امام جمعه انزلی در دیداری صمیمانه با اصحاب رسانه و با تجلیل از خبرنگاران

انتقاد امام جمعه انزلی از بیانیه باشگاه ملوان علیه تیم بانوان/انتقادات با نیت خیرخواهانه است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه انزلی گفت: این بیانیه به گونه ای انتشار یافت که رسانه های خارجی علیه نظام و بانوان پاکدامن این تیم و جامعه اسلامی برداشت های ناپسندی کردند که امیدواریم با توجه به پیگیری های دادستان محترم برخورد مناسبی با این قضیه صورت پذیرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه انزلی درنشستی صمیمانه با اصحاب رسانه علاوه برشنیدن نقطه نظرات و صحبتهای خبرنگاران به سوالات آنها نیز پاسخ گفت.photo_2016-08-09_16-39-19

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی, امام جمعه انزلی در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار درخصوص واگذاری مجتمع های فرهنگی به بخش خصوصی گفت: بهتر است مجموعه فعالان فرهنگی شهر از جمله خبرنگاران، رسانه ها و مجموعه های مختلف طی درخواستی مکتوب آن را اعلام کرده تا امکان پیگیری این مورد فراهم آید و البته باید شرایط و معیارهای واگذاری بررسی شده و بهتر آن است که مجموعه های فرهنگی شهرستان درکنار هم قرار گرفته و مسئولیت بخشی یا سهمی از این فرهنگسرا را برعهده بگیرند.

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه اوقاف شهرستان با در نظرگرفتن چارچوبهایی فعالیت های خود را انجام می دهند, یادآور شد: هم اکنون این نهاد مرکز فعالیتهایشان را کارهای فرهنگی قرار داده اند و اگر درجایی مشاهده شود که رعایت نشده قطعا پیگیری خواهیم کرد.

وی درخصوص مصلی قدیمی انزلی گفت: مهمترین مشکل موجود برسر اتمام پروژه مصلی اعتبارات است و تاکنون وعده های داده شده درسالیان گذشته براساس اسناد موجود ۵ میلیارد تومان از مجموعه شهرستان، استان و کشوری تعهد مالی وجود دارد که تا کنون پرداخت نشده است.

امام جمعه انزلی گفت: با توجه به گذشت زمان و به وجود آمدن فرسودگی برای این بنا و کاهش مقاومت آن به نظر بنده کسانی که این مصلی را طراحی کرده اند اگر خودشان تمام می کردند زودتر به نتیجه می رسیدیم چرا که مهندسی سازه امروز نیز با ۳۰سال پیش متفاوت است.

وی با بیان اینکه فضاسازی  بیرونی و توجیه افکار عمومی نیز دراین رابطه مهم است, یادآور شد: اگر تعهدات مجموعه ها و دستگاه ها نسبت به مصلی انجام شود بقیه موانع آن نیز مرتفع خواهد شد.

حجت الاسلام شمس الدین از عفاف و حجاب به عنوان یکی از دغدغه های جامعه نام برد و افزود: ظواهر افراد امروزی زیبنده شئونات جامعه و فرهنگ اسلامی نیست و برای ایجاد جامعه مطلوب و مناسب برنامه ها و اقدامات فرهنگی جامعی مورد نیاز است.

وی متذکر شد: فقط با کارهای فرهنگی و اقدامات قهری نمی توان به نتیجه مطلوب دست یافت و همه دستگاه ها و انجمن های مردم نهاد نیز باید دراین امر خطیر مشارکت داشته باشند.

photo_2016-08-09_16-39-25امام جمعه انزلی اظهار کرد: رواج بی بند و باری در جامعه اسلامی از برنامه های از پیش طراحی شده و هدفمند از سوی دشمنان نظام اسلامی بوده و امروزه همگان براین امر واقف هستند که دشمنانبرای از بین بردن بنیان خانواده برنامه ریزی کرده اند و شاید خود این افراد هم ندانند که نا آگاهانه دارند در زمین دشمن توپ می زنند و در مقابل این هجمه ها جایی برای مماشات و شانه خالی کردن از مسئولیتهای ملی و مذهبی و تعهدات قانونی درخصوص عفاف و حجاب وجود ندارد و باید به صورت هماهنگ و مستمر انجام شود تا به ثمر برسد.

وی درخصوص برخی انتقادهای مطرح شده از تریبون نماز جمعه گفت: در فضای انتقادی اگر انتقادی صورت گرفته با نیت خیر خواهانه بوده و باز هم اگر زمینه آن فراهم شود انتقاد خواهم کرد و فرقی نمی کند که چه دولت و چه مسئولی در راس کار باشد چون بنده هیچ گونه وابستگی جناحی و سیاسی نداشته و درگذشته همواره معیارم مواضع امام راحل و در حال حاضر خواسته های مقام معظم رهبری را مطرح می کنم و انگیزه ام در مباحث گفته شده درخصوص موارد کشوری و استانی و شهری برای خیرخواهی و ادای وظیفه و مسئولیت است.

حجت الاسلام شمس الدین افزود: مسائلی که مطرح می شود براساس مستندات موجود بوده و بنده قبل از انتقاد در هرموضوعی ابتدا تحقیق و پیگیری می کنم و درصورت پاسخ نگرفتن آن را از تریبون نماز جمعه اعلام می کنم.

وی درخصوص بیانیه باشگاه ملوان درمورد انحلال تیم بانوان این باشگاه گفت: متاسفانه تصمیمات فردی و مقطعی بدون هماهنگی و مشاوره با کارشناسان چنین تبعاتی را به وجود می آورد و اینکه مسئولی حرفی را در ابعاد گسترده بزند و سپس در صدد رفع و رجوع آن برآید زیبنده نیست و روش خوبی در پیش گرفته نشد.

امام جمعه انزلی در پایان گفت: این بیانیه به گونه ای انتشار یافت که رسانه های خارجی علیه نظام و بانوان پاکدامن این تیم و جامعه اسلامی برداشت های ناپسندی کردند که امیدواریم با توجه به پیگیری های دادستان محترم برخورد مناسبی با این قضیه صورت پذیرد.

tel final1

Share