مرور روزنامه های صبح گیلان:

رهنما:قائم مقام داماش را نمی‌شناسم/روزنامه‌ها در تسخیر ثابت قدم/غفور ضد محجوب

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رهنما، مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اعلام این موضوع و در پی اظهارات فردی به نام قلیزاده که از آن مدتی است به عنوان قائم مقام باشگاه داماش نام برده می شود گفت: قائم مقام داماش پست تشریفاتی است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با مرور مهمترین اخبار روزنامه های صبح گیلان همراه ما باشید.
به جز روزنامه ی معین که ترجیح داد همچنان خبرهای اصلی خود را معطوف به نشست خبری هفته پیش مدیرکل ورزش و جوانان و دیدار استاندار با وزیر ورزش قرار دهد سایر روزنامه های صبح گیلان به موضوع انتخاب سیدمحمدعلی ثابت قدم به عنوان شهردار رشت پرداختند و در این بین روزنامه نسیم با تیتر«خالق پیاده راه فرهنگی رشت دوباره آمد» به استقبال ثابت قدم رفت.
آغاز دهه فجر و بهره برداری از طرح های صنعتی و پروژه های مخابراتی گیلان,جنجال بوجود آمده در خصوص پرداخت پول رحیمی به ۱۷۰ نماینده مجلس ,ارائه بودجه ۹۴ شهرداری رشت به شورا و…,مهمترین موضوعاتی است که در روزنامه های صبح گیلان بازتاب داشته است.

نه قائم مقام داماش را میشناسم و نه پاسخش را می دهم
سوال جواب نوشت: فردی به نام قلیزاده را نمی شناسم و لزومی هم ندارد که پاسخی به اظهارات او بدهم.
رهنما، مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اعلام این موضوع و در پی اظهارات فردی به نام قلیزاده که از آن مدتی است به عنوان قائم مقام باشگاه داماش نام برده می شود گفت: قائم مقام داماش پست تشریفاتی است و در چارت باشگاه داری مدیرعامل و مدیر موسس داریم و القابی مانند موارد فوق پستهای تشریفاتی است.
وی افزود: به همین دلیل نه فردی به نام قلی زاده را می شناسم و نه اظهارات وی در مورد عدم همکاری اداره کل با داماش را پاسخ میدهم.
رهنما اضافه کرد: تاکنون تمامی مشکلات باشگاه های فوتبال گیلان را از طریق مدیران عامل پیگیری کرده و بیشتر از حد توان هم برای حل مشکلات آنها تلاش کرده ام و در آینده نیز با تمام وجود در خدمت فوتبال گیلان خواهم بود.

زندگی فقط کار نیست!
اکبر محبوبی فر در صفحه آخر سوال جواب و در ستون «چند لحظه زندگی»نوشت:این نکته را به خاطر بسپاریم که گاهی اوقات لازم است از رویدادها و اتفاقات روزمره زندگیمان فاصله بگیریم، گاهی نیاز است به مسیری که پشت سر گذاشته ایم بنگریم و بعد از گام هایی که برای هدف مان برداشته ایم یک توقف کوتاه کرده و به خودمان استراحت بدهیم تا مثل همسایه طبقه دومی آپارتمان، دچار فشار عصبی نشویم و فشار خون بالا ما را ضربه فنی نکند! خدمت خوانندگان محترم عرض کنم که همسایه طبقه دومی ما یک کارگاه تراشکاری در حاشیه شهر دارد و در کارش هم موفق و فرصت سر خاراندن هم ندارد، من و دیگر همسایه ها بندرت او را می بینیم اما چند شب پیش همسر این آقا زنگ در خانه ما را به صدا در آورد و با عجله به در کوبید و بسیار ناراحت و نگران کمک خواست. به محض اینکه در را باز کردم گفت فلانی لطفا عجله کنید اتومبیلتان را روشن کنید تا همسرم را به بیمارستان برسانیم حالش خیلی وخیم است!
شانس آوردیم به موقع او را به اورژانس رساندیم. پسرش می گفت چند وقتی است که پدرم از یک بیماری رنج می برد هرچه گفتیم سلامتی بهترین فاکتور زندگیست اهمیت نداد مادرم می گفت به یک لقمه کمتر راضی هستیم اما پدرم تکیه کلام جالبی دارد و می گوید من در قبال مردم مسوولیت دارم و باید پاسخگو باشم.
مادرم می گوید هر کسی دوست دارد کارش را هر چه بهتر و کامل تر انجام بدهد اما بدن هم به استراحت نیاز دارد.
پدرم حرف مادرم را نشنید و راستش را بخواهید خودش انتظار چنین لحظه ای را نداشت! فردا که به عیادتش رفتم حالش کمی بهبود یافته بود با تبسمی تشکر کرد و گفت نمی دانم چه شده که آمپرم چسبید به سقف؛ چقدر خوب بود هر وقت که احساس کسالت می کردم در رختخواب می ماندم و از این که آن روز را کار نکردم فکر نمی کردم که دنیا به آخر رسیده است. گفتم: این نیز چند لحظه از زندگیست.

غفور ضد محجوب!

