مدیرکل گردشگری گیلان خبر داد:

رشد ۶۵ درصدی بازدیدکنندگان نوروزی از اماکن گردشگری گیلان؛ ماسوله در صدر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از رشد ۶۵ درصدی بازدیدکنندگان از اماکن گردشگری گیلان در طول تعطیلات نوروزی خبر داد و بیان کرد: به ترتیب ماسوله، موزه میراث روستایی گیلان، قلعه رودخان و بام سبز لاهیجان بیشترین بازدیدکننده را داشته‌اند.

قلعه رودخان - فومن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان از رشد ۴۱ درصدی ورود خودرو به استان از تاریخ ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین خبر داد و اظهار کرد: طی این مدت بالغ‌بر ۲ میلیون و ۵۶۴ هزار خودرو و حدود ۱۲ میلیون نفر مسافر از همین طریق وارد استان شده‌اند.

وی با اشاره به سهم استان‌ها در ورود به گیلان، گفت: استان‌های تهران، البرز، آذربایجان شرقی و مازندران بیشترین سهم را در ورود خودرو به گیلان در طول تعطیلات نوروزی را ثبت کردند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان از کاهش ۱۵ درصدی تعداد مجروحان تصادفات طی تعطیلات نوروزی امسال خبر داد و افزود: در طی این مدت ۲۸۴ نفر مجروح تصادفات و ۱۵ نفر نیز فوت‌شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از رشد ۶۵ درصدی بازدیدکنندگان از اماکن گردشگری گیلان در طول تعطیلات نوروزی خبر داد و بیان کرد: به ترتیب ماسوله، موزه میراث روستایی گیلان، قلعه رودخان و بام سبز لاهیجان بیشترین بازدیدکننده را در تعطیلات اخیر داشته‌اند.

جهانی از رشد ۹۰ درصدی در تعداد مسافران اقامت‌کننده به ازای هر شب اقامت و همچنین رشد ۶۳ درصدی در تعداد مسافران اقامت‌کننده خارجی با ۳۱۶ نفر خبر داد.

به گفته دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان بیشترین اقامت در ایام سفر مربوط به شهرستان بندر انزلی در روز چهارم فروردین با ۶۵۰ هزار نفر اقامت‌کننده بوده است.

Share