مدیرکل آموزش و پرورش با حضور در آستارا؛

هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش گیلان تجهیز می‌شوند

محمدحسین رمضانی تصریح کرد: هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش استان گیلان در سال جاری در قالب طرح مولدسازی با همکاری دستگاه‌های متولی تجهیز می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  محمدحسین رمضانی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در جلسه شورای آموزش و پرورش آستارا اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش یک حرکت به سمت مردمی‌سازی در آموزش و پرورش محسوب می‌شود و ما از ظرفیت تمام اقشار و نهادها در این شورا کمک می‌گیریم.

وی افزود: طرح‌هایی نظیر راهیان نور، راهیان پیشرفت و جشن تکلیف سه‌هزار نفری سال گذشته در سطح استان به اجرا درآمد و طرح‌های آموزش و پرورش دیربازده بوده و زمان زیادی طول می‌کشد تا از این طرح‌ها به هدف تعیین‌شده دست یابیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش شهرستان آستارا را خوب ارزیابی کرد و افزود: ستاد پروژه مهر سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ فعالیت خود را آغاز کرده و آموزش و پرورش شهرستان آستارا برای سال تحصیلی پیش‌رو ۵۲ بازنشسته دارد که در قبال این تعداد بازنشسته، ۵۷ نیروی جدید به بدنه این آموزش و پرورش تزریق می‌شود.

رمضانی ضمن‌قدردانی از حضور فرهنگیان و دانش‌آموزان به‌ویژه رأی‌اولی‌ها در انتخابات، راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن و روز قدس خاطرنشان کرد: فرهنگیان و دانش‌آموزان در روز قدس، ۲۲ بهمن و انتخابات نقش پررنگ و تأثیرگذاری داشته‌اند و مقام معظم رهبری در سخنرانی عیدانه خود به این موضوع اشاره کرده بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خواستار همکاری شهرداری‌ها و اعضای شورای اسلامی با آموزش و پرورش شهرستان آستارا در بحث مولدسازی شد و بیان کرد: تجهیز هنرستان‌ها به تجهیزات کارگاهی باید موردعنایت قرار گیرد و با مولدسازی یا تهاتر و فروش املاک بلاستفاده می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

فرماندار شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: بسیاری از مشکلات عمرانی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان آستارا در اثر اعتماد استاندار گیلان به مدیرکل آموزش و پرورش استان برطرف شده است.

محمدرضا شهاب‌زاده با بیان اینکه شهرستان آستارا در حوزه مباحث فرهنگی در سطح استان و کشور زبانزد می‌باشد، تصریح کرد: اعضای شورای تأمین این شهرستان هم‌چنین شهردار و شورای شهر بیش‌ازپیش دغدغه‌مند مباحث فرهنگی و تربیتی می‌باشند و این یکی از نکات قوت آموزش و پرورش شهرستان آستارا می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در جریان سفر یک‌روزه به شهرستان آستارا ضمن غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهید اردشیر عین‌اله‌زاده، از نحوه برگزاری آزمون شبه‌نهایی مدارس متوسطه دوره دوم بازدید به عمل آورد.

حضور در جلسه مدیران، تشکیل شورای اداری، بازدید از دبیرستان شبانه‌روزی شهید بهشتی و احصای مشکلات و نیازمندی‌های مدارس مناطق روستایی عشایری از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه محمدحسین رمضانی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان و اعضای شورای معاونین اداره‌کل آموزش و پرورش استان به شهرستان آستارا بود.

Share