در دیدار بانوان شاغل در استانداری به مناسبت روز زن با استاندار گیلان معرفی شد؛

صابره صلاح کار معاون اداره کل روستایی و امور شوراهای استانداری گیلان شد

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم تبیین سیره متعالی فاطمی در جامعه گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی؛ بانوان در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، علمی و فرهنگی خوش درخشیدند و همواره حضور موثری در تمامی عرصه‌ها دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی در دیدار بانوان شاغل در استانداری که به مناسبت روز زن برگزار شد؛ با تبریک ولادت زهرا (س) و گرامیداشت مقام زن، حضرت فاطمه را الگوی زنان عالم و اسوه اخلاق خواند و افزود: درمیان زنان برگزیده عالم، تنها حضرت زهرا (س) توانست لقب ام‌ابی‌ها را داشته باشد و بر این اساس برای زنان جهان بشریت نمونه شود.

وی نامگذاری ولادت این بانوی مطهره بعنوان روز مادر را امری پسندیده خواند و گفت: سیره عملی و اخلاقی ایشان باید سرلوحه زنان باشد.

عباسی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) دفاع از حق و ولایت را با شجاعت دنبال کرد و در راه ایستادگی به آرمان‌های ناب اسلامی، به شهادت رسید و در اذهان زنده و در تاریخ، ماندگار شد.

وی با بیان اینکه راه ملت ایران، راه ولایت است، به وصیت نامه معمار کبیر انقلاب به‌عنوان نقشه راه میهن اسلامی اشاره کرد و افزود: ایشان در وصیت نامه خود بر تمسک به قرآن و عترت تاکید داشته اند.

استاندار گیلان اظهار داشت: کسانی که امام خمینی (ره) را پیشوا و رهبر خود قرار دادند، توانستند مستحکم و استوار به تعالی برسند و آنان که از این مسیر خارج شدند، از مسیر پیشرفت دور گشتند.

وی با بیان اینکه زنان امروز با الگو قرار دادن حضرت زهرا (س) در همه مناصب سیاسی، فرهنگی و اجتماعی موفق هستند، گفت: پیش از انقلاب اسلامی حضور زنان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی اندک بود اما پس از پیروزی انقلاب؛ زنان در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، علمی و فرهنگی خوش درخشیدند و همواره حضور موثری در تمامی عرصه‌ها دارند.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: در هرحوزه‌ای که بانوان حضور داشته باشند، مسئولیت خود را به‌درستی و با کیفیتی ممتاز به انجام می‌رسانند و در بررسی‌های به‌عمل آمده فساد اداری نیز در جامعه بانوان شاغل، بسیار اندک است.

وی با اشاره به توانمندی بانوان شاغل در استانداری و میزان تاثیرگذاری آنان در بهبود فضای اداری، گفت: به تحویل پست‌های مدیریتی به بانوان و نیز شایسته سالاری در اعطای پست‌های مدیریتی توجه خواهیم کرد.

عباسی بر لزوم فضاسازی و فراهم کردن بسترهای فعالیت بهتر بانوان در محیط اداری تاکید کرد و افزود: باید به زنان و مردان در جامعه به یک میزان اهمیت داد.

نماینده عالی دولت در استان به نقش محوری زنان در جامعه تاکید و بیان کرد: استحکام جامعه در گرو تحکیم و انسجام در نهاد خانواده است و خانواده نیز حول محور زن بعنوان نقطه کانونی می‌چرخد.

وی ارائه بسته‌های فرهنگی و ساخت فیلم‌هایی با محتوای ناسالم از سوی دشمنان برای تخریب نظام خانواده را مورد بحث قرار داد و گفت: دشمنان می‌دانند که زنان در ایران اسلامی، متاثر از اندیشه‌های دینی و انقلابی، نقش محوری دارند.

استاندار گیلان موفقیت مردان در جامعه را مرهون حضور و پشتیبانی مادران و همسران آنان خواند و گفت: در دوران دفاع مقدس نیز شاهد رشادت و نقش آفرینی زنان در اعزام نیرو به جبهه‌های حق علیه باطل و پشتیبانی از آنان بوده‌ایم که این امر نشان از الگوگیری از جریان فکری و سیره عملی حضرت زهراست.

وی همچنین به نقش محوری زنان در عرصه پزشکی و پرستاری در دوره شیوع کرونا اشاره و تلاش‌های آنان را ستودنی ذکر کرد.

در این مراسم شماری از بانوان به بیان مطالبات و دغدغه بانوان شاغل در استانداری گیلان پرداختند.

قابل ذکر است که حکم انتصاب صابره صلاح کار به عنوان نخستین بانو در حوزه ستادی استانداری در جایگاه معاونت امور دهیاری‌ها و شوراهای اداره کل روستایی و امور شوراهای استانداری به وی اعطا شد.

Share