نماینده رودسر و املش

بوم‌گردی یکی از طرح‌های اثرگذار اشتغال‌زایی است و سبب توقف مهاجرت روستائیان می‌شود

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: به‌علت بی‌توجهی و بعضاً غفلت برخی مسئولان روستاهای گیلان به‌علت مشکلات و نبود درآمد کافی‌ به محلاتی خالی از سکنه تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، اسدالله عباسی، عضو هیئت رئیسه مجلس بوم‌گردی اظهار داشت:‌ طرح‌های گردشگری موسوم به بوم‌گردی از ظرفیت‌های بسیار زیادی جهت ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی برخوردار است و می‌تواند از مهاجرت بی‌رویه روستائیان در استان‌هایی نظیر گیلان جلوگیری کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس بوم‌گردی را یکی از طرح‌های اثرگذار اشتغال‌زایی در گیلان خواند و بیان کرد:‌ از آن‌ جا که این استان شمالی از چشم‌اندازها و نعمات فراوان طبیعی برخوردار است می‌توان با اجرای صحیح طرح‌های گردشگری ضمن ایجاد توسعه به ارتقای سطح درآمدی مردم نیز کمک کرد.

عباسی به مهاجرت‌ بی‌رویه‌ روستائیان در گیلان که از سال‌های قبل شروع شده و ‌تاکنون نیز ادامه پیدا کرده اشاره کرد و افزود: به‌علت بی‌توجهی و بعضاً غفلت برخی مسئولان، روستاهای گیلان به‌علت مشکلات و نبود درآمد کافی‌ به محلاتی خالی از سکنه تبدیل شدند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس بوم‌گردی را از طرح‌های بسیار خوب جهت متوقف کردن روند تصاعدی مهاجرت روستائیان دانست و ابراز داشت: تعریف یک منبع درآمدی جدید برای روستائیان استان گیلان در حوزه گردشگری می‌تواند از گسیل آنان به سمت شهرها جلوگیری به‌عمل آورد.‌

وی با تأکید بر اینکه در گیلان کشاورزی آنچنان که باید برای روستائیان صرفه اقتصادی ندارد تصریح کرد:‌ با ایجاد بسترهای فرهنگی جهت راه‌اندازی طرح‌های بوم‌گردی و اعطای تسهیلات لازم به متقاضیان می‌توان به رونق هر چه بیشتر صنعت گردشگری و توریسم در گیلان امیدوار بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توجه یک سویه به مقوله بوم‌گردی در گیلان را امری اشتباه دانست و بیان کرد:‌ گردشگری تنها یکی از پتانسیل‌های گیلان محسوب می‌شود بنابراین نباید با تمرکز بودجه و اعتبارات در این بخش از دیگر توانمندی‌های استان غافل شویم.

عضو هیئت رئیسه مجلس ضمن بیان این مطلب که تا دهه ۸۰ گیلان را تنها یک استان کشاورزی قلمداد می‌کردند عنوان کرد:‌ به علت کم‌ توجهی نسبت به استقرار صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در گیلان،‌ جوانان برای پیدا کردن شغل مناسب از مناطق روستایی به شهرها مهاجرت کردند.

عباسی توقف و ورشکسته شدن بسیاری از صنایع گیلان در طول دهه‌های گذشته را متذکر شد و بیان داشت:‌ عواملی نظیر تعطیلی کارخانجات و واحدهای صنعتی نظیر ریسندگی و بافندگی در گیلان،‌ و نبود زمین‌های زراعی بر مبنای سرانه افراد در خالی شدن روستاها مؤثر بوده‌اند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس لزوم نگاه متوازن و دقیق مسئولان اجرایی گیلان به ظرفیت‌های عدیده اقتصادی گیلان را ضروری اعلام کرد و ‌گفت:‌ برای توسعه گیلان و رسیدن به یک نقطه مطلوب، ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در کنار حمایت از دیگر حوزه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

Share