با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان

رییس جدید اداره بندر و دریانوردی آستارا منصوب و معارفه شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس جدید اداره بندر و دریانوردی آستارا طی آیینی با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در فرمانداری این شهرستان معرفی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان روز سه شنبه در حاشیه آیین معرفی رییس جدید اداره بندر و دریانوردی شهرستان آستارا افزود: بندر آستارا و منطقه ویژه اقتصادی از جمله ظرفیت های مهم و شناخته شده شهرستان آستاراست که می تواند در پویایی اقتصاد استان مثمرثمر واقع شود.

۸۱۶۳۲۴۵۸-۶۴۹۴۹۷۷سید علی نعیمی اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا همان پتانسیل جدید استان گیلان است که در کنار منطقه آزاد انزلی می تواند قطب اقتصادی استان گیلان را تقویت کند.

وی با اشاره به اینکه مناطق ویژه همواره از مقررات خاص و تعریف شده خود پیروی می کنند، اظهار کرد: با تکیه بر قوانین تسهیلی و تسریعی این مناطق می توان در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی موفق عمل کرد.

وی به انجام مراحل کدهای گمرکی ، کدهای اقتصادی و مراحل اداری منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاران با در نظر گرفتن هدف های تولید و توزیع در زمین هایی که در حال حاضر برای این منطقه تعریف شده، می توانند طرح های خود را ارائه دهند.

نعیمی در ادامه با اشاره به اینکه از زمان صدور دستور ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در اسفندماه سال گذشته ، باید ظرف شش ماه زیرساخت ها به شکل کامل در این منطقه مستقر شود ، گفت: قوانین مناطق ویژه جذاب ترین قوانین برای سرمایه گذاران بخش خصوصی است و تمام تلاش ما جذب سرمایه گذاران بزرگ است که خوشبختانه در این خصوص تقاضاهای زیادی داریم.

در نشست مشترک مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا ، با تقدیر از رسول بهرامی مدیر پیشین ، سید محمود میرنبی لی به عنوان رییس جدید اداره بندر و دریانوردی شهرستان آستارا معرفی شد.

بندر چند منظوره آستارا به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور که از دو سال و دو ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده ، بر اساس اعلام کارشناسان حوزه حمل و نقل ، بندر آستارا نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر و حلقه اتصال تجارت و ترانزیت کالا بین سه قاره آسیا ، آفریقا و اروپاست.

/ایرنا

Share