عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس اظهار کرد:

با توجه به منابع محدود،پروژه های عمرانی تا ده سال آینده هم به اتمام نمی رسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با بیان اینکه توسعه حمل ونقل درون شهری مستلزم حضور پررنگ دولت است، گفت: مردم به تنهایی متولی تامین هزینه های حمل و نقل عمومی نیستند و دولت باید حضور جدی‌تری در توسعه حمل و نقل پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با بیان اینکه توسعه حمل ونقل درون شهری مستلزم حضور پررنگ دولت است، گفت: مردم به تنهایی متولی تامین هزینه های حمل و نقل عمومی نیستند و دولت باید حضور جدی‌تری در توسعه حlahotiمل و نقل پیدا کند.

مهرداد بائوج لاهوتی درخصوص عملکرد دولت در بخش توسعه حمل ونقل عمومی درون شهری، گفت: دولت طی چند ماه گذشته با توجه به برخی شرایط از جمله منابع محدود در جامعه با اختصاص منابعی سعی کرده تا بخش حمل ونقل عمومی درون و برون شهری را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد.

نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه حمل ونقل عمومی، ادامه داد: دولت در تلاش است که نگاه بخش خصوصی را در پروژه‌های عمرانی درون شهری و سرمایه گذاری در حمل ونقل عمومی پررنگ کند که تا حدودی در این خصوص موفق بوده است، البته دولت حداکثر می تواند ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان را به توسعه حمل ونقل عمومی درکل کشور اختصاص دهد، زیرا منبعی بیشتر از این مقدار برای این بخش وجود ندارد.

 وجود منابع محدود اتمام پروژه‌های عمرانی درون شهری را با مشکل روبه‌رو می کند

وی با بیان اینکه دولت به دنبال راهکاری بهتر برای توسعه حمل ونقل عمومی است، افزود: راهکاری که دولت یازدهم پیشنهاد کرد و نمایندگان مجلس توصیه می‌کنند، فروش پروژه های عمرانی نیمه تمام بین شهری و راه ها است، زیرا با توجه به منابع محدودی که پیشتر ذکرشد، اتمام پروژه های عمرانی حتی تا ده سال آینده هم انجام نمی شود.

عضو کمیسیون عمران در مجلس نهم، تاکید کرد: در سند چشم انداز باید ۲۶ هزار کیلومتر خطوط راه‌آهن بین شهری به بهره‌برداری برسد که متاسفانه متوسط بهره‌داری خطوط راه‌آهن  در حال حاضر سالی ۱۷۰ کیلومتر است و با ۱۰۰۰ کیلومتر موردنظر تفاوت چشمگیری دارد.

 حضور کمرنگ دولت درتوسعه حمل ونقل عمومی درون شهری مسبب آلودگی است

بائوج لاهوتی تصریح کرد: دولت تلاش می‌کند که سرمایه‌ها ونقدینگی‌های سرگردان در جامعه را به بخش توسعه حمل و نقل عمومی درکل کشور هدایت کند که این نگاه مثبت وشایسته است، البته دولت در بخش توسعه حمل و نقل درون شهری باید حضور قوی تری پیدا کند، زیرا بر اساس قانون ۵۰ درصد میزان توسعه حمل ونقل عمومی بر عهده دولت است که هم اکنون به صورت متوسط این مقدار در کلانشهرها ۷۰ درصد بر عهده شهرداری بوده و ۳۰ درصد را دولت پرداخت می کند.

وی با یادآوری اینکه حضور کمرنگ دولت در توسعه حمل ونقل عمومی و پروژه های عمرانی به دلیل محدود بودن منابع مالی مسبب آلودگی هوا و ترافیک است، افزود: متاسفانه همه دولت ها معتقد هستند که شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی است که باید هزینه های خود را ازمردم تامین کند، بنابراین اراده و اعتقادی باید در دولت ایجاد شود مبنی براینکه مردم به تنهایی متولی تامین هزینه‌های حمل ونقل  عمومی نیستند و دولت باید برای اتمام پروژه‌‌های عمرانی در حمل ونقل عمومی درون شهری کمک کند.

عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، گفت: در لایحه بودجه سال ۹۴ به دولت اجازه داده شد که با اخذ عوارض از خودروهایی که عمر بالاتری دارند به توسعه حمل و نقل عمومی کمک کند./خانه ملت

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share