وزیر اسبق دفاع مطرح کرد:

حمله به پایگاه عین‌الاسد حداقل ۷۰ کشته و ۲۰۰ زخمی داشته است

وزیر اسبق دفاع گفت: ترامپ در شرایطی پنهان‌کاری می‌کند که ما اطمینان داریم حمله موشکی به پایگاه آمریکایی حداقل ۷۰ کشته و ۲۰۰ زخمی را به دنبال داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، سردار احمد وحیدی در جمع دانشجویان، اساتید و اقشار مختلف مردم و در نشست انقلاب اسلامی گذشته، حال، آینده بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد اظهار داشت: خداوند راه بهشت را ارزان و آسان قرار نداده است، شهید سلیمانی همواره تقوا و صبر داشت و دشمنان هم از همه طرف به او هجوم می‌آوردند، در این شرایط او کارها را به‌پیش می‌برد و خدا هم او را یاری کرد تا جایی که توانست داعشی که به آن قدرت رسیده بود را از بیخ و بن نابود کرده و نیروهای حامی آن‌ها را تحقیر کند.

وزیر اسبق دفاع تصریح کرد: دشمنان در زمان بوش و حمله به عراق صراحتا از جنگ صلیبی نام بردند و این نشان می‌داد که هدفشان از پا در آوردن اسلام بود.

وی افزود: با شهادت سردار سلیمانی خداوند ایمان ملت ما را به امتحان کشید و آن‌ها صادقانه ایمان خود را نشان دادند و دم از انتقام زدند و این‌گونه از این آزمایش سربلند بیرون آمدند و دشمن آنچنان ضربه‌ای خورد که حتی برای خودشان هم قابل باور نبود.

سردار وحیدی عنوان کرد: آمریکا در حال حاضر در چشم جهانیان بزرگترین قدرت مادی، انسانی، نظامی در طول تاریخ است و از نظر آن‌ها درگیر شدن با آن دید بسیار عمیق نسبت به آینده و اطمینان بسیار نیاز دارد و با این شرایط او به روش‌های مختلف پیغام‌های بسیاری برای ما ارسال کرد که جواب این کار ما را ندهید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در پیش روی ما دو راه ذلت و عزت قرار داشت، باید دید عمیقی می‌داشتیم که چنین تصمیمی بگیریم؛ با این تصمیم شرایط جدیدی آغاز شد که این مسئله، پایه‌ها و قدرت لازم را برای به عمل درآوردن بیانیه گام دوم انقلاب ایجاد کرد، متن این بیانیه بسیار مهم است ولی اگر به آن عمل نشود کاری از پیش نمی‌رود.

وی بیان کرد: شرایط بعد از شهادت سردار و خروش بی‌نظیر ملت که در کل جهان بی‌سابقه است همه معادلات قدرت را بهم زد و دوران جدیدی را آغاز کرد.

همان‌طور که در بیانیه گام دوم انقلاب آمده است با انقلاب اسلامی عصر جدیدی در جهان ایجاد شد، نکته بسیار مهم این است که مختصات این عصر جدید را بشناسیم.

سردار وحیدی گفت: تاریخ پرحقارتی در ١٨٠ سال گذشته کشور وجود داشت که پر از جنایت، وابستگی و ذلت بود و ملت با عظمت ایران با آن کنار نیامد و انقلاب ضد استبدادی و ضد استعماری انجام داد.

وزیر اسبق دفاع افزود: انقلاب ما بر ضد اساس تفکر جاهلیت مدرن بود و جریان جدیدی بود که از بیخ و بن تمدن غرب را به چالش کشید، چون این تمدن بر مبنای سکولاریسم و ایدئولوژی دنیاپرستی و دنیابینی بود.

وی اظهار کرد: امروزه کشورهای جهان چشم‌اندازهای خود را بر اساس تحولات فناورانه ایجاد می‌کنند و انسان را در قالب جهان موازی به توهم‌گرایی حرکت می‌دهند که نتیجه این جهان‌های موازی خیال، توهم و خالی کردن انسان از تفکرهای عادی خود است.

سردار وحیدی ادامه داد: آن‌ها تبلیغات سهمگین و سونامی‌های اطلاعاتی به‌وجود آوردند و از این طریق یک پوشش تجملاتی برای خود درست کردند تا چشم‌ها را فریب دهند در غیر این‌صورت غربی‌ها دسته به دسته به اسلام روی می‌آوردند که البته امروزه هم تعداد اسلام آورندگان کاملا قابل توجه است.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی خاطرنشان کرد: منظور از غرب تنها آمریکا نیست و نباید تصور داشت که کشورهای دیگر مثل چین و روسیه با آمریکا در عین تفاوت در سیاست‌گذاری‌ها از لحاظ مادی و تفکر تفاوتی دارند، بلکه همگی مادی‌گرا هستند.

