معاون امور استان های ستاد اقامه نماز کشور

آسیب های اجتماعی امروزی از نتایج تارک الصلاه بودن است/استرس و اضطراب جامعه امروز نتیجه قطع ارتباط انسان با خداست/بجز اقامه نماز راهی برای پیشگیری، کاهش و درمان آسیب های اجتماعی نداریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون امور استان های ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه نماز سد دفاعی مستحکمی در برابر آسیب های اجتماعی است، گفت: آسیب های اجتماعی امروزی از نتایج تارک الصلاه بودن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، مسعود دریس در اجلاس استانی که با موضوع نماز و کاهش آسیب های اجتماعی در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: از تمامی کسانی که برای ترویج فرهنگ نورانی نماز در جامعه زحمت می کشند قدردانی می کنیم.darised

معاون امور استان های ستاد اقامه نماز کشور افزود: نخستین اقدام تربیتی حضرت حجت(عج) بعد از تشکیل حکومت عدل جهانی، اقامه نماز است لذا تلاش هوشمندانه ما باید در جهتی باشد که نماز را به پا داریم.

وی با اشاره به سیر نزولی و صعودی جهان اسلام، تصریح کرد: نقطه آغاز سیر نزولی که منجر به سقوط جامعه اسلامی شد واقعه اندلس در سال ۱۴۹۲ میلادی بود.

دریس ادامه داد: در آن زمان مسلمانان اندلس در همه دنیا در عرصه های مختلف اقتصادی،تکنولوژی،صنعتی و فرهنگی حرف اول را می زدند اما علت غایی سقوط اندلس اطباق الهوی بود.

معاون امور استان های ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه مسلمانان بعد از سقوط قدس دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ سیر صعودی مسلمانان در جهان اسلام بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با احیای اسلام قرآن را در متن زندگی مردم پیاده کرد،تاکید کرد: در جمهوری اسلامی هر گاه به اقامه نماز در جامعه تکیه کردیم به پیروزی رسیدیم و هر گاه که اقامه نماز را سبک شمردیم به مشکل برخوردیم.

دریس با بیان اینکه در جامعه امروزی با آسیب های اجتماعی زیادی دست و پنجه نرم می  کنیم، گفت: بسیاری از این آسیب های اجتماعی در اثر بی توجهی به نماز است لذا هر وقت نسبت به نماز بی توجه شدیم باید منتظر آسیب های اجتماعی و قهر خداوند باشیم.

معاون امور استان های ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه نماز سد دفاعی مستحکمی در برابر آسیب های اجتماعی است، گفت: آسیب های اجتماعی امروزی از نتایج تارک الصلاه بودن است، امروزه بجز اقامه نماز راهی برای پیشگیری، کاهش و درمان آسیب های اجتماعی نداریم.

وی مشکلات بشری را نتیجه قطع ارتباط انسان با خدا دانست و گفت: حوزه های ارتباطی انسان در چهار شاخص انسان با خدا، انسان با خودش، انسان با دیگران و انسان با طبیعت خلاصه می شود.

دریس با تاکید بر اینکه استرس و اضطراب جامعه امروز نتیجه قطع ارتباط انسان با خداست، یادآور شد: جرایم علیه بشریت، خشونت، ترور، خودکشی همگی نتیجه از بین رفتن ارتباط با خداوند هستند، اقامه نماز بهبوددهنده ارتباط انسان با خداوند، خودش، دیگران و طبیعت است.

Share