لاهوتی:تامین منافع یک عده‌صاحب نفوذ صف‌های طولانی برنج را رقم زد

دیار میرزا :عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از کاهش تعرفه واردات برنج گفت: کمبود برنجی در بازار وجود ندارد بلکه تأمین منافع یک عده صاحب نفوذ صف‌های طولانی را برای گرفتن برنج به وجود آورده است مهرداد بائوج‌لاهوتی،با تأکید بر اینکه کمبود برنجی در بازار وجود ندارد گفت: واردات برنج در شرایطی […]

واحدهای مسکن مهر در سراسر کشور با مشکل نبود خدمات زیرساختی ضروری مواجه هستند

دیار میرزا :عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از کاهش تعرفه واردات برنج گفت: کمبود برنجی در بازار وجود ندارد بلکه تأمین منافع یک عده صاحب نفوذ صف‌های طولانی را برای گرفتن برنج به وجود آورده است

مهرداد بائوج‌لاهوتی،با تأکید بر اینکه کمبود برنجی در بازار وجود ندارد گفت: واردات برنج در شرایطی که تولید داخلی جوابگوی مصرف‌کننده است نباید صورت بگیرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمبود برنج در کشور سالیانه در حدود ۱۴ هزار تن بوده افزود: واردات باید با تولید همسو باشد در غیر این صورت، کاهش تعرفه واردات برنج بلایی که اکنون دامن شالی‌کاران و تولید داخلی را گرفته است فراگیر خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از کاهش تعرفه واردات برنج گفت: کمبود برنجی در بازار وجود ندارد بلکه تأمین منافع یک عده صاحب نفوذ صف‌های طولانی را برای گرفتن برنج به وجود آورده است.

وی با بیان این مطلب که هیچ‌گونه کمبودی در کشور برای برنج وجود ندارد تصریح کرد: لغو واردات برای مدتی دست سودجویان را برای افزایش قیمت‌ها باز کرده است.

resized_274833_504

این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر اینکه بازار داخلی با تولید داخل کشور تأمین می‌شود گفت: اقدام دولت برای واردات به هیچ‌وجه منطقی نبوده چرا که با این تصمیم،برنجی به مراتب با کیفیت پایین‌تر و قیمتی بالا که قابلیت مقایسه با تولید داخلی را ندارد وارد بازار می‌شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس ادامه داد: بیش از هزار هکتار زمین برای کاشت برنج در داخل کشور وجود دارد که در سایه بی‌توجهی مسئولان و نبود نظارت تغییر کاربری داده و به ویلا‌های مجهز تبدیل شده‌اند که متأسفانه اثرات نامطلوب آن بر اقتصاد در آینده نمود خواهد کرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: در صورتی حمایت از شالیکار از سوی مسئولان صورت بگیرد و همچنین دست سود‌جویان و صاحبان منافع کوتاه شود می‌توان علاوه بر تأمین بازار داخلی به صادرات برنج ایرانی نیز امیدوار بود و به این ترتیب زمینه ارز‌آوری برای کشور را محقق کرد

Share