فرماندار رودسر خبر داد؛

پیش بینی اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی برای سد پلرود از محل سفر رئیس جمهور

فرماندار رودسر، با بیان اینکه تکمیل قطعه یک و قطعه دو لازمه آبگیری سد در سال جاری است، خاطرنشان کرد: علاوه بر اعتبارات استانی و وزارتخانه ای، ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهور به گیلان پیش بینی شده است تا بتوانیم در سال جاری شاهد آبگیری شد باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد حیدری امروز، ۴ فروردین ماه در دیدار با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان، پیرامون تصفیه خانه طول لات و پروژه سد پلرود، اظهار کرد: مصوبات شورای تامین شهرستان رودسر جامع و مانع بوده و باید اجرایی شود.
وی با اشاره به احراز عملکرد دستگاه‌های همکار و کم کار در اجرای مصوبات شورای تامین، افزود: در صورت اجرای این مصوبات، دوسوم مشکلات پروژه سد پلرود حل می‌شود.
فرماندار رودسر، با تاکید بر لزوم پیگیری سد پلرود در سطوح بالای مدیریتی استان، تصریح کرد: سد پلرود یک پروژه ملی است و بزرگترین پروژه شرکت آب منطقه‌ای در شرق گیلان به شمار می‌رود لذا باید آبگیری آزمایشی را در سال ۱۴۰۳ دنبال کنیم.
حیدری، با اشاره به مشکلات اهالی روستای آزارکی، بر لزوم استفاده از اهرم قانون برای رفع معارضین تاکید کرد و متذکر شد: مشکلی در بخش مصالح نداریم.
وی با بیان اینکه تکمیل قطعه یک و قطعه دو لازمه آبگیری سد در سال جاری است، خاطرنشان کرد: علاوه بر اعتبارات استانی و وزارتخانه ای، ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهور به گیلان پیش بینی‌شده است تا بتوانیم در سال جاری شاهد آبگیری شد باشیم.
فرماندار رودسر با اشاره به مشکلات معدن پرشو، معدن پلرود و جاده جایگزین، اضافه کرد: به زودی نسبت به واگذاری املاک تملک شده به آب منطقه‌ای و جابجایی اهالی روستا اقدام می‌شود.
وی بیان کرد: اداره کل منابع طبیعی استان نیز باید به تعهدات خود در جهت تعیین جاده جایگزین و پلاک‌گذاری و قطع درختان و درختکاری در مناطق مشخص عمل کند. با کمک مهندس مشاور، اقدام قانونی برای اجرای طرح تثبیت زمین و مقاوم سازی روستا نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

Share