آیت الله قربانی:

رئیس جمهور از افراد فتنه‌گر استفاده نکند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه رشت گفت: حزب‌الله، افراد مومن، فرزندان جبهه و جهاد و مردم در خط ولایت انتظار دارند رئیس جمهور فتنه‌گران را در رأس کار قرار ندهد و از افراد در خط ولایت استفاده بهینه کند.

در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همه چیز را می‌توان از متون اسلام استخراج کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به اول ذی‌حجه موضوع ازدواج را محور سخنان خود قرار داد و اظهار کرد: پیوند مقدس علی (ع) و فاطمه (س) روز اول ذی‌حجه سال دوم هجرت انجام شد.ghorbani

وی به نامگذاری روز ازدواج در جمهوری اسلامی ایران در سالروز علی (ع) و فاطمه (س) اشاره کرد و افزود: موضوع ازدواج اسلامی و موانعی که بر سر راه ازدواج به وجود آمده است در این ایام بررسی می‌شود.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه خداوند دو خواسته، میل قوی و غریزه سرکش را در انسان قرار داده است، تصریح کرد: اگر میل به غذا و ازدواج در انسان قرار داده نمی‌شد زندگی انسان رونق، جلوه و تلاش نداشت.

وی میل به غذا را سبب زنده ماندن انسان دانست و بیان کرد: میل به خوردن و آشامیدن انسان را وادار به تلاش می‌کند و این امر رونق زندگی را به همراه دارد.

قربانی با تأکید بر اینکه ازدواج بقای نسل انسان را تضمین می‌کند، گفت: غریزه جنسی برای حفظ نسل بشر بوده و این امر را خداوند در آفرینش انسان قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در امر ازدواج برای بشر رهنمود داده است، یادآور شد: ازدواج نکردن از نظر اسلام پسندیده نیست.

امام جمعه رشت، به خطبه عقد اشاره کرد و افزود: ازدواج سنت پیامبر (ص) است و هر کس از ازدواج سر باز زند پیرو سنت پیامبر (ص) نیست.

وی ازدواج علی (ع) و فاطمه (س) را الگوی زنان و مردان مسلمان خواند و خاطرنشان کرد: علی (ع) در خواستگاری از فاطمه (س) پیشگام بود.

قربانی، دو رکعت نماز فرد متأهل را برابر با ۷۰ رکعت فرد مجرد دانست و تصریح کرد: ازدواج انسان را آرام و خدایی می‌کند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها دختران و پسران را مجرد نگه ‌ندارند، متذکر شد: پسران و دختران جوان باید به موقع ازدواج کنند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه غریزه جنسی باید در مسیر صحیح قرار گیرد، گفت: ازدواج باید عقد همراه باشد و مردم از زندگی علی (ع) و فاطمه (س) درس بگیرند.

*رئیس جمهور از افراد فتنه‌گر استفاده نکند

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به سازمان ملل افزود: سفر روحانی به سازمان‌ ملل تهمت‌های دشمنان اسلام به ویژه رژیم صهیونیستی را خنثی کرد.

قربانی به اسلام‌ستیزی، شیعه‌ستیزی و ایران‌ستیزی رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: رئیس جمهور شعبده‌های ساحران رژیم صهیونیستی را باطل کرد و توانست عزت، حکمت و قدرت ایران را به منصه ظهور برساند.

وی با بیان اینکه یک درخواست از رئیس جمهور داریم، خاطرنشان کرد: برخی از افراد در ایام فتنه دل ما را خون کردند و اکنون می‌خواهند پست‌های بالای مملکت را اشغال کنند.

امام جمعه رشت متذکر شد: حزب‌الله، افراد مومن، فرزندان جبهه و جهاد و مردم در خط ولایت انتظار دارند رئیس جمهور اینگونه افراد را در رأس کار قرار ندهد و از افراد در خط ولایت استفاده بهینه کند.

Share