استاندار گیلان؛

شهرداری بندرانزلی پروژه های خوبی اجرایی کرده | پرونده ثبت جهانی ماسوله در جریان است

به گفته استاندار گیلان، شهرداری بندرانزلی پروژه های خوبی اجرا کرده که یکی از آنها سنگفرش پل قدیمی این شهر است که جاذبه گردشگری برای شهروندان و گردشگران ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی عصر امروز( شنبه) در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهری بندرانزلی و در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های متعدد استان بیان کرد: تاکنون ۴۵۰ عرصه در زمینه‌های مختلف شناسایی شده است که ۳۰ عرصه مربوط به گردشگری و میراث فرهنگی است و برای ۲۸ مورد آن مجوز بی‌نام صادر شده و آماده سرمایه‌گذاری است.

وی گفت: ۵۰۰ جشنواره فرهنگی با هدف معرفی فرهنگ و تمدن استان برنامه‌ریزی شده و این استان رتبه نخست در ثبت رویدادهای گردشگری کشور را از آن خود کرده است.

استاندار گیلان با اشاره به تلاش فراوان در راستای ثبت جهانی منظر تاریخی ماسوله گفت: پرونده ثبت جهانی ماسوله در جریان است و تنها چند نقص کوچک بر آن وارد است که بزودی مرتفع می شود تا شاهد ثبت جهانی اثری دیگر برای گیلان باشیم.

به گفته عباسی در حال حاضر سه هزار و ۱۷۶ واحد اقامتی با حدود ۵۰ هزار تخت در استان وجود دارد که شامل ۱۱۵ واحد آن هتل، ۵۱ هتل آپارتمان، ۱۰۲ مجتمع گردشگری، ۱۹ واحد مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۱۷۱ اقامتگاه بومگردی، پنج واحد اقامتگاه سنتی و ۲ هزار و ۶۶۰ خانه مسافر است.

وی ادامه داد: شهرداری بندرانزلی پروژه های خوبی اجرا کرده که یکی از آنها سنگفرش پل قدیمی این شهر است که جاذبه گردشگری برای شهروندان و گردشگران ایجاد کرده است.

استاندار گیلان تصریح کرد: هم اینک ۲ پروژه کنار گذر بندرانزلی و تعریض خیابان بایندر در دست اجراست که در صورت بهره‌برداری تا پایان امسال ۲۰ درصد بارترافیکی شهر به این مسیر هدایت خواهد شد.

Share