با حضور جمعی از مردم و مسئولین؛

کتاب «سفر به آستارا» به نویسندگی امام جمعه آستارا رونمایی شد

امام جمعه آستارا و نویسنده این کتاب گفت: ریشه و اساس تربیت و آموزش از سنین کودکی صورت می‌پذیرد و در این دوران اگر ذهن کودک را با مسائل و آموزه‌های صحیح آشنا کنیم در ضمیر آن‌ها نقش خواهد بست و برای همیشه باقی خواهند ماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم رونمایی از کتاب «سفر به آستارا» نوشته «حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان شهرستان مرزی بندر آستارا با حضور جمعی از کودکان و نوجوانان، اولیا و مربیان، هنرمندان و مسئولین ادارات و نهادها برگزار شد.

امام جمعه آستارا و نویسنده این کتاب در حاشیه این مراسم گفت: ریشه و اساس تربیت و آموزش از سنین کودکی صورت می‌پذیرد و در این دوران اگر ذهن کودک را با مسائل و آموزه‌های صحیح آشنا کنیم در ضمیر آن‌ها نقش خواهد بست و برای همیشه باقی خواهند ماند.

وی با بیان اینکه دنیای کودک و نوجوان بسیار حساس و ورود به این عرصه بسیار تخصصی است افزود: شاید ظاهر یک کتاب کودک بسیار ساده و کم حجم به نظر برسد ولی داستان سازی، خلق شخصیت ها، رعایت معیارهای لازم برای معرفی یک الگوی مناسب، متن روان و تصویرگری زیبا و دلچسب چندین ماه زمان لازم دارد که بیانگر اهمیت این کار است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا تأکید کرد: متأسفانه محصولات فرهنگی و کتابهای بسیار نامناسب که بیشتر الگوبرداری نامناسب از شخصیت‌های کارتونی غربی و فقط به منظور اهداف تجاری وارد بازار می‌شود حوزه فرهنگ کودک و نوجوان را تهدید می‌کند که باید با تولید محتوای مناسب جلوی آن‌ها را بگیریم.

باقری ارومی ادامه داد: دشمنان ما سالهاست که با مخاطب قرار دادن کودکان و نوجوانان توسط برخی چهره‌های سرشناس فضای مجازی آسیب جدی به تربیت کودکان ما می‌زنند و به همین جهت بر خودم لازم دیدم برای پاسبانی از حریم خانواده و کودک و نوجوان وارد این عرصه شوم.

کتاب «سفر به آستارا» به معرفی هفت نقطه گردشگری شهرستان مرزی بندر آستارا در قالب خاطرات سفر یک خانواده ایرانی – اسلامی با روایتگری دختر خانواده به نام ایران می‌پردازد و در شانزده صفحه رنگی در قطع وزیری با حمایت شهرداری‌های آستارا و لوندویل، اداره گردشگری، اداره ارشاد، آموزش و پرورش و جمعی از خیرین آستارا منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

Share