بخشی از مزارع چای کشاورزان شالماء در آتش بی احتیاطی گردشگران سوخت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یعقوب سلطان‌دوست شامگاه جمعه در جریان مهار آتش‌سوزی جنگل‌های روستای شالمای این شهرستان  اظهار کرد: از لحظات اولیه آتش‌سوزی نیروهای آتش‌نشانی از شهرهای شفت و احمدسرگوراب با همکاری نیروهای منابع طبیعی و مردمی اقدام به اطفای حریق کردند. وی افزود: خشک بودن زمین و جریان باد در گسترش آتش و […]

resizeبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یعقوب سلطان‌دوست شامگاه جمعه در جریان مهار آتش‌سوزی جنگل‌های روستای شالمای این شهرستان  اظهار کرد: از لحظات اولیه آتش‌سوزی نیروهای آتش‌نشانی از شهرهای شفت و احمدسرگوراب با همکاری نیروهای منابع طبیعی و مردمی اقدام به اطفای حریق کردند.
وی افزود: خشک بودن زمین و جریان باد در گسترش آتش و سرعت انتقال آن به مناطق دیگر نقش داشت و این مسئله کار اطفای حریق را سخت‌تر کرده بود.
بخشدار احمدسرگوراب با بیان اینکه دلیل آتش‌سوزی در دست بررسی است، گفت: به نظر می‌رسد که بی‌احتیاطی مسافران و گردشگران موجب آتش‌سوزی شده است.
وی اعلام میزان خسارات را پس از بررسی کارشناسی عنوان کرد و یادآور شد: بر اثر این آتش‌سوزی بخشی از مزارع چای کشاورزان روستای شالما سوخته است.
سلطان‌دوست از حضور روستاییان برای کمک به نیروی‌های امدادی قدردانی کرد و افزود: از لحظات اولیه آتش‌سوزی روستاییان با هر امکاناتی که داشتند به کمک نیروهای امدادی آمدند که این کار آنها بسیار جای قدردانی دارد.
وی با توصیه به جنگل‌نشینان و گردشگران نسبت به مراقبت بیشتر از منابع طبیعی، خاطرنشان کرد : در وضعیت فعلی که زمین و جنگ به دلیل خشکسالی مستعد آتش‌سوزی است از گردشگران می‌خواهیم پس از روشن کردن آتش از خاموش شدن آن مطمئن شوند.
بخشدار احمدسرگوراب شفت با بیان اینکه جنگل نعمت الهی و متعلق به همه مردم ایران است، یادآور شد: حفظ و صیانت از جنگ وظیفه همه مردم است.
وی از تشکیل کمیته جلوگیری از اینگونه حوادث در بخشداری احمدسرگوراب خبر داد و اضافه کرد: در این جلسه تصمیم گرفته شده است اداره منابع طبیعی و محیط زیست گشت‌های سیار خود را بیشتر و فعال‌تر کنند.
سلطان‌دوست با بیان اینکه منابع طبیعی ارتباط مستقیم با زیست انسان‌ها دارد، تصریح کرد: مطمئناً هیچ عمدی در وقوع این آتش‌سوزی‌ها نیست اما اهالی منطقه خود باید حافظ جنگل باشند تا شاهد اینگونه حوادث تلخ نباشیم. / صبح شفت

Share