روستائیان با پرداخت مابه التفاوت بیمه بازنشسته می‌شوند

حداکثر سن بازنشستگی پیش از موعد روستاییان و عشایر تعیین شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نمایندگان مردم در خانه ملت حداکثر سن بازنشستگی پیش از موعد روستاییان و عشایر را ۵۰ سال تعیین کردند. همچنین روستائیان و عشایری که کمتر از نه سال حق بیمه پرداخت کرده اند می‌توانند با پرداخت مابه التفاوت حق بیمه سنوات سهم خود و سهم دولت به صورت یکجا و با قیمت روز بازنشسته شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نمایندگان مردم در خانه ملت حداکثر سن بازنشستگی پیش از موعد روستاییان و عشایر را ۵۰ سال تعیین کردند.

55433_origنمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح “بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی بوده و هنوز حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر پرداخت می نمایند” با تبصره ۲ این طرح موافقت کردند.

در نشست امروز و در جریان بررسی تبصره ۲ این طرح محمدحسین فرهنگی عضو هیأت رئیسه مجلس پیشنهاد اصلاح عبارتی در این تبصره را ارائه کرد که نمایندگان در نهایت با ۱۶۹ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف، ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند که براساس آن عبارت “شرط سنی برای بیمه گذاران جدید به حداکثر ۵۰ سال تغییر می یابد”جایگزین عبارت “شرط سنی برای بیمه گذاران زیر سن بازنشستگی به ۵۰ سال تغییر می یابد”می شود.

مهرداد بائوج لاهوتی در مخالفت با پیشنهاد مذکور گفت: قطعا اکثر روستاییان سنشان بالا است که براساس این پیشنهاد روستاییان بالای ۵۰ سال حق بازنشسته کردن خود را نداشته و براساس آن حدود ۴ میلیون نفر روستایی از این خدمات محروم می شوند.

 همچنین روستائیان و عشایری که کمتر از نه سال حق بیمه پرداخت کرده اند می‌توانند با پرداخت مابه التفاوت حق بیمه سنوات سهم خود و سهم دولت به صورت یکجا و با قیمت روز بازنشسته شوند.

نمایندگان در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی بوده و حق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر پرداخت می‌نمایند با تبصره ۱ ماده واحده طرح مذکور موافقت کردند.

متن تبصره ۱ ماده واحده به شرح زیر است:در صورتی که افراد مذکور کمتر از نه سال حق بیمه پرداخت کرده باشند می‌توانند با پرداخت مابه التفاوت حق بیمه سنوات به صورت یکجا و با قیمت روز بازنشسته شوند.

مهرداد بائوج لاهوتی در موافقت با پیشنهاد مذکور گفت: پیشنهاد الحاق عبارت “سهم خود و سهم دولت ” را به تبصره ۱ بار مالی به دولت تحمیل نخواهد کرد.

خانه ملت/

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share