رئیس شورای اسلامی شهر رشت خبر داد:

برگزاری همایش مشاهیر گیلان/خواهرخواندگی رشت با یک شهر آلمانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: همایش مفاخر گیلان در سال آینده برگزار می‌شود و دبیرخانه آن آغاز به کار کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: همایش مفاخر گیلان در سال آینده برگزار می‌شود و دبیرخانه آن آغاز به کار کرده است.

 jamshide2رضا جمشیدی‌چناری  در بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی این شهر به برگزاری نشست تخصصی در وزارت کشور اشاره و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت را جزو مدعوین آن ذکر کرد.

وی با بیان اینکه در نشست مذکور مطالبی توسط شهرداران مطرح شد، اظهار کرد: مدیریت یکپارچه شهری نخستین بحث جلسه بود.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه حدود ۲۳ تا ۲۵ دستگاه اجرایی تصمیم‌گیرنده در بحث شهری هستند، افزود: نبود هماهنگی بین دستگاه‌ها موجب شده تا سیستم ما ناکارآمد باشد.

وی نظام مدیریت شهری را منسوخ‌شده و ناتوان خواند و تصریح کرد: امروز اگر نتوانیم چاله و چوله‌های شهر را مدیریت کرده و بین دستگاه‌ها و اداره‌ها هماهنگی ایجاد کنیم به دلیل تحقق نیافتن مدیریت شهری است.

جمشیدی‌چناری جایگاه شهرداری در خارج از کشور را بالا دانست و یادآور شد: شهردار هر شهری بالاترین نظام مدیریتی را دارد اما در کشور ما اینگونه نیست.

وی خارج شدن «قیر» از سبد کالا را از موضوعات مورد بحث در جلسه مذکور عنوان کرد.

این مسئول با بیان اینکه مطالبات شهرداری از جمله موارد مورد بحث در شهرداری بود، تصریح کرد: شهرداری اهرم لازم را برای اخذ مطالبات خود ندارد و دولت باید کمک کند.

وی مطالبات شهرداری رشت را بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان ذکر کرد و یادآور شد: موضوع عوارض تخلفات مربوط به راهنمایی و رانندگی که ۶۰ درصد جرایم این تخلفات باید به شهرها پرداخته شود، از موضوعات مطرح شده در جلسه وزارت کشور بود.

جمشیدی‌چناری در ادامه خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی هستیم که عرصه برای هر گونه بحث حاشیه‌‌دار و کم‌ارزش تنگ است و باید رد کنار افراد متخصص کاری ماندگار برای شهر انجام دهیم و نباید درگیر کارهای حاشیه‌ای شویم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت از تهیه چند طرح منظوره برای رشت خبر داد و یادآور شد: باید کاری کنیم تا رشت تبدیل شهری ممتاز در کشور شود.

وی، دفع روان‌آب‌های سطحی، آسفالت، زیباسازی، تکمیل ساختمان اداری و فرهنگی شهرداری رشت و… را از اولویت‌های شورا و شهرداری در سال ۹۳ عنوان کرد.

جمشیدی‌چناری از برگزاری همایش مشاهیر و مفاخر گیلان در سال ۹۳ خبر داد.

Share