با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی صورت گرفت

افتتاح دو خانه ساحل شرق و غرب و مرداب در موزه میراث روستایی گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دو خانه الگوی ساحل شرق و غرب و یک مرداب نمای دریای خزر در موزه میراث روستایی گیلان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،مراسم افتتاح دو خانه ساحل شرق و غرب و یک مرداب با نمای دریای خزر صبح امروز با حضور محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در موزه میراث روستایی گیلان افتتاح شد.

۱۳۹۰۱۲۱۸۰۰۰۲۹۹_PhotoAموزه میراث روستایی گیلان دارای ۹ فاز است که بخش‌هایی از فاز هشتم و نهم به مناسبت هفته میراث فرهنگی امروز به بهره‌برداری رسید.

این موزه زندگی روستایی حدود ۱۸۰ سال این استان با معماری کاملاً روستایی را به نمایش گذاشته و به عنوان تجربه ملی در زمینه صیانت از فرهنگ و معماری روستایی با مفهوم موزه فضای باز در ایران مطرح بوده و بزرگ‌ترین موزه خاورمیانه است.

موزه میراث روستایی گیلان در پارک جنگلی سروان رشت در زمینی به مساحت حدود ۲۶۰ هکتار در کیلومتر ۱۸ جاده رشت‌ـ‌تهران قرار دارد و یکی از جاذبه‌های کم‌نظیر گردشگری گیلان محسوب می‌شود.

بناهای ۹ روستای اصیل گیلان که دارای نمادهای معماری اصیل هستند در موزه میراث روستایی  واچینی و در محل این موزه دوباره‌چینی شده است.

روستایی در جلگه شرقی گیلان در حوزه لاهیجان و رودبنه، روستای جلگه مرکزی رشت، روستای فومن و… از جمله فازهای موجود در موزه میراث روستایی گیلان است.

قدمت برخی بناهای موجود در سایت موزه روستایی گیلان از ۶۵ تا ۱۸۰ سال بوده و در این موزه نوع زندگی، کار، مسکن و صنایع‌دستی بومی گیلان به نمایش گذاشته شده است.

موزه میراث روستایی گیلان یکی از مراکز دیدنی و پر گردشگر این استان به‌ویژه در ایام تعطیلات نوروز و تابستان است.

tel final1

Share