در جلسه شورا مصوب شد؛

تصویب لایحه اجاره اتوبوس های رشت به کارخانجات و موسسات | افزایش ۱۵ درصدی نرخ کرایه

لایحه اجاره اتوبوس های شهر رشت به برخی از کارخانجات و موسسات در صحن شورا به رای گذاشته شد و تمامی اعضای شورا به غیر از محمد حسین واثق کارگرنیا و سید حسین رضویان با آن موافقت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد حسین واثق کارگرنیا در یکصد و دومین جلسه علنی شورا با اشاره به ارسال لوایح متعدد با عنوان کمک مالی به گروه های مردم نهاد افزود: این مسئله موجب شده تا برخی از همکاران شورا انتقاد کنند و دبیرخانه شورا بابت چنین هزینه های هنگفتی که قالبا تحت لوایح مالی به شورا ارسال می شود به شهرداری تذکر دهد و همچنین علت اتمام ردیف بودجه کمک های مالی شهرداری رشت پیش از اتمام سال به اطلاع شورا رسانده شود.

اتوبوس های رشت پاسخگوی نیاز شهروندان نیست

کارگرنیا به لایحه اجاره اتوبوس های درون شهری رشت به برخی از کارخانجات اشاره کرد و گفت: در شرایطی فعلی که تعداد اتوبوس های رشت نسبت به استانداردها بسیار کم است، شهروندان به لحاظ حمل و نقل عمومی با مشکلات فراوانی مواجه هستند و در این وضعیت که اتوبوس های رشت پاسخگوی نیاز شهروندان نیست، چطور می توانیم اتوبوس ها را در اختیار شرکت های خصوصی قرار دهیم و در صورتی که این اتفاق رقم بخورد به عنوان منتخب مردم شریف رشت این موضوع را از مراجع ذیربط پیگیری می کنم.

خواب آلودگی راننده اتوبوس مخاطرات جانی برای شهروندان رقم می زند

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه علت تشکیل سازمان اتوبوسرانی در تمامی شهرهای کشور افزود: سازمان اتوبوسرانی نباید این خدمات را از شهر و شهروندان سلب کند و به دلایل مسائل مالی بخواهد این خدمت را به کارخانه ای که درآمدهای هنگفت دارد ارائه کند.

کارگرنیا با بیان اینکه در حال حاضر شهر رشت حدود ۳۶ دستگاه اتوبوس در اختیار دارد افزود: اگر سازمان قصد درآمد زایی دارد باید از ایستگاه های سی ان جی استفاده کند و سی ان جی ها می توانند بالاترین درآمدها را برای یک شهر داشته باشند و از منظر دیگر هم اگر بخواهیم اجاره اتوبوس ها را نقد کنیم، یقینا وقتی راننده ای ساعت چهار صبح برای ارائه خدمت به یک کارخانه خصوصی فعالیتش را آغاز می کند ، پس از آن با خستگی و خواب آلودگی مواجه می شود و ممکن است در زمان حضور در سطح شهر به واسطه خواب آلودگی برای جان و امنیت شهروندان مخاطراتی رقم بخورد و برای بنده حفظ سلامت شهروندان در برابر دریافت ماهیانه یکصد و پنجاه میلیون تومان از محل اجاره اتوبوس ها به کارخانجات بسیار با اهمیت تر است.

وی با تاکید به اینکه ما بین سازمان حمل و نقل و کارخانجات یک پیمانکار وجود دارد و یقینا پیمانکار عایدات مالی از محل اجاره این اتوبوس ها کسب می کند تصریح کرد: در شرایطی که رشت به لحاظ تعداد اتوبوس های درون شهری نمی تواند پاسخگوی نیاز شهروندان باشد و بارها از این بابت گلایه شهروندان را شنیده ایم با این لایحه مخالف هستم.

لایحه اجاره اتوبوس های شهر رشت به برخی از کارخانجات و موسسات در صحن شورا به رای گذاشته شد و تمامی اعضای شورا به غیر از محمد حسین واثق کارگرنیا و سید حسین رضویان با آن موافقت کردند.

در این جلسه لایحه افزایش نرخ کرایه خودروهای درون شهری رشت در شش ماهه دوم سال بررسی شد و اعضای شورا با میانگین افزایش ۱۵ درصدی آن موافقت کردند.

Share