رئیس کل دادگستری گیلان در افتتاح ساختمان دادگستری فومن

باید در شیوه زندگی بازنگری صورت گیرد/روحیه پرخاشگری مردم گیلان نباید بالا باشد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس کل دادگستری گیلان به شرایط اقلیمی استان گیلان اشاره کرد و گفت: با این شرایط آب و هوایی نباید روحیه پرخاشگری در ما وجود داشته باشد و درگیری فیزیکی در استان افزایش یابد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صبح امروز با حضور مدیر کل نظارت فنی مهندسی استانهای قوه قضائیه , رییس کل دادگستری استان گیلان و مسئولان شهرستان فومن ساختمان اداری دادگستری این شهرستان افتتاح شد.

photo_2015-09-04_16-17-06رئیس کل دادگستری استان گیلان در این مراسم گفت: به سهم خودم از استاندار گیلان, مدیران کل و فرمانداران استان بابت خدماتی که در هفته دولت به منصه ظهور رسید تشکر کنم.
وی مردم شهر فومن را زبان زد کشور خواند و گفت: فومنی ها شخصیت بزرگواری چون آیت الله بهجت(ره) را دارند که برای جهان عبرت بود.

سیاوش پور با بیان اینکه کسی که مسئولیت بر عهده می گیرد باید با تمام وجود آن را به سرانجام رساند و دقت و نظارت داشته باشد ,تصریح کرد:بی توجهی و بی تفاوتی قابل جبران نیست.
وی گفت: به هیچ وجه کلی نگاه نکنید و اگر مسئولیت می پذیرید به جزئیات توجه داشته باشید.
رئیس کل دادگستری گیلان قوه قضائیه را از ارکان نظام دانست و افزود:این قوه بر اساس قانون مستقل است و رسیدگی به امورات قضایی و پیشگیری از جرم را عهده دار است.
وی تصریح کرد: قوه قضائیه در سطوح مختلف و بر امنیت پایدار و استحکام نظام تاثیرگذار است و عامل موفقیت نظام در عرصه عدالت و امنیت است.

سیاوش پور به امنیت کشور ایران در مقایسه با کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: ما تنها کشوری هستیم که فضای امن و قابل قبولی داریم.
رئیس کل دادگستری استان گیلان استقامت و اتحاد ملت ایران را در پناه نظام دینی , مردم سالاری و حکومت اسلامی دید و گفت: در کنار توطئه های دشمن مردم ما با اتحاد و رهبری رهبر فرزانه و امام پیروز شدند.

مقام ارشد قضائی گیلان تصریح کرد؛ مردم امروز پذیرفتند که نظام اسلامی می تواند حقوق مردم را و قشر ضعیف را در عرصه امنیت و عدالت تامین نماید و این توفیقات نتیجه تلاش قوه قضائیه است.
وی رسیدگی به پرونده های میلیونی را کاری مهم خواند و گفت: وظیفه خود را انجام می دهیم ولی کار سخت و سنگین است و کوچکترین بی دقتی ممکن است به قیمت آبرو و جان مردم تمام شود.

سیاوش پور تعداد پرونده های ارجاع شده به دادگستری گیلان را با توجه به جمعیت استان زیاد دانست و اظهار کرد:باید در شیوه زندگی و اخلاقیات بازنگری صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری گیلان به شرایط اقلیمی استان گیلان اشاره کرد و گفت: با این شرایط آب و هوایی نباید روحیه پرخاشگری در ما وجود داشته باشد و درگیری فیزیکی در استان افزایش یابد.

وی از مسئولان قضایی خواست تا اعتماد مردم را جلب و منشاء اختلافات را کاهش دهند.

سیاوش پور به لزوم حفظ منابع جنگلی و سواحل دریایی و … اشاره کرد و گفت:اجازه ندهیم به منابع ملی و جنگلی تعرض شود زیرا بیت المال هستند.

وی در پایان از همکاری قوه قضائیه با سایر قوا برای برگزاری پرشور انتخابات آینده خبر داد.

نباید نگاه مردم نسبت به دادگستری منفی شود

در این مراسم جمشید مهرپیما ریاست دادگستری شهرستان فومن اظهار داشت: در زمان ریاست آیت الله آملی لاریجانی اقدامات خوبی در قوه قضائیه صورت گرفته است.
مهر پیما ایمان با عمل صالح را مهمترین ویژگی خدمت رسانی به مردم از طرف مسئولان دانست و گفت:امروز ساخت این ساختمان و کسانی که برای ساخت آن همت کردند یک عمل صالح انجام دادند.
رئیس دادگستری فومن وظیفه مدیران و نهادها را خدمت به مردم خواند و گفت:با خدمت رسانی می توانیم سپاس خداوند را شامل حالمان کنیم.

مهر پیما خطاب به مجموعه دادگستری گفت: نباید با عملکرد خود نگاه مردم نسبت به دادگستری را منفی کنیم.

وی میزان رضایتمندی مردم شهرستان فومن از دادگستری این شهرستان را مثبت خواند و افزود:مفتخریم که در شهرستانی کار می کنیم که زادگاه ایت الله بهجت(ره) و مردمانی با روحیه گذشت و قانون مدار و ولایت پذیر است.
وی از نظارت و پیگیری رئیس کل دادگستری گیلان و نظارت ایشان در ساخت این ساختمان تقدیر کرد و اظهار نمود: در بسیاری از مواقع ایشان در ساعات غیر اداری و شبانه به این مجموعه سرکشی داشتند که این نشان از روحیه نظارت و دقت در بازرسی ها دارد.

فرماندار فومن نیز در سخنان کوتاهی فومن را شهر شهر علما و بزرگان خواند و گفت:مسئولیت امانتی در دستان ما است و ما امانتداران شهداء و مردم هستیم.

میرشمس مومنی زاده شهرستان فومن را دارای ظرفیت مادی و معنوی بالا خواند و افزود:برای رسیدن به توسعه و برخورداری از امکانات علاوه بر داشته ها ,همدلی و همزبانی بین مسئولان سیاسی و اجرائی بهترین سرمایه برای خدمت رسانی به مردم است.

به گزارش دیارمیرزا پروژه ساختمان دادگستری فومن سه هزار مترمربع بوده و در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع و با هزینه ۵ میلیارد تومان از سال ۹۱ آغاز شد.

Share