نماینده ولی‌فقیه در گیلان

مردم پاسخ تهدیدات آمریکا را می‌دهند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، گفت: اگر آمریکایی‌ها در مقابل ایران همچنان با زبان تهدید صحبت کنند، ملت با رهنمودهای مقام معظم رهبری و وحدت کلمه بر دهان آمریکا می‌زند

حذف و کاهش سرعت‌گیرها در جاده‌های مواصلاتی گیلان اقدام مناسبی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله زین العابدین قربانی، در نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف و درس‌های قیام امام حسین (ع) بود، تصریح کرد: فلسفه شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) امر به خوبی‌ها و منع بدی‌ها بوده است.ghorbani

وی با بیان اینکه همه باید مراقب جامعه باشند، تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر در اسلام از فروع بالای دین شمرده می‌شود که حضرت علی (ع) نیز در نهج‌البلاغه به آن تاکید دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه، غرب، امر به معروف و نهی از منکر را ضد ارزش و خلاف حقوق بشر می‌داند، گفت: غرب در بحران اجتماعی به سر می‌برد.

قربانی با اشاره به اینکه اگر احکام الهی زیر پا قرار بگیرد، حسین (ع) و امام‌ها باید در راه دین قربانی شوند، بیان کرد: جهاد فی سبیل‌الله در برابر امر به معروف مانند قطره‌ای در مقابل دریاست.

وی در خطبه دوم، به تحرکات گروه تروریستی جدید در منطقه سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: دشمن ایران اسلامی تکفیری‌ها و القاعده هستند که ۱۴ نفر از مرزبانان و دادستان زابل را نیز به شهادت رساندند.

امام جمعه رشت،اظهار کرد: دشمنان بدانند، سربازان گمنام امام زمان (عج) همان‌طور که ریگی ملعون را از کشورهای دیگر ربودند و در ایران مجازات کردند، تروریست‌های امروز را نیز به جهنم می‌فرستند.

قربانی  خاطرنشان کرد: سربازان گمنام، سپاه و نیروی انتظامی، دنبال دشمنان و تروریست‌ها هستند و آنها را از بین می‌برند و پیروزی ازآن اسلام است.

وی با اشاره به درگذشت حبیب‌الله عسگر اولادی از خدمتگزاران نظام اسلامی، بیان کرد: ایشان فولاد آب‌دیده نظام و امین امام و رهبری بودند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه خبرهای خوبی از مذاکرات هسته‌ای اخیر به گوش می‌رسد، تأکید کرد: مسئولان مذاکره کننده هرگونه نرمش و راه‌ها صلح را پیش روی طرف مذاکره کننده قرار داده‌اند و منتظر رفتار عملی غرب هستیم.

قربانی خاطرنشان کرد: اگر آمریکایی‌ها در مقابل ایران همچنان با زبان تهدید صحبت کنند، ملت با رهنمودهای مقام معظم رهبری و وحدت کلمه بر دهان آمریکا می‌زند.

وی به حمله خمپاره‌ای به حرم مطهر حضرت زینب (س) اشاره کرد و گفت: مردم مسلمانان جهان به ویژه شیعیان ایران ارادتمند اهل بیت (ع) هستند و در مقابل تکفیری و سلفی‌ها با قدرت ایستادگی می‌کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت امام حسین (ع) و عزاداری محرم، خاطرنشان کرد: عزاداری باید متناسب با روحیه انقلابی امام حسین (ع) باشد.

قربانی با بیان اینکه برخی مراسم‌های عزاداری با شأن حضرت سیدالشهدا (ع) تطابق ندارد، تأکید کرد: باید ضمن سینه زدن و عزاداری برای امام حسین (ع)، حماسه حسینی را زنده کرد و سعی شود که عزاداری ما خداپسند، دین پسند و شیعه پسند باشد/تسنیم

Share