امام جمعه موقت رشت:

ملت ایران ذره‌ای از مواضعش کوتاه نمی‌آید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه موقت رشت گفت: ملت ایران با نثار ۲۵۰ هزار شهید عاشورایی در برابر مستکبران و سلطه‌گران ایستاده و از این مسیر ذره‌ای عقب‌نشینی نمی‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تقدیر از حضور پرشور مردم گیلان در عزاداری دهه نخست محرم، اظهار کرد: حضور جوانان کم‌نظیر بود و سال به سال شاهد افزایش شور و عشق مردم نسبت به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) هستیم.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) واقعه‌ای بود که قبل از قیام، انبیاء الهی از آن مطلع بودند، افزود: بسیاری از انبیاء از واقعه عاشورا خبر داده بودند .shafizadeh

امام جمعه موقت رشت گفت: بسیاری از مردم به امام حسین(ع) می‌گفتند که خاندان خود را به کربلا نبرید ولی امام حسین(ع)، اهل بیت(ع) خود را به کربلا بردند تا آن‌ها سفیران و پیام‌رسانان واقعه عاشورا باشند.

شفیعی‌زاده با اشاره به نخستین افشاگری بعد از واقعه عاشورا توسط حضرت زینب(س)، تصریح کرد: خطبه آتشین زینب(س) کاخ یزید را از هم پاشید.

وی افزود: خطبه‌های حضرت زینب(س)، بسیاری از مردم را که به خواب رفته بودند، بیدار کرد و حضرت زینب(س) بدون توجه به فشار یزیدیان و نحوه غیرانسانی اسارتشان توانستند خطبه‌های آتشینی را ارائه کنند.

امام جمعه موقت رشت، با تأکید بر اینکه اسارت در دین اسلام معنایی ندارد، خاطرنشان کرد: اسرای کربلا، آزادگانی بودند که در راه دین خدا اسارت را تحمل کردند.

شفیعی‌زاده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات، اظهار کرد: قطعنامه‌های شورای حکام، سازمان ملل و شورای امنیت از دلایل عدم خوش‌بینی معظم‌له نسبت به مذاکرات است.

وی افزود: ملت ایران با نثار و تقدیم ۲۵۰هزار شهید عاشورایی در برابر مستکبران و سلطه‌گران ایستاده و از این مسیر ذره‌ای عقب‌نشینی نمی‌کند.

امام جمعه موقت رشت، گفت: ایران اسلامی به قدر کافی به غرب فرصت داده و تاریخ نشان داده اگر کشوری از خود نرمش نشان دهد، آمریکا تحریم‌هایش را بیشتر می‌کند.

شفیعی‌زاده با انتقاد از کسانی که تلاش داشتند شعار مرگ بر آمریکا را از نمازهای جمعه حذف کنند، گفت: مرگ بر آمریکا حذف شدنی نیست.

وی با اشاره به خصومت ۶۰ساله آمریکا با ملت ایران، گفت: آمریکا باید از تحریم‌ها عقب‌نشینی کند و با اصلاح رفتارش به دنبال اعتمادآفرینی باشد./تسنیم

Share