امام جمعه آستارا؛

دولت سیزدهم تا امروز در زمینه اقتصاد داخلی توفیق آنچنانی نداشته | نقدهای دلسوزانه تخریب نیست

باقری ارومی بیان کرد: دولت سیزدهم تا امروز در زمینه اقتصاد داخلی توفیق آنچنانی نداشته است و نقد های دلسوزانه تخریب نیست، از نقد کردن دولت نترسید، این دولت انقلابی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد باقری ارومی امام جمعه شهرستان در مکان مصلی برگزار شد.

 حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در ابتدای خطبه اول نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به آیات ۲۷ تا ۳۰ سوره مبارکه نازعات در گسترش جهان و زمین توسط خالق یکتا بیان کرد: اولین خانه ای که پروردگار در جهان بنا کردند کعبه بود و طواف بزرگترین الگو برای حرکت به سوی خودسازی و نزدیکی به معبود است.

امام جمعه شهرستان در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به سالروز شهادت آیت الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام و انقلاب اسلامی بیان کرد: عدل یکی از صفات و شاخصه های الهی و یکی از اصول پنجگانه دین اسلام و تشیع است و در صورت بروز این صفت در انسان ها، نزدیکی به پروردگار اتفاق می افتد.

باقری ارومی عدل و عدالت را در دنیای امروز در کتار مساوات و برابری دانست و تصریح کرد: گسترش عدالت در جامعه، در واقع اسلام را گسترانده و باید این صفت نیک الهی همواره اجرا شود.

ارومی با تاکید بر لزوم رضایتمندی مردم از دستگاه قضا در خدمت رسانی این نهاد عدالت گستر بیان کرد: تکریم ارباب رجوع همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و تمامی خدمتگزاران صدیق این نظام مقدس باید این مقوله را سرلوحه کار خود قرار بدهند.

خطیب جمعه آستارا با تبریک سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: عمده کار تبلیغ دین بر عهده مبلغین و روحانیت معظم است و این همان کار انبیا الهی بوده و باید اهمیت وظیفه تبلیغ را به طور کامل درک کنیم.

وی با اشاره به لزوم صرفه جویی در مصرف آب و برق بیان کرد: امروزه همه زندگی ما وابسته به برق و مایه حیات است و مدیریت مصرف انرژی باید اولویت مهم تمام جامعه باشد، صرفه جویی باید تبدیل به فرهنگ شده و درست مصرف کردن یک الگو در جامعه باشد.

باقری ارومی با اشاره به افزایش قیمت برخی کالاها در هفته های اخیر تصریح کرد: این گرانی فقط تقصیر دولت نیست، عوامل داخلی و خارجی مانند تحریم های ظالمانه دشمن، جنگ روسیه و دشمن به عنوان تولید کنندگان گندم، افرایش قیمت جهانی گندم، کوتاهی های مسئولان گذشته، انحصار طلبی در برخی کالاها، کم توجهی به مقوله فرهنگ و دیگر موارد از عواملی بوده که باعث افزایش قیمت ها شده و باید با مدیریت جهادی مقابل افزایش مهار گسیخته کالاها ایستاد.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم تا امروز در زمینه اقتصاد داخلی توفیق آنچنانی نداشته است و نقد های دلسوزانه تخریب نیست، از نقد کردن دولت نترسید، این دولت انقلابی است و باید از آن حمایت کنیم تا بتوان مسیر رشد و توسعه کشور فراهم شود.

باقری ادامه داد: دولت سیزدهم در ارتباط با رسانه ضعیف عمل کرده و باید به طور مداوم با بهره گیری از ظرفیت بزرگ رسانه با مردم در ارتباط مستقیم باشد و نواقص را برطرف کند، دولت انقلابی با حضور مجموعه ای از نیروهای انقلابی باید دست به دست هم داده و با اتحاد و همدلی اجازه هیچ غلطی را به دشمن نخواهد داد.

برپایی میز جهادی خدمت و ارائه مشاوره حقوقی رایگان توسط ریاست دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان به همت کانون بسیج حقوقدانان سپاه ناحیه و مرکز وکلای قوه قضاییه شهرستان به مردم به مناسبت هفته قوه قضاییه از دیگر برنامه های ستاد نماز جمعه شهرستان در این هفته بود.

Share