امام جمعه رشت؛

غرب و یدک‌کشان آنان در اوکراین و غزه به‌قدری خوار و ذلیل شدند که به‌دنبال جبران ضعف خود هستند

امام جمعه رشت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره وابستگی منافع ملی به امید و ایمان ملت گفت: حضور حماسی و حرکت‌های خودجوش مردمی در جامعه ایران نشانه اتحاد دل‌های مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی(ره) رشت با بیان اینکه یکی از حقوق‌های معنوی ما‌ مسلمانان نسبت به یکدیگر حق مهربانی است اظهار داشت: خداوند مهربان است و در تمام سوره‌های قرآن کریم بجز سوره توبه، در آغازِ سوره‌ها به مهربانی خداوند اشاره شده است از این‌رو خداوند نیز بندگانش را به مهرورزی و محبت تشویق می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) هم پیامبرِ رحمت و مهربانی و پناهگاهِ همه مردم بودند افزود: پیامبر اکرم(ص) درباره روابط مومنان نسبت به یکدیگر فرمودند “مومنان در مهربانی و عطوفت نسبت به یکدگیر به‌مانند یک پیکرند و اگر یک جای پیکر دچار درد و مشکل شود، بخش‌های دیگر نیز تب‌دار و دچار مشکل خواهد شد.”

آیت‌الله فلاحتی بیان کرد: در جامعه اسلامی نیز اگر یک نفر با گرفتاری و مشکلی روبه‌رو شد، دیگران وظیفه دارند برای برطرف کردن غم و ناراحتی وی تلاش کنند و خود را غم او شریک بدانند؛ این مهرورزی و مهربانی تاثیرات فراوانی را برای فرد و جامعه در پی خواهد داشت.

امام‌ جمعه رشت با بیان اینکه پیامبر خدا نیز با محبت و روابط عاطفی خود، مردم را به سوی اسلام و آیین خود هدایت کردند افزود: بنابراین یکی از راه‌های جذب و هدایت مردم به سمت دین خدا‌، محبت کردن و مهربانی است.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به‌عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در ۱۰ سال اخیر همواره تاکیدات ویژه‌ای به مسئله تولید داشته و اقتصاد را پیشران برای ارتقاء جایگاه ایران مطرح کردند البته توجه به قیمت اجناس و اقلام موردنیاز و ضروری مردم نیز یکی از دغدغه‌های همیشگی رهبری بوده و برای پاسخ به مطالبه رهبری و رفع دغدغه‌های مردم، همه مسئولان باید تلاش خود را در این حوزه به‌کار گیرند تا قیمت‌ها تثبیت شود اگرچه مردم بصیر می‌دانند که بعضی افزایش قیمت‌ها متاثر از روابط اقتصادی با بعضی کشورها و سایر عوامل است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در کنار توجه و بیان نقاط نورانی انقلاب، به دغدغه‌های مردم هم توجه بسیار دارند و معتقدند به دغدغه مردم باید پاسخ داده شود افزود: مردم ما در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات، ۲۲ بهمن و سایر عرصه‌ها نشان دادند که مردمی بصیرند و آگاهانه در مسیر گام برمی‌دارند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به پانزدهم ماه رمضان و ولادت باسعادت امام حسن مجتبی(ع) ضمن تبریک این روز فرخنده گفت: آن حضرت، سخاوت و کرم را در آن دانستند که انسان به شخص نیازمند کمک کند قبل از اینکه او دست نیاز دراز کند.

امام جمعه رشت با اشاره به ثواب افطاری دادن در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: یکی از چیزهایی که در روز قیامت و در اوایلِ محاسبه مورد توجه خواهد بود در واقع سیراب کردن فرد تشنه و افطاری دادن است.

