امام جمعه انزلی

ملوان، تنها دلخوشی مردم انزلی بود/شرایط پیش آمده برای این تیم باعث تاسف و غیر قابل قبول است/منتظر بررسی و ریشه یابی علل سقوط ملوان هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه این تیم متعلق به مردم بوده و هست و باید باشد افزود: در سالیان گذشته عزیزان نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی این تیم را به مردم شهرستان هبه کردند ، نمی شود که عده خاصی با شرایطی خاص تصمیم گیرنده تیم باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس الدین در نماز عبادسی سیاسی جمعه شهرستان به مناسبت های هفته نیز اشاره کرد و گفت : یک خرداد مصادف با آغاز تحریم های آمریکا بر علیه ایران است ، که علی رغم تمام آن تحریم ها و فشار ها ما توانستیم در بسیاری از زمینه ها پیشرفت های چشم گیری داشته باشیم.shams_2016-02-20_18-55-19

 وی به موضوع برجام نیز اشاره و اظهار کرد: قرار بود بعد از برجام بسیاری از تحریم ها برداشته شود که نه تنها نشد بلکه بیشتر هم شد ، از آن بدتر بعضی ها نمی خواهند قبول کنند پسابرجام با قبل از برجام فرقی نکرده است، این کشور و دولت های غربی قابل اعتماد نیستند ، تنها راه برون رفت از مشکلات ، اقتصاد مقاومتی است.

شرایط پیش آمده برای ملوان باعث تاسف و غیر قابل قبول است

 امام جمعه بندرانزلی در ادامه به موضوع سقوط ملوان به دسته یک نیز اشاره و خاطر نشان کرد: شرایط پیش آمده برای چنین تیمی که هواداران بسیاری در سطح استان ، شهرستان و کشور دارد، باعث تاسف و غیر قابل قبول است.

 وی در ادامه سخنان خود در حضور جمع کثیری از نمازگزاران به سخنان چند روز اخیر استاندار گیلان نیز اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند آن هایی که در قبال سقوط این تیم ها مسئول هستند باید پاسخگو باشند و تکلیفشان روشن شود قلذا ما هم منتظر این بررسی ها و ریشه یابی ها هستیم و انتظار داریم اقدامات لازم با جدیت ادامه یابد و در حد حرف و خبر نباشد.

 امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه این تیم متعلق به مردم بوده و هست و باید باشد افزود: در سالیان گذشته عزیزان نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی این تیم را به مردم شهرستان هبه کردند ، نمی شود که عده خاصی با شرایطی خاص تصمیم گیرنده تیم باشند.

 حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اضافه کرد: ما در دوره های قبل نیز صحبت هایی را مطرح کردیم ، آن موقع اگر حرفی می زدیم بعضی ها با وجود ضعف مدیریت ها در درون تیم، دلایل باخت را سخنان امام جمعه در خطبه ها معرفی می کردند فلذا هیچی نگفتیم ، اما اگر الان چیزی بگوییم فکر نکنم شرایط از این بدتر شود.

باید به دور از سیاست بازی ،تیم آسیب شناسی شود /ملوان، تنها دلخوشی جوان و غیر جوان این شهر بوده است

وی تاکید کرد: این تیم متعلق به مردم است و حق مردم است که این تیم به بهترین شکل ممکن اداره شود ، لازمه میسر شدن این مهم این است که به دور از سیاست بازی و سیاست زدگی ، آسیب شناسی و نقاط ضعف آن مشخص شود ، از طرف دیگر با استفاده از نظر همه کارشناسان ،پیشکسوتان، دلسوزان و مسئولان ، راه کارهای مناسبی برای بهبود شرایط این تیم پیشنهاد گردد.

 امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کرد: این تیم تنها دلخوشی جوان و غیرجوان این شهر بوده است ، خیلی از آن جوانان می آیند و با بنده صحبت می کنند ، اگر این تیم هم ، چنین سرنوشتی پیدا کند واقعا بسیار اوضاع سخت می شود که بنده بنا ندارم در شرایط فعلی به این موضوع بیشتر از این ورود کنم و بقیه مباحث را به بعد از بررسی ها موکول خواهم کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در بخشی دیگر از سخنان خود به روز جهانی مستضعفین و نیمه شعبان نیز اشاره کرد وگفت: این روز به نام روز سربازان گمنام امام زمان (عج) نامگذاری شده است ، این روز به کسانی تعلق دارد که بخش قابل توجهی از امنیت ما را در شهر و کشور تامین کرده و دست رنج این عزیزان در سپاه و نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات است.

روز فتح خرمشهر روز مقاومت و ایثار و پیروزی است

 سوم خرداد ماه و آزاد سازی خرمشهر دیگر مناسبتی بود که وی در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان به آن اشاره و تصریح کرد: روز فتح خرمشهر روز مقاومت و ایثار و پیروزی است ، پیروزی در عملیات بیت المقدس و فتح بزرگی که پیش آمد بسیار ارزنده برای کشور بود.

 وی همچنین رمز پیروزی رزمندگان را مقاومت آنان برشمرد و افزود: اگر ما در تمامی عرصه ها این مقاومت را داشته باشیم از نتایج خوب آن همیشه بهره مند خواهیم شد ، مقاومت همیشه نتیجه بخش است.

 امام جمعه بندرانزلی در بخشی دیگر از سخنان خود جمعیت و افزایش جمعیت را نیز از مهمترین مسائل کشور دانست و تاکید کرد: اقتدار ملی هر کشور به جمعیت آن باز می گردد، اگر بحث جمعیت نادیده گرفته شود می بینید که کشورهایی چون پاکستان و عربستان برای تامین نیروی کار و نیروی نظامی خود متصل به کشور های غربی می شوند فلذا اگر جمعیت نباشد کشور اقتدار ندارد و اگر اقتدار هم نباشد سلطه گران بر آن کشور تسلط خواهند یافت.

ملتی قوی است که بنیان های خانواده در آن قوی باشد

 حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه ملتی قوی است که بنیان های خانواده در آن قوی باشد تصریح کرد: شما مردم عزیز باید به این موضوعات توجه کنید ، اگر این مباحث مورد توجه قرار نگیرد و به بنیان ها خانواده کم توجهی شود دچار مشکل خواهیم شد.

 وی همچنین اضافه کرد : طبق فرمایش مقام معظم رهبری، رفع موانع ازدواج ، تسهیل و ترویج و تشکیل خانواده ، افزایش فرزند و کاهش سن ازدواج ، حمایت از زوج های جوان و توانمند سازی آنان در تامین هزینه های زندگی و تربیت نسل صالح و کارآمد باید مورد توجه همه خصوصا مسئولان و خانواده ها قرار گیرد.

 وی در پایان سخنان خود با اشاره به روایتی از رسول اکرم (ص) متذکر شد: رسول گرامی اسلام فرموده اند که ملاک در ازدواج باید اخلاق نیکو و دین داری طرف مقابل باشد و اگر موانع ازدواج رفع نشود موجب فتنه ای عظیم و فساد کبیر در سطح زمین خواهید شد فلذا جوانان ما ملاکشان در امر مهم ازدواج فقط این دو اصل باشد.

tel final1

Share