استقبال بی نظیر گیلانی ها از جشنواره استانی تئاتر گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، اکبر صمدی نیا با اشاره به آغاز اجرای نمایش­های بیست و ششمین جشنواره استانی تئاتر گیلان از صبح دوشنبه در رشت، گفت: تا کنون، پنج نمایش از ۹ نمایش راه یافته به این جشنواره در مجتمع فرهنگی […]

ShowImage.aspxبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، اکبر صمدی نیا با اشاره به آغاز اجرای نمایش­های بیست و ششمین جشنواره استانی تئاتر گیلان از صبح دوشنبه در رشت، گفت: تا کنون، پنج نمایش از ۹ نمایش راه یافته به این جشنواره در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا (ص) به روی صحنه رفته است.

وی با اشاره به استقبال پرشور تماشاگران از این جشنواره، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲ هزار نفر به تماشای نمایشهای جشنواره آمدند.

صمدی نیا با بیان اینکه جشنواره های تئاتر استانی در راستای سیاست های راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف ارتقای سطح کیفی آثار و ارتباط موثر با تماشاگران آثار نمایشی برگزار می­شود، افزود: گزینش اثر برجسته برای اجرا در سی و دومین جشنواره بین­المللی تئاتر فجر از دیگر اهداف برپایی جشنواره یاد شده است.

دبیر اجرایی بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان خاطرنشان کرد: چهار نمایش باقیمانده برای اجرا در این جشنواره، عصر امروز و صبح و عصر فردا در دو سالن وارش و دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا (ص) و پلاتو آموزشگاه افرا واقع در خیابان سعدی به روی صحنه خواهند رفت.

وی یادآور شد: جلسه نقد و بررسی آثار نیز پس از اجرای هر نمایش در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا (ص) برگزار می­شود.

کارشناس مسئول نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: علاقمندان برای مشاهده جدول زمان بندی اجرای نمایش­ها می­توانند به پرتال اطلاع رسانی این اداره کل به آدرس http://gilan.farhang.gov.ir مراجعه نمایند.

صمدی نیا تصریح کرد: آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان این جشنواره، ساعت ۱۰ و نیم صبح جمعه ۲۹ شهریور در سالن وارش مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار می­شود.

بیست و ششمین جشنواره استانی تئاتر گیلان از ۲۵ تا ۲۸ شهریورماه جاری در رشت برگزار می­شود.

 

Share