آیت الله قربانی :

غرب روی کشته‌های مردم مصر اسب‌دوانی می‌کند

به گزارش دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به بیداری اسلامی در دنیای اسلام اظهار کرد: انقلاب‌های تونس، مصر، بحرین و … با بیداری اسلامی اتفاق افتاده است.

در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همه چیز را می‌توان از متون اسلام استخراج کرد

به گزارش دیارمیرزا  آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به بیداری اسلامی در دنیای اسلام اظهار کرد: انقلاب‌های تونس، مصر، بحرین و … با بیداری اسلامی اتفاق افتاده است.

وی به اخوان المسلمین در مصر اشاره کرد و افزود: اخوان‌المسلمین پس از ۸۰ سال با تفکر اسلامی در جامعه به جایی رسید که می‌تواند حکومت اسلامی در راستای محمد (ص) تشکیل دهد و مستقر شود.

قربانی با بیان اینکه مرسی و اخوان‌المسلمین زیر تأثیر سلفی‌ها و قومیت‌های مختلف قرار گرفته است، تصریح کرد: مرسی به‌جای آنکه تفکر الهی پیامبر (ص) و ائمه (ع) را پیاده کند تحت تأثیر رابطه با رژیم صهیونیستی قرار گرفت اما با مردم سوریه رابطه برقرار نکرد.ghorbani

خطیب جمعه رشت به مصادره انقلاب مصر توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: غرب روی اجساد کشته‌های مردم مصر اسب‌دوانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی ممکن است چند روزی در رأس امور مصر باشند، بیان کرد: ملت مصر مسلمان هستند و روح اسلام ناب محمدی (ص) در مصر تجلی پیدا می‌کند.

قربانی به قطع رابطه ایران با مصر در دوران ریاست جمهوری مرسی اشاره کرد و یادآور شد: مصر در دوره مرسی با رژیم صهیونیستی رابطه داشت.

امام جمعه رشت در ادامه با بیان اینکه ۷۵۰ نماز جمعه در سراسر کشور اقامه می‌شود، خاطرنشان کرد: نماز جمعه مکتب تربیتی سیاسی اسلام است.

وی، اعلام سیاست‌های کشورهای اسلامی و احکام و دستورات اسلام را از برکات خطبه‌های نماز جمعه دانست و اظهار کرد: دنیا از خطبه‌های نماز جمعه ایران الهام می‌گیرد.

قربانی همچنین روزه را درس خویشتن‌داری به انسان خواند و یادآور شد: روزه فرد را در مقابل مشکلات مقاوم می‌کند.

امام جمعه رشت روزه در هوای گرم را جهاد برتر توصیف کرد و افزود: انسان با روزه‌داری در روزهای گرم ورزیده می‌شود.

وی روزه را ویژه خداوند عنوان کرد و اظهار کرد: ریا در روزه مقدور نیست.

قربانی با اشاره به سالگرد رحلت خدیجه کبری (س)، تصریح کرد: ثروت و حمایت خدیجه (س) موجب پیشرفت اسلام و دین شد.

امام جمعه رشت خدیجه (س) را نخستین زنی عنوان کرد که به اسلام ایمان آورد و خاطرنشان کرد: علی (ع) نخستین مردی بود که به اسلام ایمان آورد.

وی به هفته بهزیستی و حمایت از بیماران هموفیلی اشاره کرد و گفت: داروهای بیماران هموفیلی کمیاب است و تمام جامعه باید به این بیماران کمک کنند.

قربانی تولد کریم اهل بیت امام مجتبی (ع) را از دیگر مناسبت‌های هفته آینده خواند و اذعان کرد: اکرام به نیازمندان سنت امام حسن (ع) بود و کمیته امداد در این راستا خدمتگزار خوبی است.

Share