امام جمعه آستارا؛

دیری نخواهد پایید که موشک های انصارالله و حزب الله قلب تل آویو را هدف قرار خواهد داد

نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد باقری ارومی در مصلی این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به عوامل سعادتمندی انسان اظهار کرد: نیت خیر برای مومن او را به سوی عمل صالح هدایت می کند.

حجت الاسلام باقری ارومی با اشاره به کبر و تکبر و تواضع به عنوان صفت های نیک و بد تاثیر گذار در عمل انسان بیان کرد: انسان با کنترل خصلت های غضب و شهوت، از مسیر مشخص شده خداوند و حدود الهی خارج شده و خود را به هلاکت می رساند.

وی با اشاره به خشم خداوند در مقابل کافران، متجاوزان و خوارج از حدود الهی تصریح کرد: غضب ایمان را فاسد می کند و در این گونه مواقع فرد بدون ایمان دچار خشم خداوند خواهد شد.

 باقری ارومی غضب را کلید اقدام به اعمال زشت و ناپسند دانست و بیان کرد: با ورود شیطان، حالات غضب انسان را اسیر خود کرده و در نهایت با فعال شدن نفس لوامه پشیمانی را برای او به ارمغان خواهد آورد.

خطیب جمعه آستارا با انتقاد از انفعال کشورهای عربی در قبال ظلم رژیم غاصب صهیونیستی به ملت مظلوم فلسطین تصریح کرد: در این مورد باید شاهد غضب این کشورها در مقابل دشمن شویم که متأسفانه با رویکرد منفعلانه آنها، هر روز شاهد اتفاقات ناراحت کننده برای غزه مظلوم هستیم.

امام جمعه بندر آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به، ولادت با سعادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها اظهار کرد: ایشان در نهضت امام حسین(ع) و قیام عاشورا با صبر و استقامت مثل یک کوه استوار بودند و باید همواره از سیره این بانوی وارسته اسلام الگو گرفت.

باقری ارومی با اشاره به مناسبت روز ولادت ایشان به عنوان روز پرستار بیان کرد: پرستاران قشر زحمتکش درمان هستند و همواره قدردان رفتار خوب، حسن خلق و زحمات این عزیزان هستیم و باید حق و حقوق پرستاران همواره به درستی پرداخت شود.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته بسیج بیان کرد: بسیج یک اعتقاد و باور بوده و حقیقت و معنا و مفهوم آن همواره بیش از ظاهرش بوده است و امروز شاهد نقش و کارکرد تفکر بسیج در تمام حوزه ها هستیم.

خطیب جمعه آستارا ادامه داد: در قضیه سیل اخیر این شهرستان شاهد حضور پر رنگ بسیجیان بودیم و امروز زحمات این عزیزان در برقراری امنیت در کنار پلیس بر کسی پوشیده نیست.

باقری با اشاره به اتفاقات اخیر غزه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی از جنایات خود بر علیه زنان و کودکان و مردم مظلوم غزه دست بردار نیست و بمباران بیمارستان و پناهگاه نشان از خوی غیر انسانی اینها است ولی جنگ فرسایشی باعث شکست قطعی این رژیم غاصب خواهد شد.

وی با اشاره به تنها نبودن فلسطین و غزه تصریح کرد: دیری نخواهد پایید که موشک های انصارالله یمن و حزب الله لبنان قلب تل آویو را هدف قرار خواهد داد.

باقری با اشاره به دستور مقام معظم رهبری تحت عنوان سیاست های کلی اقتصاد دریا محور به روسای قوای سه‌گانه در ۹ بند بیان کرد: شایسته نیست که ایران رتبه چهلم جهانی اقتصاد دریا محور را داشته باشد و باید با برنامه‌ریزی مناسب اقتصادی در حوزه دریایی در تنگه هرمز و دریای خزر اقدامات قابل توجهی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: آستارا چهار نوع گمرک فعال دارد ولی متأسفانه آبخور مناسب حضور کشتی های بزرگ را ندارد، چرا پس از ۱۳ سال نباید حوضچه اقتصادی این بندر آمادگی بهره برداری با توان کامل را نداشته باشد؟

امام جمعه بندر آستارا با تقدیر از حضور روز گذشته معاونین استاندار گیلان در این شهرستان برای بررسی مسائل و مشکلات مردم بیان کرد: حضور مسئولان برای حل مشکلات مردم در این شهرستان به آنها دلگرمی داده و پیگیری مشکلات مردم باید اولویت تمام مسئولان باشد.

در نماز جمعه این هفته میز جهادی خدمت دستگاه قضا با محوریت ارتقای فرهنگ عمومی صلح و سازش با حضور محمد جواد هند آبادی قاضی شعبه چهار دادگاه عمومی حقوقی و دادرس دایره اجرای احکام مدنی دادگستری بندر آستارا با هدف حل مشکلات قضایی و حقوقی مردم شهرستان برگزار شد.
در این میز خدمت مشکلات مردم توسط قاضی دادگستری بررسی و دستور پیگیری و رسیدگی به پرونده های مراجعین صادر شد.

Share