در جمع خبرنگاران عنوان شد؛

از برگزاری جشن وصال در سراسر گیلان تا جنگ شادی در پیاده راه فرهنگی رشت

مدیرکل و معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان پیش از ظهر یکشنبه به تشریح برنامه های هفته ازدواج و اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه ازدواج جوانان پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته ازدواج و با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه جوانان نزدیک به یک دهه شورای عالی جوانان تعطیل بود که در سال ۱۴۰۱ به دستور رئیس جمهور این شورا دوباره آغاز به کار کرد.

جهانبخش آرمان با اشاره به تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان در استان‌ها گفت: مصوبات خوبی را در این ستاد داشتیم و برای اولین بار در استان گیلان از دستگاه‌هایی که دارای مکان‌های تفریحی هستند خواسته شد که این امکان را در اختیار جوانان برای برگزاری جشن ازدواج قرار دهند که تا الان ۴۸ مورد در گیلان اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به اهمیت حوزه جوانان تصریح کرد: برای امور جوانان ۲۸ دستگاه تکلیف همراهی و اجرایی دارند.

آرمان با اشاره به اینکه برنامه‌های خیلی خوبی در هفته ازدواج در گیلان برگزار خواهد شد، افزود: جشن وصال از برنامه‌های ویژه در این هفته است که در شهرهای شفت، انزلی، رشت، خمام، ماسال، آستارا، تالش، رضوانشهر، رودبار، فومن برگزار خواهد شد.

تشریح برنامه های هفته ازدواج

 معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان نیز در خصوص اهم برنامه‌های برگزار شده و در دست اقدام اداره کل ورزش و جوانان گیلان در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: تشکیل ستاد هفته ازدواج، برگزاری جلسه ساماندهی امور جوانان به ریاست استاندار گیلان با محوریت هفته ازدواج، برگزاری ستاد شهرستانی ساماندهی امور جوانان با محوریت هفته ازدواج، برگزاری ۱۰ جشن وصال در رشت، فومن، ماسال، انزلی، شفت، خمام، آستارا، رودبار، رضوانشهر و تالش از جمله برنامه‌ها است.

فیروز عزت دوست همچنین از برگزاری مشاوره‌های رایگان توسط مراکز مشاوره اداره کل ورزش و جوانان در هفته ازدواج، نشست با مراکز مشاوره اداره کل، افتتاح ۲ مرکز در رشت و تالش در هفته ازدواج  خبر داد و گفت: همایش بزرگ ازدواج و خانواده در چهارم تیرماه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های اداره کل ورزش در هفته ازدواج به جهت ترویج هر چه بیشتر امر حسنه ازدواج می‌باشد، گفت: برگزاری ۵ جشنواره بزرگ بومی، محلی در شهرستان‌های تالش، ماسال، سیاهکل، رودبار و لاهیجان، برگزاری ایستگاه مشاوره رایگان در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت در هفته ازدواج، برگزاری مراسم تجلیل از خادمین امر ازدواج استان گیلان، برگزاری مشاوره‌های رایگان در خانه ازدواج استان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل ازدواج در هفته ازدواج، بازدید از مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره و تقدیر از برترین‌ها و مراکز فعال در هفته ازدواج از جمله برنامه‌های هفته ازدواج در گیلان است.

عزت دوست همچنین از برپایی جنگ شادی به مناسبت آغاز هفته ازدواج خبر داد و گفت: جنگ شادی در پیاده راه فرهنگی رشت در سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار می‌شود.

عزت دوست از برگزاری جشن‌های وصال اداره کل ورزش و جوانان گیلان در هفته ازدواج خبر داد و گفت: برگزاری جشن‌های وصال با شعار «آسان و آسمانی» در شهرستان‌ها و جشن وصال ۴۰ دانشجو در سالن نامجو رشت برگزار می‌شود.

Share