مدیرکل منابع طبیعی گیلان خبر داد:

کاداستر ۱.۳ میلیون هکتار از اراضی گیلان | پروژه حدنگاری اراضی ملی و دولتی به اتمام رسید

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، مساحت کاداستر شده در سطح استان اعم از ملی و مستثنیات را یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۳۶۹ هکتار دانست و عنوان کرد: این اراضی به اداره کل ثبت اسناد و املاک گیلان جهت ثبت و بارگزاری و تثبیت و نهایتا اخذ سند مالکیت ارسال شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزابه نقل از ایسنا، میرحامد اختری، با بیان اینکه طرح کاداستر طی ۱۵ سال اخیر در دستور کار است، اظهار کرد: این طرح با همکاری ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و ثبت اسناد و املاک استان در دست اقدام بوده و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد کاداستر اراضی استان به انجام رسیده است.

وی افزود: کاداستر کاربری اراضی را مشخص و مالکیت اراضی ملی و مستثنیات را تعیین می‌کند، زیرا به واسطه خطاهای گذشته در کاربری ها، شاهد اختلاف بین مردم و دولت هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به اقدامات صورت گرفته درخصوص کاداستر اراضی ملی و دولتی در سطح استان گیلان، یادآور شد: پروژه حدنگاری اراضی ملی و دولتی برابر قانون جامع حدنگاری و دستورالعمل و تفاهم نامه‌های مشترک فی ما بین سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در استان گیلان شروع شده و تقریبا تاکنون به اتمام رسیده است.

اختری، مساحت کاداستر شده در سطح استان اعم از ملی و مستثنیات را یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۳۶۹ هکتار دانست و عنوان کرد: این اراضی به اداره کل ثبت اسناد و املاک گیلان جهت ثبت و بارگزاری و تثبیت و نهایتا اخذ سند مالکیت ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در طرح کاداستر اراضی ملی از ۹۰۳ هزار و ۸۲۸ هکتار، ۴۲۲ هزار و ۵۴۰ هکتار آن تبصره ۳ ماده ۲ قانون ملی شدن جنگل هاست، خاطرنشان کرد: کاداستر ۸۴۴ هزار و ۴۹۶ هکتار از اراضی ملی تا ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ منجر به صدور ۱۴۶۸ فقره سند مالکیت به نام دولت جموری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور شده است.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان اجرای کاداستر در استان گیلان را به واسطه موقعیت جغرافیایی و پوشش گیاهی بسیار دشوار دانست و بیان کرد: با مشارکت دستگاه قضایی کاداستر به جاهای خوب رسیده و تا پایان تابستان به اتمام می‌رسد.

Share