امام جمعه رشت:

بد حجابی افکار جوانان را ترور می‌کند

به گزارش دیارمیرزا ، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر رمضان را ماه برکت برای بندگان خداوند دانست و اظهار کرد: ماه مبارک رمضان با احسان و بخشش آمده است. وی «مبارک» را از القاب ماه رمضان عنوان کرد و افزود: ماه مبارک رمضان دارای خیر و برکت بسیار برای مسلمانان […]

در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همه چیز را می‌توان از متون اسلام استخراج کرد

به گزارش دیارمیرزا ، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر رمضان را ماه برکت برای بندگان خداوند دانست و اظهار کرد: ماه مبارک رمضان با احسان و بخشش آمده است.ghorbani

وی «مبارک» را از القاب ماه رمضان عنوان کرد و افزود: ماه مبارک رمضان دارای خیر و برکت بسیار برای مسلمانان است.

قربانی با بیان اینکه عمر انسان‌ها می‌تواند دارای برکت بسیار باشد، خاطرنشان کرد: ۱۸ سال عمر فاطمه (س) دارای برکات بسیاری است.

نماینده ولی فقیه در گیلان خواب فرد روزه‌دار در ماه مبارک رمضان را ذکر خداوند توصیف کرد و گفت: ماه مبارک رمضان انسان را با تقوا می‌کند.

وی در ادامه به کشف حجاب با دستور رضاخان در سال ۱۳۱۴ اشاره کرد و یادآور شد: مردم مسلمان در مسجد گوهرشاد اعتراض خود را به دستور غیر اسلامی رضاخان اعلام کردند.

قربانی با اشاره به اینکه مردم مسلمان را در مسجد گوهرشاد به گلوله بستند، تصریح کرد: روز کشته شدن مردم مسلمان در اعتراض به کشف حجاب در نظام جمهوری اسلامی ایران عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

خطیب جمعه رشت مردم ایران را مسلمان خواند و بیان کرد: نظام اسلامی به دنبال اجرای دستور قرآن است و توصیه می‌کنم افراد بد حجاب به اسلام احترام بگذارند و جوانان را منحرف نکنند.

وی با تاکید براینکه رفتار ناپسند بی‌حجابی و بد حجابی افکار جوانان را منحرف و ترور می‌کند، اذعان کرد: شوهران، پدرانه و مادران در حفظ حجاب افراد خانواده وظیفه دارند.

*رفتار دوگانه آمریکا در دنیا

قربانی به برادرکشی در مصر، عراق، افغانستان، لبنان و سوریه اشاره کرد و افزود: برادرکشی در کشورهای منطقه سبب تأسف است و مسلمان هر روز در کشورهای مذکور کشته می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار بیداری مسلمان از خواب جهالت شد و اظهار کرد: مسلمان مشکلات را با مذاکره می‌توانند برطرف کنند.

وی با اشاره به رفتار دوگانه آمریکا و غرب در مواد مخدر در دنیا، خاطرنشان کرد: اگر قاچاقچیان مواد مخدر را اعدام کنیم آن را به عنوان حمایت از حقوق بشر محکوم می‌کنند اما با این مسئله در کشورهای خود دوگانه عمل می‌کنند.

*کشاورزان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند

قربانی به بارش کم باران در سال جاری اشاره کرد و افزود: آب در برخی از مناطق جیره‌بندی شده و شرکت آب منطقه‌ای آب مزارع را سهمیه‌بندی کرده است.

امام جمعه رشت بر همکاری کشاورزان با شرکت آب منطقه‌ای گیلان تأکید کرد و گفت: کشاورزان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

*خداوند به روزه‌داران در تابستان تحمل می‌دهد

وی با بیان اینکه اسلام برای مسلمان دشواری نمی‌خواهد، بیان کرد: افرادی که نمی‌توانند روزه بگیرند نباید این عمل را انجام دهند و اسلام برای مسلمانان دشواری نمی‌خواهد.

قربانی بهترین عمل‌ها را سخت‌ترین آن نزد خداوند دانست و اذعان کرد: خداوند به دل افرادی که در تابستان روزه می‌گیرند صبر و تحمل می‌دهد.

وی خواستار احترام ماه مبارک رمضان توسط روزه‌خواران شد و تصریح کرد: نیروی انتظامی با افرادی که در ماه مبارک رمضان مسائل را رعایت نکنند برخورد قاطع می‌کند.

امام جمعه رشت با تأکید بر باز نگه‌داشتن مساجد، تکایا و حسینیه‌ها در ماه رمضان، اظهار کرد: احکام الهی در ماه مبارک رمضان در مساجد تبیین شده و قرآن قرائت می‌شود.

وی ماه مبارک رمضان را سفره پهن الهی توصیف کرد و متذکر شد: مسلمانان در ماه رمضان با احکام الهی آشنا می‌شوند.

Share