در جلسه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا مطرح شد

باید در اسرع وقت نسبت به اخذ کد منطقه ویژه اقتصادی آستارا اقدام کنیم/توسعه بندر آستارا یکی از اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی گیلان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،جلسه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با حضور مسئولین بنادر و گمرک گیلان و فرماندار در فرمانداری آستارا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در جلسه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا ، فرماندار شهرستان آستارا با اشاره به شعار سال « اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل » و با توجه به پتانسیل‌های بالای شهرستان بندر آستارا بر توسعه زیرساختهای این منطقه ویژه تاکید ندارد.۵۳۵۶۷_orig

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر اتفاقات خوبی در بندر آستارا روی داده است خاطرنشان کرد: امیدواریم در اینده بتوان با توجه به اینکه آستارا منطقه ویژه اقتصادی است شاهد شکوفایی اقتصادی و رشد حداکثری در جهت جامه پوشاندن به اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی باشیم.

در ادامه چراغی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان، بیان کرد: با توجه به سیاست ها و رسالت حوزه حمل و نقل دریایی نگاه مدیریت بنادر گیلان چه از لحاظ مفهومی و چه از لجاظ عملی، به کلیه بنادر گیلان نگاهی متوازن است.
وی ادامه داد: اگر چه بندر انزلی باسابقه ترین بندر گیلان است ولی با توجه به پتانسیل‌های فراوان بنادر تابعه گیلان اعم از آستارا و چمخاله می توانند نقش کلیدی ایفا کنند

امید است در آینده ای نزدیک بنادر تابعه گیلان با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شکوفایی اقتصاد دریامحور و اقدام و عمل در صادرات تولیدات رشد یابد.

چراغی افزود: با توجه به برآورده نمودن نیازهای منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا شاهد رشد و توسعه اقتصادی چندین برابر در این منطقه خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه باید در اسرع وقت و با اقدام جهادی نسبت به اخذ کد منطقه ویژه اقتصادی آستارا اقدام کنیم تصریح کرد: لازمه صدور و اخذ کد منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا همکاری و تعامل دستگاه های ذیربط می باشد که قطعا این امر صورت خواهد گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با ابراز رضایت از عملیات توسعه ای منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا بر لزوم تسریع در عملیات های عمرانی دیگر فازهای این منطقه تاکید کرد و گفت:در راستای توسعه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا تجهیزات لازم بندری را وارد این منطقه خواهیم نمود تا وقفه ای در توسعه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا ایجاد نگردد.

چراغی در مبحث ایمنی کانال آستارا افزود: چندی پیش لایروب پیشرفته یاسین به آستارا فرستاده شد و بیش از یک ماه در بندر به لایروبی پرداخت به طوری که پس از عملیات لایروبی عرض کانال از ۲۵ به ۵۰ متر و عمق اسکله از ۳/۸ به ۴/۲۰ افزایش یافت و ایمنی کانال بندر آستارا تامین شد.

وی با اشاره به رشد پنج درصدی مثبت این بندر بیان کرد: تعداد کشتی های پهلو گرفته در این بندر در تیرماه نسبت به زمان مشابه ۹۴, ده برابر شد.

چراغی با اشاره به مبحث زون بندی بندر آستارا افزود این قضییه بررسی و توسط فنی و نگهداری این اداره کل و بخش خصوصی زون نخست بندر آستارا با جانمایی زیرساختها و روساختها آن ارائه گردیده است.

مدیرکل بنادر گیلان با اشاره به تکمیل کامل یک باب انبار سرپوشیده و همچنین تکمیل یک باب دیگر در آینده نزدیک به اختصاص ۶۰۰۰ مترمربع به انبار سرپوشیده اشاره کرد که به واسطه آن تنوع کالاهای وارداتی و صادراتی را به دنبال خواهد داشت.

چراغی با اشاره به پیشرفت ۷۰ ۸۰ درصد فیزیکی اسکله بندر آستارا بر تکمیل اسکله های آستارا تاکید کرد و افزود: مسیرهای مجزا بندری و اداری نیز برای ادارات و نهادهای مرتبط اجرایی خواهد شد.

وی با توجه به اخذ کد اقتصادی برای منطقه ویژه اقتصادی آستارا بیان کرد: در خصوص اجرایی شدن منطقه ویژه نرم افزارهای مرتبط در دسترس منطقه ویژه آستارا قرار گرفته و پرسنل جهت آگاهی و بکارگیری قوانین منطقه ویژه آموزش دیده و در همین راستا ساختمان اداری موقت و ساختار اداری بر اساس منطقه ویژه اقتصادی تعریف می شود. لذا با توجه به شرایط موجود و همکاری و هماهنگی با گمرکات گیلان همچنین فرمانداری آستارا و استانداری گیلان جهت ایجاد پایگاههای تولیدی و اقتصادی پذیرای بخش خصوصی و سرمایه گذار در این زمینه ها می باشد.

چراغی، توسعه بندر آستارا را یکی از اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی گیلان دانست و خاطر نشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی با تمام توان خود در راستای توسعه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

tel final1

Share