در ستون کلاغ خبرچین سوال جواب می خوانیم:کلاغ ما میگه، چندی قبل غفور جهانی چهره نامآشنای فوتبال کشورمان، بدجوری از مالک باشگاه ملوان انتقاد کرد و صاف و پوست کنده اونو دروغگو نامید! آقا کلاغ خبرچین ما که غفور سرطلایی رو از زمانهای خیلی دور میشناسه، حرفای اخیر مهاجم سابق تیم ملی رو قابل تامل دونست، چون میدونه که اون بیخودی حرف نمیزنه و اهل گیر دادن و از این حرفا نیست! البته کلاغ ما از اظهارنظر غفور جهانی از محمد احمدزاده و اینکه فقط احمدزاده میتونه ملوان رو نجات بده و خوشش نیومده و اینو قبول نداره! خلاصه اینکه به خاطر اوضاع قمر در عقرب ملوان و احتمال سقوط انزلیچیا از لیگ برتر این روزا در انزلی مردم حال و حوصله فوتبال دیدن رو ندارن و از بس قول بیپشتوانه شنیدن دیگه به این مدیرا اعتماد ندارن!

هنر نزد ایرانیان هست و بس
رضا صبوری در ستون بی منظور نوشت:ننه جانمان می فرمایند: توی ایران همه دارند از روی دست هم کپی میکنن، کافیه یکی آموزشگاه بزنه، همه آموزشگاه میزنن، یکی کلهپزی وا کنه، همه کلهپز میشن و … از وقتی «اکبر عبدی» نقش یه پیرزن رو بازی کرده، «محسن تنابنده» و «علیرضا خمسه» یه پا اکبر عبدی شدن.
گفتم: مگه نشنیدی میگن زن رو چه به این جنگولک بازیا؛ زن باید توی خونه بشینه خیاطی بکنه و آشپزی، خونه داری بکنه و از همه مهمتر مادری و بچههای سالم تحویل جامعه بده. حالا خوبه جلوی خوانندگی خانوما را گرفتن وگرنه انتظار داشتن زن آوازم بخونه حالا که توی کلاسای موسیقی شرکت میکنه و تار و سهتار میزنه لابد فردا و پسفردا انتظار داره ورزشگاه هم بره؛ اصلا بعد از طرح تفکیک جنسیتی دانشگاهها، باید سینماها را هم تفکیک مصلحتی میکردن، مثلا روزای زوج آقایون، روزای فرد خانوما و یا بالعکس.
گفت: تقصیر خانومای هنرپیشه هست دیگه، اونا هم باید مقابله به مثل کنن و حالا که مردا نقش زنها رو بازی میکنن، زنها هم بیان نقش مردا رو بازی کنن.
مثلا:
بیاد بازی کند مهناز افشار/به جای حامد بهداد و رادان
نیوشا ضیغمی جای کمیلی/ثریا قاسمی هم جای دهقان

so-13
​واکنش شورای نگهبان به ادعاهای رحیمی

گیلان امروز نوشت:سخنگوی شورای نگهبان با بیان این که هنوز ادعای محمد رضا رحیمی معاون اول دولت دهم بررسی و اثبات نشده است، گفت: اگر این ادعا در مراجع ذی صلاح اثبات شود حتما در موعد انتخابات عکس العمل شایسته نشان خواهیم داد.

«نجات الله ابراهیمیان» ظهر یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در واکنش به ادعای رحیمی در نامه اخیر خود به رییس دولت دهم این مطلب را بیان کرد.

وی افزود: با توجه به تاکیدات امام راحل و رهبر معظم انقلاب مبنی بر جلوگیری از تاثیرگذاری کانون های قدرت و ثروت بر جریان انتخابات، اگر از سوی مراجع ذی صلاح به این موضوع و موضوعاتی از این قبیل رسیدگی شود و نتیجه رسیدگی ها حکایت از سوء جریان مالی در جریان رقابت های انتخاباتی داشته باشد، مسلما شورای نگهبان نمی تواند نسبت به این موضوع بی تفاوت باشد و بر اساس مقررات، موضوع را بررسی و تصمیمات شایسته اتخاذ خواهد کرد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: با توجه به این که فعلا موضوع در حد نامه نگاری اشخاصی است که درگیر یک پرونده قضایی هستند لذا باید منتظر رسیدگی و بررسی مقامات صالح باشیم که اگر چنین سوء جریانی ثابت شود حتما در بررسی وضعیت مد نظر شورای نگهبان قرار خواهد گرفت.

ابراهیمیان در پاسخ به این سوال که اخیرا ادعایی مطرح شده برخی در قالب خیریه به دنبال خرید رای هستند و آیا شورای نگهبان و کمیته ای استانی آن به این موضوعات هم می پردازد یا خیر؟ گفت: متاسفانه درباره ساز و کار حمایت های مالی از گروه ها و داوطلبان مقررات روشنی نداریم.

وی اظهار داشت: در بسیاری از کشورها، قوانین انتخاباتی به صورت شفاف، وضعیت کمک های انتخاباتی را تبیین کرده اند و این امر به خودی خود جلوی روابط سوء مالی و زد و بندهایی که به فریب افکار عمومی و خرید آرا منتهی می شود را می گیرد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان تصریح کرد: یکی از ضعف های قوانین ما، فقدان سازوکارهای دقیق قانونی تنظیم کننده نظام کمک های مالی برای احزاب و اشخاص است.

ابراهیمیان درباره سیاست های کلی انتخابات که در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است نیز گفت: باید منتظر باشیم سیاست کلی ابلاغ شود و سپس به قوانین روشن انتخاباتی تبدیل شود، آن گاه دست دستگاه های نظارت کننده باز می شود تا از جریان سوء جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: اگر موضوع کمک های بلاعوض، از سوی اشخاصی باشد که بخواهند حمایت کنند، باید گفت که ابزاری برای کنترل آن ها نداریم.


img_54ce7402530b8gol-13۸۲۳۱۱    Pag11pdfmo-13

Share