معاون دادستان عمومی انقلاب رشت:

ساماندهی دست‌فروشان رشت با رعایت انصاف اجرا شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،معاون دادستان عمومی و انقلاب اسلامی رشت گفت: طرح ساماندهی دست‌فروشان رشت با رعایت انصاف و در نظر گرفتن شأن این افراد اجرایی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسرافیل ملکی بعد از ظهر امروز در کارگروه ساماندهی دست‌فروشان این شهر با تسلیت اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: برگزاری جلسه کارگروه ساماندهی دست‌فروشان برای رفع معضل سد معبر اقدامی مثبت است.80793066-4802962

وی با بیان اینکه کسانی که از طریق دستفروشی امرار معاش می‌کنند باید شئون آنها حفظ شود، اظهار کرد: اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان رشت باید با رعایت انصاف و در نظر گرفتن شأن این افراد اجرایی شود.

این مسئول گیلان را جزء استان‌هایی دانست که از ۱۵ سال پیش آن را برای سکونت خود انتخاب کرد و گفت: پس از این همه سال اکنون از این انتخاب پشیمان هستم زیرا پیشرفت چندانی در آن حاصل نشده است.

وی افزود: از اعضای شورای شهر رشت انتظار می‌رود اعتماد مردم را جلب کنند و این شهر را به توسعه و پیشرفت قابل توجه برسانند.

ملکی با اشاره به اینکه در گیلان به ویژه شهر رشت باید انقلابی صورت گیرد، تصریح کرد: باید آستین‌ها را بالا زد و برای توسعه این استان و شهر رشت همت زیادی انجام داد.

وی اجرای طرح جامع را ضرورت شهر رشت دانست و خاطرنشان کرد: طرح جامع می‌تواند به توسعه شهر رشت کمک کند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اسلامی رشت توهین به مأموران سدمعبر را پذیرفته ندانست و یادآور شد: در این زمینه برخوردهایی صورت گرفته است ضمن اینکه با کارشکنی‌ها نیز برخورد انجام می‌گیرد.

وی سد معبر را جرم ندانست و متذکر شد: سد معبر تخلف است و باید برای آن مسئولان شهری تصمیم جدی بگیرند.

در ادامه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی رشت نیز در جلسه مذکور بحث مکان‌یابی برای جمع‌آوری دست‌فروشان را مهم دانست و گفت: جمع‌آوری سدمعبر اقدام خوبی است و نمی‌توانیم رشت را با شهرهایی مانند تبریز و مشهد مقایسه کنیم.

تیمور شهیدی‌مقدم افزود: گیلان دومین استان کشور به لحاظ تراکم جمعیتی است بنابراین ساماندهی دست فروش‌ها باید با اقدام کارشناسی صورت گیرد.

وی ساماندهی وانت‌بارهای شهری را از نکات ضروری خواند و خاطرنشان کرد: وانت بارها چهره بدی به رشت داده‌اند که باید به طریقی ساماندهی شوند.

به گزارش فارس، طرح ساماندهی دست‌فروشان در کارگروه مذکور با حضور شهردار و تعدادی از کارشناسان دانشگاهی مورد بحث و بررسی قرار گرفت./فارس

Share