وقتی رسانه ملی از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کند

درخواست کمک مالی صدا و سیما برای ساخت مستند فرهنگ بازیافت!

مجید عزیزی یادآور شد: صدا و سیما یک نهاد ملی است که باید در خصوص فرهنگ‌سازی در جامعه به حاکمیت کمک نماید. مجموعه مدیریت شهری نیز جزیی از حاکمیت است و منافع حاصل از کار مجموعه مدیریت شهری به مردم برمیگردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شصت و دومین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت با حضور اعضای شورا و مدیران شهرداری برگزار گردید.

علیرضا تاج شهرستانی عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری در خصوص کمک به تهیه مستند فرهنگ بازیافت گفت: در جهت کمک به ساخت این مستند و همراهی با قشر هنرمندان، با رییس سازمان فرهنگی برای تسهیل در روند کمک‌رسانی مذاکره کردم. اما از آنجایی که قبل از این نیز سازمان فرهنگی جهت تهیه مستند دیگری به این تهیه کنده کمک نموده بود باید خروجی مستند قبلی در اختیار سازمان قرار گیرد. و از طرفی موضوع مهم تفکیک از مبدا نیز در این مستند گنجانده شود.

سید حسین رضویان عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری با تاکید بر همراهی مدیران صدا و سیما با مجموعه مدیریت شهری یادآور شد: در جلسه‌ای که با مدیران ارشد صدا و سیما داشتم؛ تاکید این مدیران بر همراهی با مجموعه مدیریت شهری بود. صدا و سیما برای ساخت برنامه در مورد سوژه‌های مختلف زمان مشخصی را تعیین میکند؛ اگر بیش از آن قرار است به یک سوژه پرداخته شود از روش مشارکت استفاده می‌کنند. در همین راستا در خصوص مستند فرهنگ بازیافت نیز بخشی از مبلغ را مجموعه مدیریت شهری کمک نماید.

وی در خصوص ساخت سرویس بهداشتی بیان کرد: برای احداث سرویس بهداشتی باید در نیمه اول سال اقدام نمود چرا که در نیمه دوم سال به دلیل شرایط جوی که در شهر وجود دارد کارهای عمرانی به کندی پیش می‌رود.

مجید عزیزی عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر در خصوص کمک مجموعه مدیریت شهری برای تهیه مستند فرهنگ بازیافت گفت: با وجود اینکه صدا و سیما محور فرهنگ‌سازی و جهاد تبیین جهت بهبود شرایط فرهنگی است اما متاسفانه از زیر بار مسوولیت خود شانه خالی میکند؛ و این اعتراض صدا و سیما، افراد دلسوز در امر فرهنگ را دچار دغدغه می‌کند.

وی با تاکید بر ماهیت فرهنگ‌سازی صدا سیما تصریح کرد: امور فرهنگی مانند ساخت یک مستند مستلزم هزینه است اما این هزینه‌ها ماهیتاً باید بر عهده صدا و سیما باشد؛ در حالی که جهت ساخت مستند فرهنگ بازیافت درخواست کمک مالی به مجموعه مدیریت شهری ارایه شده است.

مجید عزیزی یادآور شد: صدا و سیما یک نهاد ملی است که باید در خصوص فرهنگ‌سازی در جامعه به حاکمیت کمک نماید. مجموعه مدیریت شهری نیز جزیی از حاکمیت است و منافع حاصل از کار مجموعه مدیریت شهری به مردم برمیگردد. صدا و سیما و تمام اجزای حاکمیت نیز برای مردم هستند. وقتی نهادی مانند صدا و سیما برای امر فرهنگ‌سازی وجود دارد؛ هزینه کردن مجموعه مدیریت شهری برای تهیه یک مستند غیر الزامی است. همانطور که از استاندار و دیگر دستگاه‌ها انتظار می‌رود در امر پسماند کمک حال مجموعه مدیریت شهری باشند از صدا و سیما نیز انتظار می‌رود چنین هزینه‌هایی را به جهت فرهنگ‌سازی تقبل نمایند.

محسن سماکچی عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به ماهیت کاری اعضای شورا تصریح نمود: اعضای شورای شهر رشت بر اساس مسوولیتی که شهروندان به آن‌ها سپردند، تصمیم گیری می‌کنند. در همین راستا و مسوولیتی که بر عهده اعضای شورا است در خصوص کمک‌های مالی بدون توجه به ارتباط‌ها و بر اساس نظرات تخصصی تصمیم گیری می‌کنند.

وی با اولتیماتوم دادن به مدیران شهرداری ادامه داد: پروژه‌های بیش از یک میلیارد تومان باید از طریق مناقصه انجام شود که همین مسئله یکی از موارد طولانی شدن احداث سرویس بهداشتی است. به جهت تاکید بر اهمیت احداث سرویس بهداشتی در بافت مرکزی شهر، نامه‌ای تنظیم و به رییس شورا و شهردار ارسال و نهایت زمان برای افتتاح این پروژه را پایان نیمه اول سال تعیین کردیم که اگر در این بازه زمانی این پروژه افتتاح نشود با مدیران برخورد خواهد شد.

Share