زمان حضور اورژانس ۱۱۵ گیلان در محل حادثه از میانگین کشوری کمتر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،’جمشید محمدی’ مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان گفت:اورژانس ۱۱۵ گیلان در شهر به طور میانگین شش دقیقه و در جاده ها ۹ دقیقه برای امدادرسانی به محل حادثه حاضر می شود در حالیکه این میزان در سطح کشور ۱۰ دقیقه در شهر و ۱۵ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،’جمشید محمدی’ مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان گفت:اورژانس ۱۱۵ گیلان در شهر به طور میانگین شش دقیقه و در جاده ها ۹ دقیقه برای امدادرسانی به محل حادثه حاضر می شود در حالیکه این میزان در سطح کشور ۱۰ دقیقه در شهر و ۱۵ دقیقه در جاده ها است.

orjhans

وی با بیان این که اورژانس ۱۱۵ گیلان در شش ماه اول سال جاری به ۳۵ هزار و ۳۲۱ نفر امدادرسانی کرد، اظهار کرد: از این تعداد امدادرسانی ۲۴ هزار و ۹۴۴ مورد مربوط به غیرتصادفی و ۱۰ هزار و ۳۷۷ مورد تصادفی ها را شامل می شود.

وی خاطر نشان کرد : نیروهای ۱۱۵ گیلان پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی برای این بیماران و مصدومان ، ۱۹ هزار و ۸۲۹ نفر را در بیمارستان های استان بستری و هفت هزار و ۳۲۶ نفر را به صورت سرپایی در محل درمان کردند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان بیان داشت : اورژانس در این مدت موفق به استقرار سامانه یک هزار و ۵۹۰ و رسیدگی به شکایات واصله از سوی مردم و نیز سیستم ضبط مکالمات جدید شده است.

وی تصریح کرد : استقرار و شروع به کار دبیرخانه کارگروه بهداشت و درمان در حوادث غیرمترقبه ، استقرار دبیرخانه پدافند غیرعامل ، افتتاح پایگاه جاده ای ماکلوان شماره یک رشت و راه اندازی سیستم پیامکی به شماره ۰۰۰۱۱۵۰۰۰۰۱۱۵ از دیگر اقدامات اورژانس ۱۱۵ گیلان در شش ماه اول سال جاری است.

محمدی اظهار داشت : مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان در این مدت علاوه بر به کار گیری نیرو و تجهیزات در راستای افزایش میزان آگاهی مردم اقدام کرده است.

وی تلاش برای ارتقاء توان علمی و عملیاتی پرسنل را از دیگر فعالیت های ۱۱۵ گیلان در این مدت عنوان و خاطر نشان کرد : برگزاری شش دوره کارگاه آموزشی در رشت و ۲۴ دوره در سایر شهرستان های گیلان از جمله این برنامه ها است.

 

Share