وی گفت: با انقلاب اسلامی در کنار دو قطب شرق و غرب، قطب اسلام ایجاد شد؛ این یک حرکت انسانی بود و در ادامه استقلال فکری ایجاد کرد و این انقلاب تنها یک حرکت سیاسی صرف نبود.

سردار وحیدی عنوان کرد: وقتی به تنهایی در یک مسیر حرکت می‌کنید، استکبار بسیار تلاش می‌کند که حکومت سایه ایجاد کند؛ مثل عربستان، پاکستان و آمریکا که طالبان را به عنوان رقیب فکری برای جمهوری اسلامی ایجاد کرده و با شدت از آن حمایت کردند تا جایی که طالبان در آمریکا هم دفتر داشت ولی پس از چند وقت برای جلوگیری از قدرت گرفتن بیش از حد مجبور به جنگیدن با آن‌ها شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: پس از آن تلاش کردند که سکولاریسم را با عنوان اسلام میانه‌رو در ایران روی کار آوردند تا جایی که برخی در ایران گفتند انقلاب تمام شده و مسئله کنونی ما فقط مسئله اقتصاد است.

وی اظهار کرد: بوش هنگام حمله به عراق اعلام کرد که در عراق یک حکومت به عنوان الگوی منطقه ایجاد می‌کنیم و بعد از شکست در این زمینه، این مسئله را در مصر هم تکرار کردند که در نهایت در حال حاضر با بیش از ٨ هزار میلیارد دلار هزینه محکوم به اخراج از کشورهای منطقه هستند.

سردار وحیدی تصریح کرد: غربی‌ها داعش را ایجاد کرده و از آن‌ که الگوی خشن‌تر از طالبان بود و نقشه داشت که کشورها را بهم ریخته و از سوریه و لبنان به ایران بیاید به روشنی دفاع کردند؛ در این شرایط همین شهید بزرگوار سردار سلیمانی این نقشه‌ها را بهم زد و به این دلیل آمریکا و دیگر دشمنان این میزان از او کینه داشتند.

وزیر اسبق دفاع در رابطه با مفهوم گام دوم انقلاب گفت: گام دوم یعنی ما یک انقلاب زنده داریم که مرحله به مرحله مراحل تکاملی خود را طی می‌کند و همواره پویا و در حرکت است و اگر به حرف لیبرال‌های ابتدای انقلاب بودیم نظام خیلی زود از بین رفته بود.

وی افزود: بیانیه گام دوم هدف دارد که تمدن نوین اسلامی که زمینه‌ساز ظهور ولایت عظما است را ایجاد کند و این تمدن نوین که برای آمادگی ظهور است انرژی، حرکت، فهم راه و مرد راه می‌خواهد ما وظیفه داریم و اصول و قواعد این راه را بدانیم.

سردار وحیدی خاطر نشان کرد: ما همواره در یک جنگ تمام عیار بوده‌ایم؛ جنگ‌های نسل پنجم با زیربناها سروکار دارد و امروز بعد از اتفاقات رخ‌داده راه جدیدی ایجاد شد و جمهوری اسلامی و جریان هویت‌کش غرب با هم درگیر هستند و در نهایت یکی از این دو محکوم به نابودی است، نکته اینجا است که کدام یک آن‌ها، آن تمدنی که ریشه در توکل به خدا و انسانیت دارد یا طرف مقابل.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: در این زمان مسئله سلاح مهم نیست چون مفاهیم قدرت و پیروزی و شکست عوض شده‌ است و بدون تردید پیروزی با حق است؛ امروزه فروپاشی و افول قدرت آمریکا بیش از هر زمان دیگر خود را نشان می‌دهد، آمریکایی که همیشه با حرف مدرنیته اول انسان و سپس فرهنگ را مورد هدف قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: ما در یک جنگ تمدنی قرار داریم و در این جنگ به سمت تمدن رفیع اسلامی در گام دوم حرکت می‌کنیم و دشمنان به شدت در حال تلاش هستند؛ شیطان همواره در حال کار بوده است و از طریق انسان‌ها خود را بروز می‌دهد.

سردار وحیدی گفت: در این زمان باید به این اصول توجه کنیم که آمادگی جهاد داشته باشیم و از سروصدای زیاد دشمن نهراسیم، دشمن می‌خواهد ما را به‌ سمت انفعال ببرد به همین خاطر ما امروز در موضع تهاجمی کامل هستیم.

