه که هر کدام از آنها هفت میلیون تومان هزینه دارد اگر مکانهای نصب آنها به شهرداری اعلام شود، شهرداری آنها را انجام می دهد.

شهردار فومن با بیان اینکه شهرداری مجوز نصب سرعت گیر را ندارد و تنها می تواند آن را اصلاح کند گفت: سعی می کنیم مشکلات مردم در زمینه روشنایی معابر را رفع کنیم.

۵۴ سرعت گیر شناسنامه دار

سروان کریمی رئیس پلیس راهور شهرستان فومن در این جلسه با اشاره به اینکه قوس هندسی باید مشخص شود,گفت: ۵۴ سرعت گیر شناسنامه دار در فومن وجود دارد.

وی شهرداری را مقصر بسیاری از تصادفات شهری خواند و گفت: میدان موقت نیاز به اصلاح هندسی دارد و باید در پیک ترافیک جوابگو باشد.

وی خواستار جمع آوری وانت های سطح شهر شد و اظهار کرد: وانت بار ها برای شهروندان مشکلات ترافیکی بسیاری ایجاد می کنند.

در شهرستان فومن مردم همه کارشناس فنی هستند

سرهنگ بابک علیزاده فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نیز در این جلسه گفت: با همکاری حمل و نقل و پلیس راهور سعی می کنیم میزان خسارت جرحی و تصادفی را پایین بیاوریم.

وی با بیان اینکه در شهرستان فومن مردم همه کارشناس فنی هستند ,گفت: ما نباید به خاطر تبعات اجتماعی قانون را زیر پا بگذاریم و منتظر دیگران باشیم.

علیزاده به نصب سرعت گیرها در سال گذشته اشاره کرد و گفت: طبق دستور فرماندار وقت باید آن سرعت کاها را بر می داشتیم ولی ما به فرماندار گفتیم شما اگر به حرف مردم اعتقاد دارید ,صورت جلسه و مستند سازی می کنیم و بعد سرعت گیرها برداشته می شوند تا اگر اتفاقی افتاد و تصادفی داشتیم مسئولیت با شما باشد.

وی تصریح کرد: پس از نصب سرعت گیر در آن زمان با کاهش آمار تصادف خسارتی و جانی تا حدود ۳۵ درصد رو به رو شدیم.

علیزاده گفت: سرعت گیر بر اساس میزان و مکان سرعت نصب می شود و شاید نصب آنها در گذشته با مشکلاتی همراه بود ولی امروزه اینگونه نیست و با کارشناسی نصب می شوند.

در این جلسه همچنین رئیس حمل و نقل پایانه ای غرب گیلان و رئیس اداره برق و راه و شهر سازی و بخشدار , نظرات خود را مطرح کردند.

Share