فرماندار رودسر؛

منابع طبیعی گیلان در اجرای طرح سالم‌سازی دریا همراهی نمی‌کند

فرماندار رودسر با اشاره به‌ضرورت تعبیه کانکس برای نیروهای هلال‌احمر، گفت: مشکل این است که سازمان منابع طبیعی مجوز تعبیه و ایجاد زیرساخت کانکس را نمی‌دهد و در واقع برای اجرای طرح سالم‌سازی دریا همراهی نمی‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «محمد حیدری در جلسه ساماندهی سواحل شهرستان رودسر با اشاره به اینکه این شهرستان به لحاظ سازه‌ای و وجود تجهیزات در ساحل در آمادگی به سر می‌برد، گفت: در سنوات گذشته میراث‌فرهنگی محدثاتی مثل اقامتگاه و سرویس بهداشتی و … را در شهرستان ساخت که اکنون رها شده و متولی ندارد.

وی با بیان اینکه شهرداران ما اعلام آمادگی کردند که اگر حق انتفاع سازه‌های رها شده در شهرستان به آن‌ها داده شود امر نگهداری آن را بر عهده می‌گیرند، تصریح کرد: این محدثات در حریم سواحل ساخته شده اما الان رها شده‌اند و به خلوتگاه معتادان تبدیل شده و اگر حق انتفاع به شهرداران داده شود هزینه تعمیر و نگهداری آن را پرداخت می‌کنند.

فرماندار رودسر با بیان اینکه آزادسازی سواحل نباید منجر به رهاسازی آن شود خاطرنشان کرد: بایدونبایدهای برنامه‌ای توسعه‌ای باید مشخص شود.

حیدری افزود: سواحل متنوع طبیعی در شهرستان رودسر داریم که پتانسیل و ذخیره شهرستان محسوب می‌شوند و برای توسعه آن نیز سرمایه‌گذار داریم؛ اما بروکراسی اداری محیط‌زیست و منابع طبیعی سرمایه‌گذاران را فراری داده است؛ لذا درخواست داریم پیگیری و رفع این معضل در سطح ملی مطرح شود.

فرماندار رودسر با اشاره به‌ضرورت تعبیه کانکس برای نیروهای هلال‌احمر گفت: مشکل این است که سازمان منابع طبیعی مجوز تعبیه و ایجاد زیرساخت کانکس را نمی‌دهد و در واقع برای اجرای طرح سالم‌سازی دریا همراهی نمی‌کند.

وی با اشاره به آورده‌های مالی برنامه‌های جانبی در سواحل گفت: گردش مالی دو روز آفرودها اندازه ۳ ماه بودجه شهرستان رودسر است و اگر به این برنامه‌ها بهای بیشتری بدهیم زمینه توسعه و اشتغال شهرستان را فراهم می‌کند.

Share