وزیر اسبق دفاع در پاسخ به سؤالی درباره مسئله هواپیما بوئینگ بیان کرد: مسئله هواپیمای اوکراینی در یک شرایط کاملا جنگی اتفاق افتاد و جمهوری اسلامی ایران می‌توانست تحت عنوان شرایط جنگی مانند رویکرد آمریکا و ترامپ در مسئله حمله موشکی ما اطلاع رسانی نکند.

وی اعلام کرد: ترامپ در شرایطی پنهان‌کاری می‌کند که ما اطمینان داریم حمله موشکی به پایگاه آمریکایی حداقل ٧٠‌ کشته و ٢٠٠ زخمی را به دنبال داشته است.

سردار وحیدی ادامه داد: در این شرایط کار تیم تحقیق به زمان نیاز دارد و امکان رخداد هرگونه از موارد ذکر شده مانند هک، نفوذ و تصویرسازی وجود دارد و این مسئله باید به دقت بررسی شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: سردار حاجی‌زاده در شرایطی که هنوز بررسی ادامه دارد می‌توانست اعلام کند که تا انتهای بررسی نتیجه را اعلام خواهد کرد ولی تمام ابعاد این قضیه را پذیرفت تا جریان فکری کشور را آرام کند.

وی افزود: ما هم قبول داریم که اعلام یقین و اطمینان از صداوسیما و رسانه‌ها در رخ ندادن خطای انسانی کار درستی نبود ولی باید توجه داشت که ٧٢ ساعت زمان زیادی برای اعلام چنین اتفاقی نیست.

سردار وحیدی گفت: این چنین مسائل بسیار اتفاق افتاده است و ریشه در اشکالات فنی دارد و بروز این اشکالات فنی طبیعی است ولی باید تمام ابعاد آن بررسی شود و در این‌گونه مواقع است که ذات افراد شناخته می‌شود.

وزیر اسبق دفاع در پاسخ به سؤالی از CFT و قوانین آن توضیح داد: در همین صحنه اخیر آمریکایی‌ها رسما ترور می‌کنند و یک فرمانده نظامی که به دعوت رسمی یک کشور برای جلسه با نخست وزیر آن سفر داشته است را به شکل آشکاری ترور می‌کنند.

وی افزود: آلمان، انگلستان، فرانسه و… هم رسما این عمل تروریستی را تایید و تشویق می‌کنند؛ باید گفت شما که خودتان تروریست و تروریست‌پرور هستید برای دیگران قواعد ضد تروریستی ایجاد می‌کنید؟

سردار وحیدی ادامه داد: حزب‌الله و حماس را تروریست می‌دانند چون اجازه نمی‌دهند که اسرائیل سرزمینشان را کاملا اشغال کند و ایران را هم به دلیل حمایت از آن‌ها تروریست می‌دانند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه پاسخ به سؤال درباره علت به طول انجامیدن رأی‌گیری در مجمع توضیح داد: مجمع تا یک سال فرصت نظر دادن راجع به مسائل را دارد و در غیر این‌صورت اگر نظری نداد، نظر شورای نگهبان حاکم می‌شود مگر اینکه مسیر دیگری را به میان آورند.

وی ادامه داد: حال اگر مجمع رأیی به این مسئله می‌داد قطعا آن رأی منفی بود پس با خواست دولت که تعویق در رأی‌گیری بود موافقت کرد و رأی‌گیری را به تعویق انداخت.

سردار وحیدی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که پیوستن به FATF هیچ ربطی به مشکلات اقتصادی و تحریمی کشور ندارد، ما هفت سال در لیست سیاه آن بودیم و در همین شرایط بود که افرادی بدون داشتن هیچگونه مجوزی مذاکراتی با آن‌ها انجام دادند و تخفیفی از آن‌ها گرفتند ولی پس از آن هم هیچ تغییری در وضع کسور ایجاد نشد.

وزیر اسبق دفاع درباره مسائل و مشکلات ایجاد شده در رابطه با مسئله هدفمندی یارانه‌ها و قیمت سوخت گفت: باید در زمینه اقتصادی شفاف‌سازی انجام گیرد، ١٣۶٠ هزار میلیارد تومان یعنی سه برابر بودجه سال یارانه پنهان داریم که به خوبی مدیریت نمی‌شوند و مردم باید این مطالبه را داشته‌باشند که در این‌گونه طرح‌ها شفافیت صورت گیرد و به آن‌ها توضیح داده شود.

Share