فرماندار رودسر اعلام کرد:

اقامت بالغ بر ۶۷ هزار مسافر نوروزی در رودسر | کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در شهرستان

محمد حیدری از اصلاح هندسی معابر و اجرای روشنایی در محور چابکسر به رودسر خبر داد و بیان کرد: با نصب علائم جدید راهنمایی و رانندگی و ایمن‌سازی جاده‌ها و استقرار پلیس راهور شاهد کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در شهرستان بودیم؛ این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته سه فوتی داشتیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار رودسر، با بیان اینکه همزمان با طرح نوروزی ۶۷ هزار و ۳۹۱ مسافر در هتل‌ها و اقامتگاه‌ها و مدارس شهرستان اقامت داشتند، خاطرنشان کرد: شاهد افزایش اقامت مسافران نوروزی نسبت به سنوات گذشته بودیم.

محمد حیدری با اشاره به ورود ۴۸۶ هزار و ۳۱۲ خودرو به شهرستان رودسر از ابتدای طرح نوروزی تاکنون، اظهار کرد: محور رامسر – چابکسر یکی از پرترددترین محورهای ورودی استان گیلان است.

وی با بیان اینکه شهرستان رودسر ۳۳ درصد کل ترددهای استان گیلان در تعطیلات نوروز را به خود اختصاص داده است، افزود: با اقدامات انجام شده طی ۶ ماه گذشته، شاهد افزایش ایمنی تردد در محورهای شهرستان بودیم.

فرماندار رودسر از اصلاح هندسی معابر و اجرای روشنایی در محور چابکسر به رودسر خبر داد و بیان کرد: با نصب علائم جدید راهنمایی و رانندگی و ایمن‌سازی جاده‌ها و استقرار پلیس راهور شاهد کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در شهرستان بودیم؛ این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته سه فوتی داشتیم.

حیدری با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی تصادفات منجر به خسارت و ۳۶ درصدی تصادفات جرحی، عنوان کرد: در نیمه نخست سال گذشته بالاترین آمار فوتی‌ها و جرحی‌های تصادفات جاده‌ای و داخل شهر را داشتیم، اما این شرایط مدیریت شد و وضعیت خوبی داریم.

فرماندار رودسر با اشاره به برگزاری ستاد خدمات سفر شهرستان و ایجاد هماهنگی با دستگاه‌ها با محوریت جمع‌آوری پسماند، عنوان کرد: به اذعان مسافران، وضعیت شهرستان مناسب بود و بخشداران و شهرداران و دهیاران به صورت روزانه مکلف به جمع آوری پسماند در مسیرهای اصلی و فرعی بودند.

وی در ادامه به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) با تعطیلات نوروزی و روز طبیعت اشاره و اظهار کرد: با هماهنگی اصناف و در چارچوب قانون، خدمات‌رسانی به مسافران انجام می‌شود؛ البته مردم مانند همیشه حرمت ماه رمضان و عزای اهل بیت (ع) را نگه می‌دارند.

حیدری از برپایی نمایشگاه‌ای صنایع دستی در مناطق گردشگری شهرستان خبر داد و اضافه کرد: بازدید مسافران نوروزی از این نمایشگاه‌ها بسیار زیاد بود.

وی در پایان ضمن گرامیداشت یوم الله ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی، به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی رهبر انقلاب اشاره کرد و متذکر شد: باید ظرفیت همکاری مردم با مجموعه دولت را به حداکثر برسانیم؛ دولت نیز در راستای قانون و احکام برنامه و شعار سال، افزایش مشارکت بخش خصوصی را جزء تکالیف خود می‌داند.

فرماندار رودسر گردشگری را یکی از حوزه‌های تحقق شعار سال در استان گیلان و شهرستان رودسر دانست و عنوان کرد: در بخش شیلات هم با کمک مردم می‌توانیم زمینه‌های تحقق اقتصاد دریامحور را فراهم کنیم که در این بخش، نیازمند احداث اسکله صیادی در شهرستان هستیم. دولت نیز علاقمند به جذب سرمایه‌گذاران در بخش‌های سلامت و صنعت برق و احداث نیروگاه‌ها و پست‌های فشار قوی و… است.

Share