مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان اعلام کرد؛

در ایام نوروز بیش از ۱۰ میلیون گردشگر وارد گیلان شدند

مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان گیلان گفت: در ایام بازدیدهای نوروزی بیش از ۱۰ میلیون گردشگر وارد گیلان شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ولی جهانی با اشاره به گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان اظهار کرد: با شروع طرح نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۳ فرودین ۱۴۰۳ بیش از ۲ میلیون خودرو وارد گیلان شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان از ورود نزدیک به ۱۰ میلیون گردشگر به این استان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد گردشگر و مسافر از ابتدای طرح نوروزی تاکنون از مبادی زمینی و هوایی وارد گیلان شدند.

او از ثبت اقامت افزون بر ۱۴میلیون و ۲۷۰ هزار نفر – شب اقامت در گیلان خبر داد و بیان کرد: بر اساس داده‌های آماری ۸۲/۵۹ درصد از تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث‌فرهنگی گیلان در این ایام پُر شده است.

جهانی از ورود ۷۷۰ گردشگر خارجی به گیلان خبر داد و افزود: این افراد دارای ملیت آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، قزاقستان، کره جنوبی، مصری، چینی، عراقی، اوکراینی، هلندی، آلمانی، ژاپنی، مجارستانی، ایرلند شمالی، لبنانی، لیتوانی، بحرین و هندی بوده که این آمار به نسبت مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۱/۹۷ درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان حدود یک میلیون و دویست هزار نفر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳/۹۴ درصد افزایش داشته است.

Share