وی به نکاتی از سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب اشاره و بیان کرد: رهبری فرمودند ۹۰ درصد کالاهای اساسی ملت در داخل کشور تولید‌ می‌شود و در بخش دیگری از سخنانِ خود از فعالیت‌های بخش خصوصی ابراز رضایت کردند و خواستار عملیاتی شدن تفاهم‌نامه‌های اقتصادی شدند که ایران با سایر کشورها طی چند سال اخیر منعقد کرده است و به تاثیرات این تفاهم‌نامه‌ها در اقتصاد کشور اشاره کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره وابستگی منافع ملی به امید و ایمان ملت بیان کرد: با توجه به تاکیدات رهبری، نارسایی‌ها و مشکلات باید به‌گونه‌ای بیان شود که باعث شادی دشمنان و آزرده خاطر شدن دوستان و مردم نشود البته رهبر معظم انقلاب از ضعف تبلیغات نسبت به مظاهر نشاط و امید در جامعه هم گله کردند و فرمودند نشاط ملت، کار و تلاش جوانان و تلاش دانش‌بنیان در عرصه‌های مختلف باید به خوبی بیان و نشان داده شود.

آیت‌الله فلاحتی بزرگنمایی ضعف‌ها و کوچک جلوه دادن پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور را جزو برنامه‌های دشمن طبق بیانات رهبری عنوان کرد و افزود: ملت مسلمان ایران و گیلان مردمی بابصیرت هستند و دشمنان خود را شناخته‌اند و لذا دشمن هیچگاه موفق نخواهد شد.

امام جمعه رشت با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اتحاد دل‌های مردم عنوان کرد: حضور مردم در راهپیمایی‌ها و‌ مراسمات حمایت از مردم غزه و سایر حرکت‌های خودجوش مردمی در جامعه ایران نشانه اتحاد دل‌های مردم است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، قضایا و اتفاقات غزه را نشانگر ظلمت دنیای امروز دانستند و فرمودند جبهه مقاومت باید تقویت شود تا سبب بیدار شدن بیشتر وجدان‌های خاموش شود و همه مردمان دنیا متوجه ظلم ستمگران شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان افزود: جبهه مقاومت اعلام کرد که تاکنون تنها ۱۰ درصد ابزارهای مقابله‌‌ای خود را در برابر دشمنان استفاده کرده‌اند و ۹۰ درصد توان باقی مانده است در حالی‌که جبهه کفر به سرپرستی ایالات متحده تمام امکانات و ابزار خود را برای نابودی یک استان به کار گرفته است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه مقاومت همه‌ محاسبات آمریکا را برهم زد تصریح‌ کرد: امروز دنیا شاهد وضعیت رژیم صهیونیستی است که از درون دچار بحران است و آمریکا نیز در منطقه منفورتر شده است و لذا دشمن سعی دارد به جوانانِ شجاع مقاومت اهانت کرده و آنان را تحقیر کند و بگوید که این مقاومت کارِ آنان نیست در حالی‌که این جوانان غیور فلسطینی، یمنی، عراقی و لبنانی هستند که امروز در برابر اسراییل ایستاده‌اند.

امام‌ جمعه رشت با تاکید بر اینکه دشمن هیچگاه در برابر جمهوری اسلامی آرام نمی‌گیرد و می‌خواهند جمهوری اسلامی و ملت ایران نباشند افزود: امروز دشمن در حال مانور دادن روی مسائلی همچون عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، ولایت‌فقیه، روحانیت و شیعه و شهید و شهادت است اما هیچگاه موفق نخواهند شد.

وی با اشاره به بیانیه مضحک ۷ کشور صنعتی علیه ایران عنوان کرد: با این بیانیه فقط قصد فرافکنی دارند در حالی‌که روسیه خود دارای موشک‌هایی است که می‌تواند در برابر همه آنان بایستد از سوی دیگر غرب و یدک‌کشان آنان در اوکراین و غزه به‌قدری خوار و ذلیل شدند که به‌دنبال جبران ضعف خود هستند.

 

 

Share