جنگل های منطقه امامزاده ابراهیم(ع) را دریابید

جنگل های منطقه امامزاده ابراهیم(ع) را دریابید این روزها در رسانه های محلی بخصوص فضای مجازی هجمه ای به این مضمون «پنج شنبه سیاه رشت» که مربوط به قطع چنداصله درخت جهت اجرای پروژه اتبوس شهری کلانشهر رشت می باشد که برای کنترل حجم سنگین ترافیک چند خیابان رشت براه افتاده است که مسئولین ذیربط […]

جنگل های منطقه امامزاده ابراهیم(ع) را دریابید

این روزها در رسانه های محلی بخصوص فضای مجازی هجمه ای به این مضمون «پنج شنبه سیاه رشت» که مربوط به قطع چنداصله درخت جهت اجرای پروژه اتبوس شهری کلانشهر رشت می باشد که برای کنترل حجم سنگین ترافیک چند خیابان رشت براه افتاده است که مسئولین ذیربط مصاحبه های کثیری از باب مخالفت با قطع درختان مذکور در فضای رسانه ای داشته اند.یا پروژه دفن زباله لندفیل سراوان که منابع طبیعی بعلت قطع چند اصله درخت با آن مخالفت می نماید. پروژه ای که اجرای آن مساویست با نجات جان هزاران شهروند رشتی وگیلانی که میتواند از مبتلا شدن کثیری از شهروندان وگیلانیان به انواع بیماریهای سرطانزا وعفونی و ریوی وغیره جلوگیری نموده و یا موجبات کاهش این امراض را فراهم نماید و از هزینه های گزاف درمانی ومادی و روحی بکاهد ونشاط و امید و حیات رابه روح جامعه تزریق کند.
حال با این اوصاف این سئوال به تکرر در ذهن مبادرت می نماید که آیا واقعا منابع طبیعی به تمام وظایف خویش بعنوان یک سازمان مسئول عمل نموده؟اجرای پروژه دفن زباله لندفیل سراوان که مطمئنا اجرای آن در آینده تاثیربی شگرف وحیاتی در زندگی گیلانیان که از دیرباز درمیان ایرانیان بعنوان قومی متمدن شناخته میشوند و شایسته بهترینها هستند خواهد داشت آنچنان خواب از سر آنان پرانده و موجبات حساسیت مسئولان را فراهم آورده که هر روز صدای طبل مخالفتشان بیشتر در گوش گیلانیان طنین انداز میشود. با این توصیف میخواهم آقایان مسئول منابع طبیعی استان در راستای عمل به وظایف ذاتی خود که حفظ و صیانت از مراتع وجنگلها میباشد سری هم به منابع طبیعی شهرستان شفت بزنند. تا شاید اتفاقات بعضا ناخوشایند و ناگواری را که در طی این چندسال اخیر در شهرستان شفت اتفاق افتاده و شاید هم خواهد افتاد را از نزدیک رصد نمایند.و آنگاه با دیده بصیرت به عملکرد دوستان مجموعه اداری خود در این شهرستان بنگرند وجواب پرسشهای بی پاسخ بنده را بعنوان یک روستایی جنگل نشین که میتواند پاسخ بسیاری از دوستان دلواپس قطع درختان درمنطقه امام زاده ابراهیم (ع)باشد را نیز دربرگیرد.
چرا منابع طبیعی شهرستان شفت را به امان خدا رهاکرده اید؟چرا کسی جلوی قطع بی رویه درختان و قاچاق چوب در منطقه امام زاده ابراهیم و روستاهای همجوار را نمیگیرد؟چرا کسی در این سازمان پاسخ بحق مردم منطقه را در مورد قطع درختان و قاچاق چوب نمیدهد؟ حالا که شرکت تعاونی وبهره برداری جنگلهای امامزاده ابراهیم را سالهاست بدلایلی نیمه تعطیل رها نموده اید چرا بنا بخواست عده ای خاص در امتداد جاده قدیمی شرکت تعطیل شده به بهانه ایجاد راه روستایی و مال رو مجوز احداث مسیری جدید را صادر نمودید که آقایان با بولدوزر صدها اصله درخت را  زیرخاک مدفون کردند وهنگام جاده سازی از سوی هیچ نهادی هیچگونه نظارتی صورت نگرفت و صدای کسی در نیامد؟
جناب مدیرکل محترم:لطفا برخیزید و با اتومبیلهای مجهز خود هم هوایی تازه کنید و هم سری به آن جاده و سایر مسیرهای روستاهای اطراف بزنید و ببینید که چگونه قاچاقچیان غروبها با ماشینهای خود جولان می دهند!چگونه درختان قابل دسترس اطراف جاده ها بخصوص مسیرجدیدالاحداث را پاکسازی نموده اند. گاهی اوقات حتی بر سر اینکه کدام محدوده را کدامی بایست قطع کند به ضرب وشتم هم می پردازند. واقعا اسف باراست.  گاهی اوقات وقتی با روستاییان وجنگل نشینان هم صحبت وهم نشین میشوی وآنان سفره دلشان را باز میکنند ودر مورد قطع درختان میگویند آه از نهادش برآید انگار که عزیزی را از دست داده باشند.غم انگیزتر از همه اینکه میگویند اگر مابا نهادی زیربط در این زمینه تماس بگیریم کسی پی گیری نمیکند.و یا از طرف قاچاقچیان تهدید میشویم.چرا که گاها مشاهده شده شماره تماس تماس گیرنده را با لابی گری وغیره بیرون آورده و او را تهدید نموده اند. بجناب مدیرکل محترم یاییم در هرمقام و منزلتی هستیم خدای ناکرده از روی سهل انگاری و بطور ناخواسته ملت را نسبت به مسئولین وخادمان واقعی  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دلسرد و بی اعتماد نکنیم و به خواستها و گفته های بحقشان احترام بگذاریم .به امید اینکه این نوشته را باحسن نظر و با عینک خوشبینی مطالعه نموده و در آینده ای نزدیک باپی گیریهای مستمر جنابعالی و زیرمجموعه خود امید و نشاط را به دلواپسان جنگل دوست آن منطقه بازگردانید و دیگر داستان غم انگیز آن منطقه طولانی نشود.

احمد محمدپور
پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share